Audi Q3 yaklaşık on yıl önce ilk tanıtıldığında açıkçası çok fazla rakibi yoktu. Gerçekten de, BMW X1 ve artık üretilmeyen Land Rover Freelander dışında diğer tüm SUV teklifleri ya daha büyüktü ya da lüks bir rozeti eksikti. Ama günümüze geldiğinde işler hiç öyle değil diyebiliriz. Şimdi karşımızda olan bu ikinci nesil Audi Q3 artık var olan en zorlu ve kalabalık sınıflardan birinde rekabet ediyor. Kağıt üzerinde hemşehrileri X1’in yanı sıra, aynı zamanda Mercedes GLA, Range Rover Evoque ve Volvo XC40 ilk aklımıza gelenler. Şimdi çarpıcı çizgileri, özelliklerle dolu bir multimedya sistemi, cömert miktarda iç mekan ve amiral gemisi Audi Q8’den etkilenen heybetli görünüm de dahil olmak üzere bu saydığımız rakipleriyle mücadeleye hazır görünen Q3’e odaklanma zamanı.
S-Line donanımına sahip olan Audi Q3 test otomobilimizin direksiyonuna geçmekte sorun yaşamanız pek olası değil. Kendinizi bir Range Rover Evoque veya Volvo XC40’ta hissettiğiniz kadar yoldan uzakta hissetmiyorsunuz. Direksiyon simidi yukarı ve aşağı, ayrıca içeri ve dışarı doğru geniş bir ayar aralığına sahip. Sürücü koltuğunun da birçok ayarı var ve sizi virajlarda iyi durumda tutuyor. Ancak, sportif bir yapıya sahip olan bu koltuklarla uzun yolculuklarda rahat kalmanız zor. Çünkü bu trim seviyelerinde ayarlanabilir bel desteği bir seçenek olarak bile mevcut değil.
Q3’ün ülkemizde iki versiyonu satılıyor. Bu test otomobilimizin olduğu S Line’ın haricinde bir de Advanced modeli mevcut. Her iki modelde de Audi’nin Sanal Kokpit dijital gösterge ekranı yer alıyor. Bu ekran 10,25 inç boyutunda. Bu ekranın dizaynı deyim yerindeyse mükemmel, geleneksel analog kadranları görüş hattınızın hemen altında birçok yararlı bilgi gösterebilen, son derece yapılandırılabilir tam renkli bir ekranla değiştirilebiliyor.
Oldukça ince ön cam sütunlarının yardımıyla önünüzdeki yol görüş açıları oldukça fazla. Ancak arkadaki manzara pek iyi değil. Bu handikapı da arka park görüş kamerası hafifletmeye ve park etmeyi kolaylaştırmaya yardımcı oluyor. Q3’ün 10.1 inç dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi kaygan görünebilir, ancak aslında hareket halindeyken kullanmak biraz rahatsız edici. Buna ek olarak, Q3’te uydu navigasyon, Apple CarPlay/Android Auto akıllı telefon yansıtma ve mevcut sinyal gücüne bağlı olarak FM ve DAB alımı arasında otomatik olarak geçiş yapabilen bir radyo da dahil olmak üzere pek çok özellik de yer almış. 15 hoparlörlü Bang & Olufsen premium ses sistemi oldukça güçlü.
Audi iç mekanları genellikle sektördeki en iyiilerden birisidir. Ama Q3 bu konuda sınıfında lider olmaktan uzak sanki. Bizi yanlış anlamayın: içi ucuz hissettirmiyor ve gösterge panelinde yumuşak dokunuşlu malzemeler var. Yine de, klima kontrollerinin altındaki ve vites kolunun etrafındaki mat gri plastik, pek de premium hissettirmiyor diyebiliriz. Bedeniniz ne olursa olsun, Q3’ün önünde sıkışık hissetmeniz pek olası değil. Baş mesafesi cömert, koltuklar diz mesafesini en üst düzeye çıkarmak için uzun bir yol geriye kayıyor ve iç mekan şaşırtıcı derecede geniş ve ferah hissettiriyor. Her iki ön kapıda da bir litrelik şişe suyu sığacak kadar uzun kullanışlı cepler var ve ayrıca klima kumandalarının hemen altında anahtarları veya cüzdanları atmak için kullanışlı kaymaz bir bölme yer alıyor. Normal bir aile hatchback’inden geniş olmayan daha küçük Q2’nin aksine, Q3 arkada gerçek bir SUV gibi hissediyor. Yüksek tavan sayesinde çok fazla baş mesafesi var ve bir buçuk metreden daha uzun olsanız bile dizlerinizin ön koltuğun arkasına baskı yaptığını hissetmeniz pek olası değil.
Her arka yolcu, küçük bir şişe suyu yutacak kadar büyük bir kapı bölmesine sahipken, iki bardak tutuculu merkezi bir kol dayama yeri de arka koltukta yerini almış. Q3’ün arka koltukları kullanışlı bir 40/20/40 düzeninde ayrılıp katlanabiliyor. Bu da birçok rakibin sunduğu daha yaygın 60/40 ayırma ile elde ettiğinizden daha fazla esneklik sağlıyor. Arka koltuklar en arkaya kaydırılsa bile Q3, bir X1 veya XC40’tan daha fazla bagaj alanına sahip. Koltukları öne kaydırırsanız Q3, yukarıdaki sınıftaki çoğu SUV’da elde ettiğinizden daha fazla, 675 litrelik bir bagaj alanına sahip oluyor. Test sürüşlerimiz esnasında 140 cm uzunluğundaki bir masanın üst kısmını koltukları katlayarak içeride rahatlıkla taşıma imkanı bulduk.
Q3’ün performansına gelince. Q3 ülkemizde 1.5 litrelik benzinli tek bir motor seçeneği ile satılıyor. Bu motor 150 bg güce sahip. Düşük devirlerde gücü yeterli, performanslı kullanım isterseniz de 9.4 saniyede 0-100 km/s hızlanma değeri elde ediyor. Bu hacim ve güçteki bir motor için makul seviyede gücü yeterli. Aracın yol tutuşu klasik Audi standartlarında ve gayet başarılı. Süspansiyonun sertlik derecesi de otomobil sportif donanımda olmasına rağmen rahatsızlık verecek boyutta değil. Özetle Audi Q3 pratik, sürücüsüne yeterli derecede teknoloji ve konfor sunan, performansı da tatmin edecek kadar yeterli bir SUV olmuş diyebiliriz.
ÖMER ERDEM
AUDI Q3 35 TFSI
Motor: 4 Silindir, 1498 cc, benzinli
Güç: 150 bg @ 5000-6000 d/dak
Maksimum Tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/dak
Ağırlık: 1530 Kg
Şanzıman: 7 ileri otomatik
0-100 km/s: 9.5 sn
Maksimum hız: 201 km/s
Ortalama tüketim: 5.9 – 6.1 lt
Co2 154-165 g/km
0 comments