Honda, B segmentindeki hibrit modeli Jazz’ı daha sportif bir tasarım, daha güçlü motor ve gelişmiş donanım özellikleri ile yeniledi. Yenilenen Jazz e:HEV’nin iç mekanı, sihirli koltuklar sayesinde 1.205 litre bagaj avantajı, ısıtmalı ön koltukları ve ısıtmalı direksiyonunun yanı sıra teknoloji ve güvenlik donanımları ile dikkat çekiyor. 10 hava yastığı ve Honda SENSING teknolojisi ile güvenlik donanımlarına sahip olan Jazz e:HEV, Kristal Kırmızı ve Gün Işığı Beyazı olmak üzere iki renk seçeneğine sahip Advance donanım paketi ile 12 Ağustos 2023 Cumartesi günü 1 milyon 390 bin TL satış fiyatıyla Honda bayilerinde yerini alacak.
Jazz için yapılan iyileştirmelerde Honda’nın orijinal Japon “Yoo no bi” tasarım felsefesine sadık kalınıyor. Makyajlı Honda Jazz’da siyah yeni iç döşemeler ve yeni koltuk kumaşları yer alıyor. Honda’nın insan odaklı tasarımları çerçevesinde kullanıcı merkezli ön konsol, kabin boyunca yatay olarak uzanan yapısıyla öne çıkıyor. Ön konsolun ortasında konumlanan 9 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve 7 inç tam TFT gösterge paneli sürücüler için okunaklı bir yapı sunuyor. Sürücünün ve ön yolcunun konfor seviyesini artıran özellikler arasında; ısıtmalı direksiyon ile ısıtmalı ön koltuklar yer alıyor. Ayrıca Jazz e:HEV, arka koltuk diz mesafesinde 986 mm bir alan genişliği sunuyor. Daha geniş bir iç mekan sunulmasına imkan yaratmak için ön koltukların altına yerleştirilen yakıt deposu mevcut. Jazz’ın 304 litre bagaj hacmi Honda mühendisleri tarafından geliştirilen sihirli arka koltukların katlanmasıyla 1.205 litreye yükseliyor.
e:HEV teknolojisi; 1.5 litrelik i-VTEC benzinli motora bağlı iki kompakt elektrik motoru, sabit oranlı şanzıman, lityum iyon batarya ve akıllı güç kontrol ünitesinden oluşuyor. e:HEV hibrit sistemin; lityum iyon bataryanın doğrudan elektrikli tahrik motoruna güç sağladığı EV Sürüş, benzinli ve elektrik motorun beraber devrede olduğu Hibrit Sürüş ve benzinli motorun doğrudan tekerleklere güç sağladığı Benzinli Sürüş olmak üzere üç modu bulunuyor. Dinamik sürüşü ile öne çıkan makyajlı Jazz’ın şehir içi kullanımda EV ve Hibrit sürüş modları arasında geçiş yapan sistemi, otoyol sürüşlerinde benzinli sürüşü kullanıyor. Hibrit sürüş sırasında benzinli motordan gelen fazla güç, jeneratör motoru üzerinden bataryayı şarj ederken; EV sürüş modunda ise rejeneratif fren yoluyla şarj sağlanıyor. Daha önce 80kW / 109 PS olan elektrik motorunun gücü 90kW / 122 PS’e yükselirken; Jazz e:HEV 253 Nm tork sağlıyor. Bunun yanı sıra benzinli motor gücü de 7 kW’lık bir artış ile 79 kW / 107 PS değerine yükseliyor. Verimlilik konusunda da iddiasını sürdüren Jazz e:HEV, ortalama 104 gr/km (WLTP) CO2 emisyonuna sahipken; ortalama olarak 4,6 lt/100 km (WLTP) yakıt tüketiyor.
0 comments