Yeni BMW M3 CS, BMW M4 CS ve BMW M2 CS’den sonra BMW M5 CS, M model ailesinin en tepe noktasında yerini almaya hazırlanıyor. BMW’nin sınırlı sayıda üreteceği Yeni BMW M5 CS, lüks görünümüyle sportif performansı bir arada sunmayı amaçlamış.
Yeni BMW M5 CS’in 4.4 litrelik TwinPower V8 motoru, 6000 devirde 635 bg güç ve 1800-5950 devir aralığında 750 Nm tork üreterek BMW M tarihindeki en güçlü model olmasını sağlıyor. Drivelogic sekiz ileri M Steptronic şanzıman ve M xDrive dört tekerlekten çekiş sistemi M5 CS’in gücünü yola aktarmasına yardımcı olurken, saf sürüş performansı isteyenler içinse yalnızca arkadan itiş modu sunulmuş.
İncelikli bir çalışmanın sonucunda ortaya çıkan hafif tasarım, Yeni BMW M5 CS’in, BMW M5 Competition’a göre yaklaşık 70 kilogram daha hafif olmasına imkan tanıyor. Yeni BMW M5 CS, düşük ağırlığı sayesinde 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 3 saniyede tamamlarken, elektronik olarak sınırlandırılan 305 km/s maksimum hıza da ulaşabiliyor.
Yeni BMW M5 CS’de kullanılan kaput, dış ayna kapakları, arka rüzgarlık, arka difüzör, M Power motor bölmesi kapağı ve susturucu, otomobilin performansını doğrudan etkileyen ağırlığın düşürülmesine katkı sağlayan karbon fiber takviyeli plastikten üretilmiş.
Yeni BMW M5 CS, arzu edilen sürüş özelliklerinin seçilebilmesi için hem M xDrive sisteminin hem de tüm dinamik sürüş bileşenlerinin ayrı ayrı yapılandırılabilmesine olanak tanıyor. M xDrive sisteminin arka tekerleklere olan güç transferi otomobile çeviklik katarken, güç dağılımı ise ön ve arka tekerlekler arasında değiştirebiliyor. Ayrıca daha fazla sürüş özelliğinin seçilebilmesi için DSC sisteminin tepkileri ayarlanabiliyor. Sürücüler, 4WD ve 4WD Sport’un yanı sıra arkadan itiş için 2WD modu sayesinde seçim özgürlüğü sunan Yeni BMW M5, önceki nesillerde yer alan saf sürüş özelliklerinin tamamından faydalanılabilmesine imkan sağlıyor. Değişken Amortisör Kontrolü (VDC) sisteminde sunulan COMFORT, SPORT ve SPORT + modları sayesinde sürücüler, günlük kullanımdan, yüksek performanslı pist sürüşüne kadar birçok farklı sürüş seçeneğine sahip oluyor.
Kaslı ve maskülen bir görünüme sahip olan modelin “M5 CS” amblemleri, BMW Böbrek Izgara’sı, havalandırma kanalları ve bagaj kapağında yer alırken, 20 inçlik M alaşım jantlar ise Altın Bronz rengiyle modelin sportif tasarımını vurgular nitelikte. BMW Laser farların L şeklindeki ışıkları, kısa huzme, uzun huzme veya karşılama ışığı açıldığında beyaz yerine sarı renkte yanarak yüksek performanslı GT yarış otomobillerine atıfta bulunmuş.
Yeni BMW M5 CS’in standart olarak sunulan özellikleri arasında, M’e özgü sesle motorun devirlenmesini sağlayan paslanmaz çelikten üretilmiş dört çıkışlı spor egzoz sistemi yer alıyor. Ayrıca kırmızı veya altın renginde tercih edilebilen kaliperlerle gelen M Karbon seramik frenler de yine standart olarak gelen özellikler arasında.
BMW M5 CS, üç farklı renk seçeneğiyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Yeni BMW M5 ve M5 Competition’da da sunulan Brands Hatch Grey M5 ailesinin ortak rengi olacak. Ayrıca, Yeni BMW M5 CS’e özel olarak BMW Individual mat kaplamasıyla, Frozen Brands Hatch Grey metalik ve Frozen Deep Green metalik renkleri de tercih edilebilecek.
M5 CS’deki sürüş deneyiminin keyfini M Carbon koltuklarda oturan sürücü ve yolcular en üst seviyede yaşarken, siyah Merino deri kaplamalar Mugello Kırmızısı dekoratif dikişlere sahip. Ön koltuklar için aydınlatmalı M5 logoları içeren entegre koltuk başlıklarında Nürburgring pistinin silüeti bulunuyor. M Alcantara direksiyon simidinin üzerinde bulunan vites değiştirme kanatçıkları karbon fiberden üretilirken, direksiyon simidinin kollarında kullanılan siyah krom kaplamalar da dikkat çekiyor.
Ayrıca markanın diğer modellerinde yer alan 12,3 inçlik bilgi-eğlence ekranı, BMW M5 CS’de de mevcut. Böylelikle sürücüler, BMW M xDrive dört tekerlekten çekişin birçok özelliğini kolaylıkla kullanabiliyor. M Modu düğmesini kullanılarak ROAD ve SPORT ayarları arasında hızlı bir geçiş yapılabiliyor. Bu özellik sayesinde M Modu düğmesine basılı tutup ardından merkezi ekrandaki komut istemini onaylanarak Yeni BMW M5 Competition’da olduğu gibi TRACK moduna hızlı bir geçiş yapılabiliyor.
0 comments