Cenevre Otomobil Fuarı‘nda hareketlilik Porsche standıyla devam ediyor. Stuttgartlı üretici safkan sporcusu GT3’ün güncellenen halini sahneye çıkardı.
2013 yılında sadece PDK şanzımanla duyurulan Porsche 911 GT3, yenilenen haliyle artık manuel olarak da yollarda. Daha önce kullandığı 3.8 litrelik boxer motora veda eden yeni 911 GT3,artık gücünü 911 R ve GT3 RS’ten de tanıdığımız 4 litrelik boxer motordan alacak. Önceki modelde 475 bg olarak kayıtlara geçen güç ise artık 500 beygir.
Güncellenen valflere, daha sağlam bir kranka, daha düşük sürtünmeye sahip silindir odalarına ve yeni silindir başlığı tasarımına sahip ünite, hidrolik valf ayarlayıcılarının da yardımıyla 9000 d/dak gibi yüksek devirlere çıkabilecek. Bu da GT3 RS‘ten dakikada 750 devir daha fazla demek oluyor.
PDK şanzımanlı versiyonuyla, ‘launch control’ sistemini yardımıyla 0-100 km/s hızlanmasını 3.4 saniyede tamamlayacak Porsche GT3, 320 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. 6 ileri manuel şanzımana sahip versiyon ise 0-100 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlarken, 322 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
911 R‘da öğrendiklerini GT3‘te de uygulayan Porsche, yeni modelde sürtünme katsayısını azaltıyor. 911 R’daki aerodinamik formülüyle yola çıkan Porsche, GT3‘te 20 mm daha yükseğe ve 10mm daha geriye konumlandırdığı arka kanatla ve difüzörün yardımıyla; maksimum hızlarda %20 daha az sürtünme sağlıyor.
Ayarlanabilir PASM süspansiyonların yardımıyla daha iyi bir yol tutuşu vaat eden 911 GT3, Porsche’nin söylediğine göre artık yolda daha konforlu fakat pistte de bir o kadar daha sert. Yapılan ağırlık diyeti sayesinde de daha ‘sıkı’ bir sporcu haline dönüşen GT3, istenirse manuel versiyonla 10 kg daha hafif olarak satın alınabilecek. Daha fazlasını isteyenler için ise PCCB karbon seramik frenler opsiyon listesinde olacak.
0 comments