Faydanın estetiği anlamına gelen ‘Yoo no bi’ felsefesi ile tasarlanan 4’üncü nesil Jazz, bu tasarım anlayışı ile konfor ve kullanışlılığı bir arada sunmayı amaçlamış durumda. Honda mühendisliği ve tasarım felsefesinin örneklerinden biri olarak hibrit güç-aktarma sistemine ait bileşenler, şasi ve motor bölmesine entegre ediliyor. Bu sayede Jazz’a özgü iç mekan genişliği ve pratikliği korunurken; yeni ve modern bir güç-aktarım sistemi kullanıma sunuluyor. Jazz için geliştirilen e:HEV teknolojisi, yüksek yakıt verimliliğini ve elektrikli sürüşe en yakın deneyimi bir araya getiriyor. Sistem bir adet elektrik motoru, bir adet jeneratör, bir adet 1,5 i-VTEC benzinli motor, lityum iyon batarya ve yenilikçi bir şanzımandan oluşuyor.
Yeni nesil Jazz ile birlikte aileye katılan Jazz Crosstar versiyonu ise tasarım detaylarıyla SUV benzeri görünümü ile fark yaratmayı amaç edinmiş. Yerden yüksek yapısı, suya dayanıklı döşemeleri ve entegre tavan rayları ile standart versiyondan ayrışan Jazz Crosstar; ön ızgara tasarımı, çamurluk kemerindeki siyah kaplamalar ve yan eşikler dışında versiyona özgü 16 inçlik gümüş ve siyah alaşımlı jantlarla da SUV esintili görünümüyle dikkat çekiyor. Jazz ailesinin yeni üyesi Crosstar versiyonu, SUV esintilerine sahip tasarım detaylarıyla hareketli yaşam tarzını tercih eden kullanıcılara hitap ediyor. Yeni Jazz Crosstar versiyonu, özel Okyanus Mavisi rengi ile satışa sunuluyor.
Türkiye’de yalnızca gelişmiş hibrit güç-aktarım sistemiyle ilk kez satışa sunulan ve Honda’nın yeni e:HEV logosunu taşıyan yeni Jazz, performans ve gelişmiş yakıt verimliliğini bir arada sunmak üzere baştan aşağı yeniden tasarlandı. Jazz için geliştirilen e:HEV teknolojisinde sistem; bir adet elektrik motoru, bir adet jeneratör, bir adet 1.5 i-VTEC benzinli motor, lityum iyon batarya, yenilikçi bir sabit oranlı şanzıman ve tüm sistemin birbiriyle uyum içerisinde çalışmasını sağlayan akıllı bir güç kontrol ünitesinden oluşuyor. Elektrik motoru 109 PS / 80 kW sistem gücüne sahip ve 253 Nm tork üretebilirken; yeni Jazz 0-100 km/s hızlanmasını 9,5 saniyede tamamlıyor ve 175 km/s maksimum hız değerine ulaşan motor performansıyla dikkat çekiyor. Hibrit sisteme sahip yeni Jazz’ın standart versiyonu 104 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile 4,6 lt/100 km (WLTP) ve Crosstar versiyonu ise 109 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile 4,8 lt/100 km (WLTP) değerleri ile çevre dostu yakıt ekonomisi değerlerine sahip.
Yeni Honda Jazz’da sürücünün dikkatini olabildiğince az dağıtmak üzere optimize edilen kullanıcı dostu arayüzün yanı sıra en çok kullanılan kontrollerin çalışma süresi önceki nesil ile kıyaslandığında yüzde 58 azaltılarak daha güvenli ve ergonomik bir kullanıcı deneyimi sunuluyor. Akıllı telefon arayüzünden esinlenerek tasarlanan ekranda sürükleme-tıklama yapılabiliyor ve aynı zamanda kişiselleştirme imkanı da bulunuyor. Android Auto ve Apple CarPlay desteği ve sürüş sırasında kullanım kolaylığı için parmak koyma yeri de bulunan sistemde akıllı telefon yansıtma özelliği sunulurken; sesli komut özelliği kullanım kolaylığını ve sürüş güvenliğini artırıyor. Yeni Jazz’ın Crosstar versiyonunda sunulan 8 hoparlörlü premium ses sistemi, akustik performansı ile sınıfının en iyileri arasında yer alıyor. Tüm Jazz modellerinde standart olarak acil yol yardımı için E-Call özelliği bulunurken; hava yastığının açılması gibi durumlarda aracın konumu, ilgili acil yardım ekiplerine otomatik olarak iletiliyor.
Elektrikli araca en yakın sürüş hissi sunan yeni Honda Jazz Executive 310 bin TL, Honda Jazz Crosstar Executive ise 320 bin TL fiyat ile 05 Haziran 2021 tarihinde Türkiye’de satışa çıkacak.
0 comments