2019’dan beri Groupe PSA yeni modellerinin hepsini tamamen-elektrikli ya da şarj edilebilir hibrit versiyonlarında piyasaya sürdü. Groupe’un amacı 2025’e kadar tamamen elektrikli bir portföy ortaya koymak. 2020’de orta van modellerinin (D-Van) ve büyük van modellerinin (E-Van) elektrikli türlerini piyasaya sürmelerini takiben Peugeot, Citroën, Opel ve Vauxhall markaları 2021’de küçük van tiplerinin (B-Van) ve ilgili yolcu araçlarının da tamamen-elektrikli türleriyle ürün yelpazelerini tamamlayacak.
Elektrikli küçük vanlar ve akü paketleri Vigo tesisinde (Galiçya, İspanya), elektrikli motorlar Tremery’de (Fransa) ve şanzıman dişilileri Valenciennes’de (Fransa) bir araya getirilecek. eCMP platformundan gelen güç aktarım mekanizması; 100kW’a kadar güç çıkışına olanak tanıyan su soğutmalı 50kWh elektrikli akü, 100kW/136bg elektrikli motor ve iki güç seviyesinde çalışabilen araç içi şarj aygıtından (tek-fazlı 7.4kW ve üç-fazlı 11kW) meydana geliyor.
Xavier Peugeot, Groupe PSA Hafif Ticari Araçlar İşletme Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı: “Küçük vanların ve ilgili yolcu araçlarının bu tamamen-elektrikli türleriyle Groupe PSA, elektriğe geçiş atağına devam ediyor ve şimdi de performanstan hiçbir taviz vermeden tamamen elektrikli hafif ticari araç portföyünü sunuyor.” dedi.
0 comments