E-TENSE şarj edilebilen hibrit güç ünitesi sayesinde DS 9, gelecekte yürürlüğe girecek mevzuatlara uyumlu ve yerel emisyon salımı olmaksızın tamamen elektrikli sürüşe olanak sağlıyor. 4,93 metrelik uzunluğu, 1,85 metrelik genişliği ve 690 mm çapındaki tekerlekleri ile DS 9, EMP2 platformunun uzun aks mesafeli bir sedan otomobilde daha önce kullanılmamış versiyonunu kullanıyor. Bu silüetini oldukça yatık arka camı ile birleştirdiğinde bir “fastback” tarzı da sunuyor. Ön tasarımında WINGS – (DS Kanatları) tasarım detayları ve karakter katan bir yeni dokunuş kazanmış üç boyutlu elmas etkisine sahip ön ızgarası ile DS 9, DS Automobiles tasarım dilini yansıtmaya devam ediyor.
Şimdiye kadar sadece iç mekan tasarımında kullanılan “Clous de Paris” işlemelerine sahip bir kılıç da motor kaputunda yer alacak. Arka tasarımda ise çamurluklar aynı akışkan tasarıma sahip. Bu tasarımın içine yüksek kontrastı ile bir derinlik hissi katan üç boyutlu arka aydınlatma grubu yerleştirilmiş. Yatay kılıçların üstüne konumlandırılmış olan bu grup, 1930’lardaki Fransız otomobil gövdesi üreticilerine saygı duruşu niteliğinde. 2,90 metrelik aks mesafesi sayesinde DS 9 arka koltuk yaşam alanında oldukça cömert. Isıtmalı, havalandırmalı ve masajlı arka koltukları ile sınıfında ilkleri sunuyor. Arka koltuk kol dayanağı, konfor üzerinde büyük rol oynamasının dışında daha üst segmentlerde rastlanan kaliteli deri kaplaması, USB bağlantıları içeren eşya gözü, koltuk masajı kumandaları ve farklı renk seçenekleri sunan ambiyans aydınlatması kumandalarını barındırıyor.
DS 9, satışa sunulduğu andan itibaren E-TENSE şarj edilebilen hibrit teknolojisini sunabilecek. Turbo beslemeli benzinli PureTech motora eşlik eden elektrik motoru sayesinde, 225 BG elde edilirken 11,9 kWh kapasiteli bir batarya, WLTP koşullarına göre 40 ila 50 km tam elektrikli sürüş menziline olanak sağlayacak. Bu elektrik motoru, sekiz ileri oranlı otomatik şanzıman üzerinden 110 BG ve 320 Nm tork sunuyor. Bu elektrik motoru, kalkışlarda, herhangi bir hızda iken hızlanmaya destek amaçlı ya da 135 km/sa hıza kadar tam elektrikli sürüş sırasında kullanılabiliyor. Elektrikli sürüş modu, otomobil her çalıştırıldığında verimliliği artırmak adına otomatik olarak seçiliyor. Bir hibrit sürüş modu, tamamen elektrikli, tamamen benzinli ya da her iki güç kaynağının bir kombinasyonu olarak sürüş enerjisinin otomatik olarak kontrol edilebilmesini sağlıyor. Otomobilin üzerindeki 7,4 kW gücündeki şarj ünitesi, bir ev, işyeri ya da halka açık şarj istasyonu yardımı ile 1,5 saat içerisinde bataryanın doldurulmasına olanak sağlıyor.
Hibrit motor yelpazesi kısa bir süre sonra iki adet daha E-TENSE güç ünitesi kazanacak. Bunlardan bir tanesi 250 BG iken diğeri 360 BG akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi ile yere aktarabilen bir ünite. Performansını ve yakıt ekonomisini DS 7 CROSSBACK’te ispatlamış olan 1,6 litre hacminde, 225 BG PureTech turbo beslemeli benzinli motor ise yelpazenin benzinli seçeneğini oluşturacak. Tüm motor seçenekleri, hızlı vites değişimi sağlayan sekiz ileri oranlı otomatik bir şanzıman eşliğinde sunulacak.
0 comments