Opel mühendisleri, Manta GSe ElektroMOD’un temellerini Opel Classic atölyesinde bulunan Manta A ile oluşturdu. 1988 yılında Wiesbaden’li bir kadın sürücü tarafından Opel Classic’e verilen Manta A, siyah vinil tavanı, otomatik şanzımanı, turuncu rengi ve neredeyse paslanmamış karoseri ile dikkatleri üzerine çekmişti. Opel mühendisleri aracın elektrik sistemi dönüşümünü yaptıktan sonra, aracın Teknik Gözetim Kurulu (TÜV) onayını aldılar. Manta GSE ElektroMOD’un dikkatleri üzerine çekecek ve görenleri kendisine hayran bırakacak olan neon sarı rengi de bu işlemden sonra araca uygulandı. Aracın üzerinde bulunan orijinal Manta A koltukları, modern bir otomobilde olması gerektiği gibi Opel ADAM S için geliştirilen ve merkezi sarı dekor çizgisine sahip spor koltuklar ile değiştirildi.
Opel Classic garajında hazırlanan Manta-e GSe ElektroMOD, modern güç-aktarma sistemlerine sahip klasik araçlar olan ‘restomod’ trendine de uyum sağlamayı başarıyor. Manta GSe ElektroMOD örneğinde, geliştirme ekibi otomobilin orijinal ruhunu korudu ve bunu yaparken; en güncel LED teknolojisine sahip etkileyici Pixel-Vizör, tamamen dijital kokpit ve tabii ki batarya elektrikli güç-aktarma sistemi olmak üzere en güncel yeniliklere yer verdi. Manta GSe ekibi adına görüşlerini aktaran Opel Global Marka Tasarım Müdürü Pierre-Olivier Garcia: “Manta GSe, safkan otomobil sevgisini temsil ediyor. ElektroMOD ile köklü Opel geleneği ve sürdürülebilir gelecek arasında bir köprü kuruyoruz. Zamanın ruhu ile günümüz arasındaki etkileşim kesinlikle büyüleyici” sözleriyle aracı tanımlıyor.
Opel tarihinde geliştirilen bütün Manta A modellerinden farklı olan Manta GSe ElektroMOD, birkaç özel model dışında bu zamana kadar üretilmiş en güçlü motora (108 kW – 147 HP) sahip. Ürettiği gücü arka akslara aktaran otomobil, sportif sürüş karakterine uygun olması için önde sert, arkalarda ise daha yumuşak bir süspansiyon ayarına sahip. Sportif ruhun öne çıkması ve yol tutuşunun sağlanması için yapılan bu ayarlamalar yeni modelin sürüş güvenliğinden de ödün vermemesini sağlıyor. Yeni Manta GSe’nin 31 kWsa kapasiteli lityum iyon bataryası, her zaman mümkün olan en iyi tutuş ve düşük ağırlık merkezi için bagajda mümkün olduğunca ileriye yerleştirildi. ElektroMOD dönüşümünün ardından Manta, yaklaşık 1.137 kg ağırlığa ulaştı. Bu, orijinal Manta A’dan 175 kg daha fazla bir kütle gövde ağırlığı anlamına gelse de normal sürüş koşullarında araç 200 km’lik menzile ulaşabiliyor. Corsa-e ve Mokka-e modellerinde olduğu gibi elektrikli Manta, enerji geri kazanım özelliklerini de bünyesinde barındıyor. Konsolda bulunan düğme yardımıyla aktif hale gelen bu geri kazanım sayesinde daha uzun menzillere ulaşmak mümkün.
0 comments