Santa Fe modelinin tarihi gelişimini paylaşmak ve etkili bir tanıtım yapmak için New Mexico’daki Santa Fe bölgesini tercih eden Hyundai, aynı zamanda araca adını veren coğrafyayı da yad etmiş oldu.
Hyundai Motor Company Başkanı ve CEO’su Jaehoon Chang, “Birinci nesil Santa Fe modelinin tarihi gelişimini paylaşmak ve etkili bir tanıtım yapmak için New Mexico’daki Santa Fe bölgesini tercih eden Hyundai, aynı zamanda araca adını veren coğrafyayı da yad etmiş oldu. Dünya Prömiyeri filminde radikal bagaj kapağı, iç mekan ferahlığı ve cesur tasarım vurgulanırken tüketicilerin günlük deneyimlerini de farklı bir şekilde işlemiş oluyor. Santa Fe’nin 23 yıl önceki tanıtımından bu yana, ikonik SUV modelimiz dünya çapında milyonlarca müşterinin gönlünü fethetti. Yeni Santa Fe’nin şık tasarımı ve güçlü SUV kimliği, segmentinde sınırları zorlayacak” dedi.
Santa Fe’nin büyüyen boyutlara ek olarak daha cesur ve radikal bir şekilde karşımıza çıkan dış tasarımı hem şehir hem de doğa odaklı ortamlar için son derece uyumlu bir duruş sergiliyor görünüyor. Santa Fe’nin ön kısmında ise H şeklindeki farları, keskin hatlı çamurlukları ve yukarıda konumlandırılmış motor kapağı dikkat çekiyor. H şeklindeki farlar, alçak konumlu ızgara tasarımı birlikte, Hyundai ambleminden ilham almış. Yeni model global pazarlarda 10 farklı gövde rengiyle satışa sunulacak.
Santa Fe’nin ikinci sıra diz mesafesi, yeni modelde 35 mm artırılarak 1.075 mm’ye çıkarılmış. Hibritin ikinci sıra diz mesafesi de 20 mm artırılarak 1.055 mm’ye ulaşıyor. Üçüncü sıra diz mesafesi uzunluğu ise 15 mm artırılarak 761 mm’ye çıkarılmış. Üçüncü sıranın baş yüksekliği ise 69 mm artırılarak 958 mm’ye artırılmış. Oturma yüksekliği de 30 mm artırılarak 282 mm’ye çıkarılmış ve 10 derece yatırılabiliyor.
Hyundai, doğa tutkunlarının farklı ihtiyaçlarını karşılamak için Santa Fe ile eş zamanlı olarak özel tasarlanmış bir konsept model de tanıttı. XRT Concept adı verilen bu model, zorlu arazi şartlarında yol alabilmek için tasarlanmış. XRT Concept, doğada daha fazla zaman geçirmek isteyenler için geliştirilirken aynı zamanda yükseltilmiş süspansiyonları, arazi tipi lastikleri ve kamp yapmaya elverişli donanımlara da sahip.
Santa Fe, Güney Kore ve Kuzey Amerika’da iki farklı aktarma organı seçeneğiyle satışa sunulacak. Benzinli 2,5 litrelik turbo ünite (Theta III 2,5T GDI – 8DCT), maksimum 281 PS motor gücüne ve maksimum 265 Nm torka sahip. Benzinli 1,6 litrelik Turbo Hibrit seçenek ise (Gamma III 1.6T GDI HEV – 6AT), maksimum 180 PS güç ve yine 265 Nm tork üretiyor.
Avrupalı Santa Fe ise 1,6 litrelik Turbo Hibrit (Gamma III 1,6T GDI HEV – 6AT) ve benzinli 1,6 litrelik Turbo Plug-in Hibrit (Gamma III) motorlarla satışa sunulacak. Amerika ve Avrupa dışındaki bazı pazarlarda da 194 PS gücündeki 2,5 litrelik benzinli motorla satışa sunulacak olan Yeni Santa Fe, ilk olarak yılın ikinci yarısında Kore’de satılmaya başlanacak. Gelecek yılın ilk yarısında Kuzey Amerika ve Avrupa’da piyasaya sürülmesi planlanan otomobilin Kuzey Amerika prömiyeri ise 2023 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek.
0 comments