Başta Amerika olmak üzere, satışa sunulduğu tüm pazarlarda dikkat çeken Elantra, 2023 model yılında da bazı yenilikler sunuyor. İlk kez 1990 yılında tanıtılarak satışa sunulan Hyundai Elantra geçtiğimiz 33 yılda markanın en çok satılan ve aynı zamanda en popüler modeli oldu. Makyajlı Elantra ise tasarım özellikleri ve ayrıştırıcı görünüşüyle dikkatleri çekiyor. Bu amaçla hazırlanan otomobilde sert geçişler ve keskin hatlar bulunuyor. Aynı zamanda matematiksel kavramlara da dayanan bu tasarımı basitçe tanımlamak için tek bir noktada üç çizginin buluşması denilebilir.
Araç üzerinde üç ana hat bulunurken özellikle kapılarda ve arka çamurluklarda yer alan sert geçişler göze çarpıyor. Yenilikçi bir ön görünüme sahip olan otomobil, makyajlı versiyonda daha fazla dikkat çekiyor ve segmentindeki geleneksel tasarımlardan farklı yapıda bir duruş sergiliyor. Geniş hava girişlerine sahip yeni tampon, krom eklentili ızgara ve yatay olarak karşımıza çıkan projeksiyon tipi LED MFR farlar, otomobilin olduğundan daha geniş görünmesini amaçlamış. Sportif direksiyon simidi ve dijital ekrandan oluşan göstergeler bu geliştirilmiş yapıyı destekliyor. Birbirine uyumlu bir şekilde bağlanmış 10,25 inçlik iki ekrandan oluşan geniş bilgi ekranı yer alıyor.
Elantra 474 litrelik bagaj hacmiyle de dikkat çekiyor. Arka sıradaki diz mesafesi de yine bir önceki modele göre 58 mm daha fazla. Aracın uzunluğu ise makyajlı versiyonda 60 mm artmış ve 4.710 mm’ye ulaşmış. Kullanıcısına farklı deneyimler sunabilen otomobil, 123 beygirlik 1.6 litre benzinli atmosferik motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Otomobilde CVT şanzıman bulunuyor.
Türkiye’de “Prime” ve “Elite” olmak üzere iki farklı donanım seviyesiyle satılan otomobilin Prime donanım seviyesinin fiyat etiketi 1.395.000 TL. Elantra’nın en üst donanım seviyesi olan Elite ise 1.580.000 TL’ye satılıyor.
0 comments