Ekim 2022’deki Paris Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılan yeni Peugeot 408, Mart 2023 itibarıyla Türkiye’de satılmaya başlandı. Peugeot yeni 408 ile son derece rekabetçi C segmentindeki ürün çeşitliliğini artırırken, markanın SUV sınıfındaki başarısını da devam ettirecek. Türkiye’ye ilk aşamada 1.2 PureTech 130 motor ve 8 ileri vitesli EAT8 otomatik şanzımanıyla ithal edilen 408’in gelecekte tam elektriklisinin de satışa sunulması planlanıyor. 408’de Allure ve GT donanım paketlerine ek olarak 6 farklı renk seçeneği de tercih edilebiliyor. 408’in Allure donanım seviyesi 1 milyon 110 bin TL’den satışa sunulurken, GT donanım seviyesine sahip 408 modeline ise 1 milyon 283 bin TL’den başlayan lansmana özel fiyatlarla sahip olunabiliyor.
Yeni 408’in tasarımında, ilk göze çarpan unsur markaya özgü kedi duruşu oluyor ve marka aidiyetine gönderme yapıyor. Keskin tasarım çizgileriyle birlikte ön tasarım, yeni aslan başlı Peugeot logosuna ev sahipliği yapıyor. Arka tamponun ters kesimi dikkat çeken bir detay. 408, Allure donanımında 19 inçlik JASPE, GT donanımında 19 inçlik Graphite jantlarla yere basmakta. 408 GT’nin farlarında kullanılan Matrix LED teknolojisi, yüksek aydınlatma performansı sağlarken aynı zamanda ince far tasarımlarına olanak tanıyor. Işık imzası tampona entegre aslan dişi tasarımı iki LED şeridi ile aşağı doğru uzanıyor.
408, C segmentinde alışık olunmadık SUV kodları barındıran bir Fastback karoser formunda dış tasarıma sahip. EMP2 platformu kullanılarak üretilen 408, 4.687 mm uzunluğa, 1.859 mm genişliğe ve 1.478 mm yüksekliğe sahip. 2.787 mm’lik dingil mesafesi geniş arka koltuk yaşama alanını beraberinde getiriyor. Ön iz genişliği 1.589 mm ve arka iz genişliği 1.604 mm olan yeni Peugeot 408, 19 inçlik jantlarıyla dikkat çekmeyi amaçlıyor.
Önden bakıldığında yeni nesil Peugeot modellerinin karakteristik unsuru olan yatay ve uzun motor kaputu dikkat çekiyor. Yine bu tasarım uygulaması gövdenin dış çizgisini basitleştirerek gövde parçalarının oturmasını sağlıyor. Ön ızgara yeni 408’e iddialı ve güçlü bir görünüm kazandırıyor. Aynı zamanda sürüş destek sistemlerine ait radarı gizleyen yeni marka logosuna da ev sahipliği yapıyor. Izgaranın gövde renginde olması, onun tamponun geneliyle bütünleşmesini sağlıyor. Yeni nesil Peugeot modellerinde kullanılan bu tasarım anlayışı aynı zamanda elektrikliye geçiş için de bir işaret oluşturuyor. Büyük siyah yüzeyler, ön cephenin grafik temasını karakterize ediyor ve otomobilin genişliğini, sağlamlığını görsel olarak vurguluyor. Gövdeyi çevreleyen siyah korumalar birleşerek aslan dişi tasarımı ışık imzasını çevreliyor ve kontrast oluşturarak ışık imzasının görünürlüğünü arttırıyor.
Peugeot 408, Türkiye’ye ilk aşamada 3 silindirli 130 HP 1.2 litre PureTech içten yanmalı turbo benzinli motor ile ithal ediliyor. 5500 d/d’de 130 HP maksimum güç ve 1750 d/d’de 230 Nm maksimum tork üreten motor, 8 ileri vitesli EAT8 otomatik şanzıman ve start&stop özelliği ile birlikte Euro 6.4 emisyon normunu karşılıyor. Yeni Peugeot 408 210 km/s maksimum hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanması 10.4 saniyede tamamlanıyor ve WLTP normlarına göre 6.0 ile 6.1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine sahip.
Fransa’nın Mulhouse kentinde üretilen yeni Peugeot 408’in ilerleyen dönemlerde tamamen elektrikli versiyonun da Türkiye’de satış sunulması planlanıyor.
0 comments