Alfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıttığı dört tekerlekten çekişli yeni otomobilini dünyanın en hızlı SUV modeli olarak tanımlıyor. 510 bg gücündeki Stelvio Quadrifoglio, en güçlü Macan’dan 65 bg daha fazla güç sunuyor. 0-100 hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayan otomobilin Nürburgring tur zamanı ise sekiz dakikanın altında. Yeni ateşli SUV’nin kalbinde Giulia Quadrifoglio’da kullanılan 2.9 litrelik twin-turbo V6 motor yer alıyor. Bu arada güç ünitesinin haricinde, birçok yürüyen aksam parçasının sedan kardeşten alındığını biliyoruz. Üç farklı donanım seviyesiyle satılacak olan otomobilin, Avrupa’da 2.0 benzinli ve 2.2 dizel olmak üzere farklı motor seçenekleri ve arkadan itiş opsiyonu da bulunacak.
Alfa Romeo’nun yakın zaman önce elden geçirilen Cassino fabrikasında üretilen Stelvio’nun önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde Avrupa’da, ikinci çeyreğinde ise Amerika’da satışa sunulması muhtemel görünüyor. İngiltere pazarındaki müşteriler biraz daha bekleyecek çünkü sağdan direksiyonlu modelin ve 2.2 litrelik dizel makinenin 2017’nin üçüncü çeyreğinde hazır olması düşünülüyor. Stelvio Quadrifoglio’da tamamen alüminyumdan imal edilen ve Giulia Quadrifoglio’yu da yürüten 2.9 litrelik twin-turbo V6 motor kullanılıyor. Söz konusu benzinli ünitenin güç ve tork verileri ise 510 bg ve 600 Nm. Giulia’nın aksine, en ateşli Stelvio sadece dört tekerlekten çekişle üretiliyor. Alfa Romeo’nun Q4 isimli programı ile normal koşullarda torkun tamamını arka aksa yollayan, gerekli durumlarda ise dağılımı 50:50’ye kadar ayarlayabilen aktarma mimarisinde tork vektörleme fonksiyonu da mevcut.
Alfa Romeo’nun patronu Reid Bigland, otomobilin daha güçsüz bir versiyonunda arkadan itiş seçeneğinin sunulacağını doğruladı. Kendisi otomobilin sınıfında hafif bir model olduğunu, bu yüzden Giulia Veloce’de kullanılan 210 bg’lik dizel motorun Stelivo’ya yakışabileceğini ifade ediyor. Bigland, Stelvio’nun yol tutuşu ile fark yaratacağı inancında: “İnsanlar bizim SUV’mizi alacak çünkü otomobilin dinamik kabiliyeti başlarını döndürecek. Alfa logolu her otomobil bir fark yaratmalıdır ki Stelvio’nun farkı dinamizmi olacak.” Bigland, aracın Nürburgring tuz zamanının sekiz dakikanın altında olduğunu tahmin ediyor. Porsche Panamera Turbo’nun 7 dakika 56 saniyede turladığını hatırlatıp bir referans vermiş olalım.
“Stelvio pistlerde iki kişilik spor otomobillerle rekabet ederken, SUV tarafından ödün vermeyecek şekilde tasarlandı,” diyor Bigland. “Sınıfın en iyi güç değerine sahip olmak ve bu gücü zemine layıkıyla aktarabilmek için Ferrari’den mühendislik desteği aldık.” “Quadrifoglio’da kullanılan ve kaynağı Ferrari olan 510 bg’lik motor, sekiz ileri otomatik şanzımanla birlikte çalışıyor. Arka akstaki tork vektörleme fonksiyonu ise otomobilin sportif yanını güçlendiriyor. Ferrari’den sadece performans için yardım almadık zira bir Alfa Romeo’nun sürüşü de başarılı olmalıdır. Nürburgring’te bizi geçen olabileceğini zannetmiyorum… Her ne kadar sınıfı itibarıyla 105 yıllık geleneğimize aykırı gibi görünse de, sürüşünüzün ilk dakikasında bunun bir Alfa olduğuna inanacaksınız.”
Stelvio Quadrifoglio’daki sekiz ileri ZF otomatik şanzıman, otomobil Race moduna alındığında 150 milisaniyede vites değiştirebiliyor. Sürücünün direksiyonun ardındaki alüminyum kulakçıklar vasıtasıyla vites değiştirmesi de mümkün. Otomobilde Dynamic, Natural, Advanced Efficiency ve Race olmak üzere dört farklı sürüş modu bulunduğunu da ekleyelim. Quadrifoglio’da karbon seramik frenler opsiyonel olarak sunuluyor. Alfa’nın fren servosu ile stabilite kontrol sistemini entegre çalıştıran Brake System isimli teknolojisi, karbon seramiklerle bir araya gelince fren mesafesinde kayda değer bir kısalma sağlanıyor. Süspansiyonlar önde çift wishbone, arkada ise çoklu bağlantıdan oluşuyor. Ayrıca adaptif süspansiyon sistemi Quadrifoglio’da standart. İtalyan üreticinin yöneticisi, Stelvio’nun Alfa tarihinde en çok satılan model olacağını tahmin ediyor. Otomobilin 2.0 litrelik benzinli versiyonu 280 bg güce ve 295 lb ft torka sahip. Bu motorun otomobilin 0-100 hızlanmasını 5.4 saniyede tamamlayabilmesi için yeterli olduğu ifade ediliyor. Buradan Stelvio’da da, tıpkı Giulia ailesinde olduğu gibi, Quadrifoglio versiyonun altında Veloce isimli bir model bulunacağını anlıyoruz.
Alfa Romeo tarafından başka bir motorla ilgili bilgi alamamış olsak da, içerideki kaynaklarımız 2.0 litrelik benzinliye ve 2.2 litrelik dizele işaret ediyor. Söz konusu benzinli motorun güç ve tork verileri sırasıyla 200 bg ve 400 Nm iken, aynı veriler dizel güç ünitesi için 150 bg ve 450 Nm. Bu arada dizel motorun aynı torku üreten 180 bg’lik bir versiyonu daha mevcut. Üç farklı donanım seviyesi doğrulanmış olsa da, bu donanımların isimleri belli olmadı. Amerika pazarı için Ti isimli dördüncü bir donanım yaratıldığını ve bu donanımın 19 inçlik jantlar ile 8.8 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence ekranı içereceğini öğrendik. Kabinde ahşap kaplamanın satın alınabileceği otomobilde Sport ve Lusso isimli paketler sunulacak. Bu arada, Amerika pazarında, bütün modeller dört tekerlekten çekişli olacak.
Alfa Romeo’nun Modena’daki mühendislik tesisinde geliştirilen Stelivo, sedan kardeşi Giulia ile birlikte, şirketin İtalya’daki Cassino fabrikasında üretilecek. Stelivo, bulunduğu sınıfın kompakt tarafında yer alan bir otomobil. 4686 mm uzunluğu, 1677 mm yüksekliği (antenle birlikte) ve 1903 mm genişliği (aynalarla birlikte 2163 mm) ile bir hayli kibar olan otomobili Macan ile kıyaslamanız için Porsche’nin verilerini de paylaşalım: 4699 mm uzunluk, 1624 mm yükseklik ve 1923 mm genişlik. Alfa yöneticileri Quadrifoglio versiyonda 50:50 ağırlık dağılımının elde edildiğini ve bunun büyük oranda karbon şaft sayesinde mümkün olduğunu ifade ediyor. Ayrıca aracın farklı bölgelerinde karbon detaylar bulunduğunu da biliyoruz. Resmi ağırlık verisi ise henüz paylaşılmadı.
Quadrifoglio’yu yanlardaki karbon detaylarından, daha büyük jantlarından ve daha agresif gövde kiti tasarımından ayırt edebilirsiniz. Arkadaki bagaj üstü spoyleri de özel olan otomobil, bu parça sayesinde aerodinamik açıdan daha verimli hale geliyormuş. Ayrıca öndeki intercooler havalandırmalarının da bu versiyona özel olduğunu bilmelisiniz. Stelivo Quadrifoglio’nun 65.000 sterlin civarında bir fiyatla satılmasını bekliyoruz. Serinin başlangıcı ise 40.000 sterlin civarında olacaktır. Quadrifoglio’nun önümüzdeki yaz satışta olması mümkün ki 280 bg’lik 2.0 benzinli bu tarihten daha evvel hazır olacak. Bu arada emin olmamakla birlikte, Stelvio’nun alt versiyonlarında manuel şanzıman kullanılacağı gibi bir dedikoduya sahibiz. Önümüzdeki yıllarda Alfa’nın biri Stelvio’dan daha küçük, diğer ise daha büyük olmak üzere iki farklı SUV daha ürettiğine şahit olabiliriz. Bunun yanında Giulia’nın steyşın versiyonuna ve 5 Serisi’yle rekabet edecek yeni bir sedana hazır olun. Tüm bunların 2022 yılından önce gerçekleşmiş olacağını düşünüyoruz.
Alfa Romeo’nun ilk SUV’si olan Stelvio’nun önemini, şirketin bir önceki patronu Harald Wester şöyle anlatmıştı: “SUV trendini görmezden gelmekte özgürsünüz fakat bunu yaparsanız, güzel bir ölüme hazırlıklı olun.”
STEVE CROPLEY
Geçtiğimiz 20 yıl boyunca, bu tarz kutuların içini dolduran yazarlar Alfa Romeo markasına duydukları saygıyı ve sevgiyi ifade ettikten sonra, markanın şanlı tarihini de vurgulayarak, benzer bir başarının neden tekrar edilemediğini sorguladı. Her ne kadar bazı zamanlarda küçük ilerlemeler görüldüyse de, beklenen başarı hiçbir zaman gelmedi. Bu kez işler epey farklı görünüyor. Otomotivin en zorlu segmentlerinden birine yavaşça giriş yapan İtalyan üretici, Giulia ile gayet sıcak karşılandı, hatta birçok tasarım ödülü aldı. Şu an Amerika’daki satışları iyi giden Giulia’dan sonra çıkan Stelvio ise, çok daha kalabalık bir global segmentte Alfa’nın elini ciddi anlamda güçlendirecektir.
Giulia ve Stelvio sizce de gerçek bir ailenin üyeleri gibi görünmüyorlar mı? Aynı platformu taşıyan bu otomobiller, sonunda Alfa Romeo’dan beklenen bütünlüğü hissettirmeye başladı. Elbette daha yapılacak çok iş var fakat doğru adımların atıldığını ve İtalyanlar için geleceğin gayet parlak olduğunu söyleyebiliriz.
0 comments