Yeni Macan, daha önce sadece 911 ve 718 modellerinde kullanılan T harfini taşıyacak olan ilk dört kapılı Porsche spor otomobili oldu. Porsche modelleri için T harfi, 1960’lardan bu yana sürüş dinamiklerini temsil ediyor. ‘Touring’ anlamına geliyor ve özel ayar, özel donanım ve verimli motorlarıyla çok daha özel bir sürüş deneyimi sunan modelleri tanımlıyor. 1968’deki Porsche 911 T modelinin ruhuna sadık kalan Yeni Macan T iki litrelik turbo motor, tasarım ve sportif bir sürüşü beraberinde getiren standart donanımla Macan ve Macan S arasında konumlandırılıyor.
Macan T modelinin iki litrelik dört silindirli turbo motoru sürüş özellikleri, ağırlık ve kompakt tasarımı birleştirerek performans dengesi sunmayı amaçlamış. Macan S ve GTS modellerindeki 2,9 litrelik çift turbolu V6 motorla kıyaslandığında, Macan T modelindeki güç aktarma sistemi ön aksta 58,8 kg daha hafif. Macan T, 265 PS (195 kW) güç ve 400 Nm tork kullanıma sunuyor. Yedi vitesli çift kavramalı şanzıman (PDK) ve Porsche Traction Management (PTM) olarak adlandırılan dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış. Direksiyon üzerindeki mod düğmesi ve Sport Response tuşu dahil standart Sport Chrono Paketi ile donatıldığında, Macan T 0’dan 100 km/s hıza 6,2 saniyede ulaşıyor ve 232 km/s maksimum hıza sahip oluyor.
Macan T standart olarak Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) ile çelik süspansiyona sahip tek Porsche modeli ve 15 mm alçaltılmış gövde ile yollara çıkmaya hazırlanıyor. Ön akstaki viraj denge kolları daha rijit ve aracın şasi ayarı, araç ve güç aktarma sistemi için mükemmel süspansiyon oluşturmak üzere optimize edilmiş. Porsche Traction Management (PTM) özelliği de Macan T modelinin sürüş özelliklerine göre arka aks odaklı çalışmak üzere özel olarak uyarlandı. Ayrıca yeni bir özellik olarak PASM ve 10 mm daha alçak süspansiyon ile uyarlanabilir havalı süspansiyon opsiyonel donanımlar arasında yer alıyor. Ayrıca Porsche Tork Yönlendirme Sistemi Plus (PTV Plus) da opsiyonel olarak sunuluyor.
Macan T modelinin iç tasarımında standart olarak sunulan sekiz yönlü elektrikli ve ısıtmalı spor ön koltuklar, siyah deri paketiyle birlikte özel döşemelerle donatılıyor. Ön koltukların ortaları ve arka yan koltuklar Sport-Tex Stripe deseni ile sunulurken her iki ön koltuk başlığında kabartmalı bir Porsche logosu bulunuyor. Dış tasarımda kontrast oluşturan özel renk, koltuklarda, koltuk başlıklarında ve direksiyon simidinde dekoratif gümüş dikişler şeklinde aracın içinde de devam ediyor. Standart donanım ayrıca GT çok fonksiyonlu ve ısıtmalı spor direksiyon simidi ve ön konsolun üst kısmında Sport Chrono kronometreyi içeriyor. Kapı eşikleri standart siyah alüminyum ile kaplanıyor ve bir Macan T logosuyla süsleniyor. Bunun dışında karbon kaplamalı Race-Tex çok işlevli GT spor direksiyon opsiyonel olarak sunuluyor. Macan T, cam görünümlü ve dokunmaya duyarlı yüzeyi ile yeni orta konsol ve 10,9 inç dokunmatik ekrana sahip çevrimiçi navigasyon sistem ile Porsche İletişim Yönetimi (PCM) gibi yeni unsurlara da sahip.
Porsche Satış ve Pazarlama Müdürü Selim Eskinazi, “Bugün itibarıyla özel siparişe açılan yeni Porsche Macan T modeli Haziran ayından itibaren sahipleriyle buluşmaya başlayacak” açıklamasında bulundu.
0 comments