Yeni dört silindirli turbo dizel motor ailesinden OM 654, yüksek verimlilik seviyesiyle performansı ve yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. Yeni Mercedes-Benz Vito Tourer daha konforlu bir sürüş sunarken, DISTRONIC ve Aktif Fren Yardımcısı gibi sürüş yardımcıları güvenliğe katkı sağlıyor. Mevcut duruma göre bir ileri seviyeye taşınan iç mekân sürüş konforunu desteklerken; aracın tasarımını daha modern bir seviyeye getiriyor.
Mercedes Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar Ürün Grubu İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, “Türkiye’de son 5 yıldır 9 kişilik araç sınıfı lideri olduğumuz Mercedes-Benz Vito Tourer modelimizi yenileyerek 2020 yılında da bu alandaki iddiamızı sürdürmeyi hedefliyoruz. Türkiye’nin yolcu taşımacılığı alanındaki faaliyetlerimizde müşterilerimize her zaman en kaliteli ürünleri, en uygun ödeme seçenekleriyle sunduk. Vito ile de 1997 yılından bugüne kadar 37.033 adedi aşkın araç satışı gerçekleştirdik ve her neslinde sunulan güvenlik donanımlarını arttırdık. Yeni Vito’da da bu geleneği sürdürerek güvenlik ve sürüş yardım sistemi sayısını 10 adetten 12 adede çıkarıyoruz.” dedi.
Yenilenmeyle birlikte tüm arkadan itişli Mercedes-Benz Vito versiyonları, verimlilik ve emisyon açısından optimize edilmiş, tamamen Mercedes-Benz teknolojisi ile üretilen, OM 654 kodlu dört silindirli 2.0 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. Üç farklı güç versiyonu ile sunulan motor, giriş seviyesinde 136 HP (100 kW) güç ve 330 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,6-5,8 lt/100 km, CO2 emisyonu karma 173-154 gr/km) değerine sahip Vito 114 CDI olarak adlandırılıyor. Bir üst seviyede 163 HP (120 kW) güç ve 380 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100 km, CO2 emisyonu karma 169-156 gr/km) değerine sahip Vito 116 CDI var. En üstte ise 190 HP (140 kW) güç ve 440 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100 km, CO2 emisyonu karma 169-154 gr/km) değerine sahip Vito 119 CDI bulunuyor. Buna ilave olarak, yeni nesil ile birlikte önden çekiş seçeneğine sahip OM 622 DE kodlu 4 silindirli 1.8 litrelik turbo dizel motor ile 136 HP (100 kW) güç sunuluyor.
Tüm arkadan itişli Vito versiyonlarında 9G-TRONIC otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Tork konvertörlü otomatik şanzıman, 7G-TRONIC’in yerini alıyor. Sürücü, DYNAMIC SELECT seçim düğmesi üzerinden “Konfor” ve “Spor” sürüş modlarından birini seçerek vites değişim zamanını ayarlayabiliyor. Sürücü ayrıca “Manuel” modu seçerek direksiyon üzerindeki kulakçıklarla manuel olarak da vites değiştirebiliyor. Aktif Fren Yardımcısı ve DISTRONIC özelliklerinin eklenmesiyle daha önce 10 adet olan güvenlik ve sürüş yardım sistemi sayısı 12 adede ulaşıyor. Vito’nun kapalı kasa versiyonu, hava yastıkları ve sürücü ve ön yolcu için emniyet kemeri uyarısını standart olarak sunan ilk ticari araç oluyor. Vito ayrıca Yan Rüzgâr Yardımcısı ve dikkat dağınıklığı yardımcısı ATTENTION ASSIST’i bundan beş yıl önce sunarak sınıfının güvenlik standartlarını yeniden tanımlamıştı.
Yeni Vito’da, DISTRONIC ile Aktif Fren Yardımcısı gibi isteğe bağlı donanımlar veya gövde renginde ön tamponlarla bütünleşen tamamen yeni ön ızgarasının ortasında konumlandırılan “Mercedes Yıldızı” bulunuyor. Ayrıca tüm Vito versiyonlarında opsiyonel olarak tamamen krom versiyonu da sunuluyor. Yeni Vito Tourer’ın iç mekânı da güncellenmiş. Daha önce kullanılan “Tunja” kumaş yerini esnek bir yapı ve şık bir görünüm sunan “Caluma” kumaşa bırakmış durumda. Ön konsolun sol ve sağ ucunda sportif bir görünümü beraberinde getiren yeni türbin görünümlü havalandırma ızgaraları da devreye giriyor. Vito Tourer, Vito Mixto ve Vito Kombi modellerinde standart olarak sunulan Krom Paket kapsamında sunulan Parlak Piyano Siyah orta konsol yer almış. Söz konusu donanım ile birlikte havalandırma ızgaralarının çevresinde de krom uygulanıyor.
0 comments