Sürüş İzlenimi: Volkswagen Passat 1.5 TSI

Yeni yüzüyle sizlere dergimizde daha önce 2.0 litrelik dizel versiyonunu tanıttığımız Volkswagen Passat’ın bu kez 1.5 litrelik benzinli modelini kullandık.

Ülkemizde neredeyse 20 yıldır D segmentinde zirveyi parsellemekte olan Volkswagen Passat, geçtiğimiz yılın sonlarında sekizinci nesliyle piyasaya çıkmış ve oldukça ilgi görmüştü. Sizlere o zamanlarda 2.0 litrelik 4 tekerlekten çekişli (4 Motion) turbo dizel modelini tanıtmıştık ve özellikle o dönemlerde 500bin liralık fiyat maliyetiyle dikkatimizi bayağı çekmişti. Bu yazımızı web sitemizde yayına verdiğimiz 06.11.2020 tarihinde ise aynı otomobilin fiyatının 968.900 TL olduğunu da belirtelim.

Şimdi ise daha mütevazi ve cep dostu olarak tanımlayabileceğimiz 1.5 litrelik önden çekişli TSI benzinli motorlu versiyonu karşımızda. R Line donanımına sahip olan bu test otomobilimizde dışarıdan bakıldığında ön stoplarda ve alttaki sis farlarında led aydınlatma göze çarpıyor. Bu aydınlatma sisteminin de geceleri oldukça güçlü olduğunu belirtelim. Ön farların devamı niteliğindeki krom çıtalı ön panjur da bu görsel bütünlüğü tamamlayıcı nitelikte. Test otomobilimizde 19 inçlik alaşım jantlar araca yandan bakıldığında da maskülen bir görünüm kazandırmış. Otomobile arkadan bakıldığında ise bumerang deseni şeklinde led arka stoplar güzel tasarlanmış. Son dönemlerde giderek yaygınlaştığını gözlemlediğim arka tamponların altında yalancı egzoz çıkışların bulunması modasına Passat da uymuş. Tamponun altında sağ ve sol köşelerde 4 adet yalancı egzoz çıkışları bulunuyor.

Passat’ın elektrikli açılan bagaj kapağını açtığımızda ise bizi 586 litrelik devasa bir hacim karşılıyor. Döşemenin altında tam boy bir yedek lastik ve avadanlık takımı konumlandırılmış. Otomobilin sürücü kapısını açtığımızda açık rengin hakim olduğu koltuklar ve ön konsol bizi karşılıyor. Plastik kalitesi bir Alman otomotiv geleneği olarak başarılı. Sert plastikler daha çok kapılarda alt eşya gözlerinde kullanılmış. Bu eşya gözlerinin içi halı kaplı ve güzel bir detay.

Ön konsolda da kaliteli yumuşak deri kaplama ve yalancı ahşap görünümlü parlak plastik çıtalar iyi harmanlanmış. Passat’da yer alan ve “ergo comfort” adı verilen ön koltuklar çok başarılı ve sürücü ile yolcuyu iyi saran nitelikte. Bel desteği de dahil olmak üzere tüm ayarlar elektrikli. Ayrıca koltuklarda masaj özelliği de bulunması övgüye değer. Hayalet ekranda bulunan göstergelerin de okunurluğu iyi. Direksiyonda bulunan “view” butonu sayesinde üç farklı görünüm mevcut ve isteğe bağlı olarak değiştirebiliyorsunuz.Passat’ın arka koltuklarına geçtiğinizde ise önlerdeki gibi kaliteli yapı devam ediyor. Burada sadece tek olumsuz nokta şaft tünelinin yüksek olması. Bu yüzden arkada bir yönden diğer yöne geçişler zahmetli hale gelebiliyor.  Ancak arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeterli diyebiliriz.

1.5 litre benzinli motorlu Passat’ın sürüş tepkilerine gelince… Önceki satırlarda size bahsettiğim gibi vücudu iyi saran koltuklar ve ele iyi oturan dolgun direksiyon simidi sayesinde oldukça konforlu bir sürüş hissi veriyor. Otomobilde değişken sürüş modları olmamasına rağmen, vitesi “M” moda alıp gaz pedalına yüklendiğinizde 1.5 litrelik motorun performansı yeterli. Aktif Silindir Yönetimi Sistemi sayesinde performanslı sürüş olmadığı takdirde bu sistem otomatik olarak dört silindirin ikisini kapatıyor. Bu moda geçtiğinde gösterge panelinde “İki silindir modu” uyarısı çıkıyor ve üst kısımda da eco simgesi görünüyor. Düşük yakıt tüketimi sağlamak için çok iyi düşünülmüş bir özellik. Hele ki ülkemizdeki benzin fiyatlarının Avrupa ülkelerine nazaran yüksek oluşu dikkate alındığında gerçek bir sürücü dostu özellik olduğunu söyleyebilirim.

Volkswagen Passat bu 1.5 litrelik benzinli motorlu modeliyle yine D segmentinde hakimiyetini kaybetmeyecek diye düşünüyorum. Sağlam görünümü, sürücü dostu elektronik destek sistemleri, kabin ergonomisi, başarılı plastik aksam kalitesi ve TSI motorun yeterli performansı sayesinde kalpleri fethetmeye devam edecektir.

VOLKSWAGEN PASSAT 1.5 TSI

Sınıfındaki rakiplerine liderliği devretmeye pek niyeti yok gibi

Fiyat: 564.500 TL

Motor: 4 silindirli, 1498cc, benzinli

Güç: 150Bg @ 5000-6000 d/dak

Maksimum Tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/dak

Ağırlık: 1470 Kg

Şanzıman: 7 ileri Otomatik

0-100 km/s: 8.9 sn

Maksimum hız: 214 km/s

Yakıt Tüketimi: 5.3 – 5.5 lt/100 km

Co2: 120-125 g/km