PEUGEOT, yeni 308 SW’yi tanıttı. Markanın özgün tasarım dili ve güncel logosuna sahip olan yeni PEUGEOT 308 SW sofistike bir arka kısma sahip tasarımıyla dikkat çekiyor. Yeni nesil teknoloji özelliklerinin yanı sıra zengin motor seçenekleriyle yollarla buluşmaya hazırlanan yeni PEUGEOT 308 SW’nin benzinli, dizel ve şarj edilebilir hibrit olmak üzere 3 farklı motor ve 7 farklı motor – şanzıman kombinasyonu bulunuyor. Yeni PEUGEOT 308 SW, 4,64 metre uzunluk ve 2,73 metre dingil mesafesiyle geniş bir iç mekân sunarken, normal kullanımda 608 litre olan ve arka koltukların katlanmasıyla 1634 litreye ulaşan bagaj hacmine sahip. Fransa’da bulunan Mulhouse tesislerinde üretilecek yeni PEUGEOT 308 SW, 2022 yılında yollarla buluşacak.
Tasarım sürecinde karakterli ve arzu nesnesi bir görünümün hedeflendiği yeni PEUGEOT 308 SW’de, tıpkı hatchback gövde tipinde olduğu gibi tavan çizgisi, iç mekândan ödün vermeden sportif ve dinamik bir görünümle uzanıyor. Hatchback versiyona kıyasla 55 mm daha uzun olan dingil mesafesi daha olgun bir siluet sunarken, daha geniş bir arka koltuk oturma alanı sunuyor. Yeni PEUGEOT 308 SW’nin arka kısmı ise, yeni PEUGEOT 308 ile aynı şekilde derinlemesine şekillendirilmiş ve buna bağlı olarak ışık yansımaları sunan karakteristik tasarım temasına sahip olmasıyla dikkatleri çekiyor. Tavana göre daha keskin alçalan yan cam kesiti, yeni PEUGEOT 308 SW’ye segmentinin en dinamik siluetini de kazandırıyor. Arka kısımda hatchback versiyon ile aynı ince tam LED stop lambaları kullanıyor, ancak onları birbirine bağlayan siyah şerit burada kullanılmıyor. PEUGEOT 308 SW bunun yerine, eklenen hacmi yansıtmak ve ek alana dikkat çekmek için özellikle arka kısımda üstyapıya odaklanıyor.
Markanın en güncel teknolojileriyle donatılan yeni PEUGEOT 308 SW, tıpkı yeni PEUGEOT 308 gibi yeni ve daha da gelişmiş PEUGEOT i-Cockpit® ile donatılıyor. Model böylece daha fazla ergonomi, tasarım, sürüş keyfi, kalite ve bağlanabilirlik özellikleriyle tamamen yeni bir deneyim sunuyor. Yeni PEUGEOT 308 SW’nin öne çıkan diğer özellikleri arasında markanın yıl sonunda sunacağı ‘Drive Assist 2.0’ paketi de bulunuyor. Bu paketle birlikte, yeni PEUGEOT 308 SW daha da fazla güvenlik için en güncel yeni nesil yarı otonom sürüş destek sistemleriyle donatılıyor. Paket, EAT8 otomatik şanzımanla gelen Start&Stop işlevine sahip uyarlanabilir hız sabitleme ve şeritten çıkma uyarısı işlevlerini kapsıyor. Ayrıca, çift şeritli anayollarda geçerli olmak üzere; yarı otonom şerit değiştirme, erken hız önerme ve viraj hızı uyarlaması olmak üzere üç yeni özellik daha sunuyor.
PEUGEOT’nun seçme özgürlüğü yaklaşımı yeni PEUGEOT 308 SW’nin motor seçeneklerinde de karşımıza çıkıyor. Model, iki adet şarj edilebilir hibrit motor seçeneğinin yanında benzinli ve dizel olarak da tercih edilebiliyor. PEUGEOT 308 SW’de sunulan şarj edilebilir hibrit motorlardan ilkini HYBRID 225 e-EAT8 oluşturuyor. Bu seçenekte, 180 HP’lik PureTech benzinli motor ve e-EAT8 otomatik şanzımana 81 kW gücündeki elektrik motor entegre ediliyor. Böylece km başına 26 gr C0₂ ve 59 km’ye kadar tamamen elektrikli sürüş menzili (WLTP normuna uygun olarak, onay sürecinde) sağlanıyor. HYBRID 180 e-EAT8’de ise 150 HP’lik PureTech benzinli motor ve e-EAT8 otomatik şanzıman 81 kW gücündeki elektrikli motorla kombinleniyor. Bu sayede, 25 gr C0₂ ve 60 km’ye kadar tamamen elektrikli sürüş menzili (WLTP normuna uygun olarak, onay sürecinde) sunuluyor. Yeni PEUGEOT 308 SW’nin 1,2 litre hacme sahip 3 silindirli benzinli motora sahip versiyonu, PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 ve PureTech 130 S&S EAT8 olarak tercih edilebiliyor. 1,5 litre hacme sahip 4 silindirli dizel versiyonu ise, BlueHdi 130 S&S BVM6 ve BlueHdi 130 S&S EAT8 şeklinde sıralanıyor.
0 comments