Skoda‘nın yeni SUV’u Karoq‘un detayları Mayıs ayında yapılacak olan lansmandan önce basına duyuruldu.
Çek üreticinin Mayıs ayında; tamamen yeni bir dış tasarımla, gelişmiş sürüş asistanlarıyla ve 4 yeni turbo sarjlı motorla birlikte dünyaya lanse edeceği yeni SUV modeli Karoq, bir çok detayıyla marka tarafından şimdiden ortaya çıkarıldı.
Skoda’nun ürün gamında bir nevi Yeti’nin yerini alacak olan Karoq, yeni Skoda tasarım diliyle yerine geldiği modelden çok büyük abisi Kodiaq‘tan izler taşıyacak. Skoda‘nın iç tasarım şefi Arne Leetz’e göre Karoq doğrudan Yeti’nin varisi değil; tamamen yeni bir otomobil. Yeti ise Skoda‘nın tarihinde bir efsane olarak kalacak.
Skoda‘nın orta ölçekli ve pratik bir aile SUV’u olarak nitelediği Karoq, parçalarını da paylaştığı Seat Ateca‘ya göre daha sportif ve Volkswagen Tiguan‘a göre daha hesaplı bir otomobil olacak.
5 kişilik oturma kapasitesi sunacak Skoda Karoq‘un bagaj kapasitesi 521 litre olarak açıklanırken koltukların yatık durumda olduğu senaryoda bu hacmi 1630 litreye çıkarmak mümkün. Bu rakamlar 430/1585 litre bagaj hacmi sunan Japon rakibi Nissan Qashqai’ye göre Karoq‘u bir adım öne çıkarıyor.
Volkswagen’in MQB platformu üzerinde üretilecek olan Karoq; 2 benzinli ve 3 dizel olmak üzere 5 farklı motorla satışta olacak. Benzinli cephesinde; 1 litrelik 3 silindirli TSI motoru ve 1.5 litrelik 4 silindirli üniteyi kullanacak olan Karoq sırasıyla 115 beygir ve 150 beygir güç üretecek. Dizel motorlarda ise 1.6 litrelik motor 115 beygir güçle satışa sunulurken 150 ve 190 beygir güç sunan 2 litrelik dizel ünite daha güçlü bir motor arayanların isteklerini karşılayacak.
Önden çekişli ve dört tekerlekten çekişli olarak yollara inecek olan Skoda Karoq, 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik DSG şanzımanlarla satın alınabilecek. Üst donanım paketinde Skoda‘nın ‘Drive Mode Select’ ismini verdiği sürüş modu yardımcısını da donanım paketinde bulunduracak Karoq; ‘Normal, Sport, Eco, Individual ve Snow’ olmak üzere 5 farklı sürüş modu sunacak.
Sürüş asistanı sistemlerinde; radar destekli adaptif hız sabitleyici, kör nokta asistanı, arka çapraz trafik asistanı, otonom fren desteği ve yaya koruma sistemi gibi bir çok donanım bulunduran Karoq, yokuş iniş desteği gibi off-road donanımlarına da sahip olacak.
Volkswagen’in bir çok yeni modelinde de tanıdığımız ‘gesture control’ yani hareketle multimedya sistemini kontrol edebilme imkanı sunan Karoq; 9.2 inç büyüklüğündeki bilgi-eğlence sistemi ekranıyla mobil bağlantı metotlarını destekleyecek. Kablosuz telefon sarjına imkan sunan Karoq’da sürücü gösterge ekranı da tamamen dijital olacak.
Satışa çıkmasını ve yollara inmesini takip eden süreç itibariyle ateşli bir vRS versiyonuna da kavuşması beklenen Karoq, VAG’ın 2 litrelik TSI motoruyla birlikte hızlı bir kombinasyonla kullancılarının karşısına çıkacak. 220 beygir gibi bir güç değeri ile duyurulması beklenen Skoda Karoq vRS, ulaşılabilir fiyatıyla performanslı bir SUV arayanların listesine girmeye çalışacak.
Yeni Skoda Karoq‘un fiyatları henüz belli olmasa da Volkswagen Tiguan’dan bir miktar da ucuza satışa çıkacağını tahmin etmek zor değil.
0 comments