Dinamik sürüş özelliklerini sportif bir tasarımla birleştiren BMW’nin tamamen elektrikli ilk Gran Coupé modeli BMW i4’ün teknik detayları açıklandı. İç mekan tasarımını sıfır emisyon ile bir araya getiren BMW i4, ilk etapta eDrive40 ve M50 olmak üzere iki farklı versiyonuyla meraklılarının beğenisine sunulacak. En güçlü versiyonu olan BMW i4 M50 modeli, aynı zamanda markanın ‘’tamamen elektrikli ilk M Performance otomobili” unvanına da sahip olacak.
İki farklı alternatifle gelen BMW i4, ilk olarak eDrive40 ve M50 versiyonlarıyla kullanıcılarına sunulacak. Arkadan itişli BMW i4 eDrive40, 340 bg güç ve 430 Nm tork üretirken 0’dan 100 km/s hıza 5.7 saniyede ulaşabiliyor. BMW i4 eDrive40, WLTP normlarına göre tam şarj ile 590 km’lik yol kat edebiliyor. BMW’nin tamamen elektrikli ilk M otomobili olan BMW i4 M50 ise, hem ön hem de arka aksta yer alan iki elektrik motoru sayesinde 544 bg güç ve 795 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza yalnızca 3.9 saniyede ulaşabilen BMW i4 M50, WLTP normlarına göre tam şarj ile 510 km’lik menzil değeri sunuyor.
Beşinci nesil eDrive teknolojisi, BMW i4’ün kullanıcılarına yüksek menzil ve performansı bir arada sunabilmesine yardımcı oluyor. Ayrıca, beşinci nesil eDrive’ın dört tekerlekten çekiş teknolojisi ilk defa BMW i4’de kullanılacak. BMW i4 için özel olarak tasarlanan batarya, 72 hücreli dört modül ve 12 hücreli üç modülden oluşuyor. Beşinci nesil eDrive teknolojisi ve Kombine Şarj Ünitesi (CCU) ile BMW i4, birden fazla ve farklı türde şarj istasyonlarının da kullanılabilmesine olanak sağlayacak. BMW i4’de yer alan Entegre kontrol ünitesi, otomobilin hızlı bir şekilde şarj edilebilmesine imkan tanıyacak. Böylece, BMW i4’ün boş bataryası AC şarj ile 8.5 saatten daha kısa bir sürede tam şarj olabilecek. BMW i4, DC şarj istasyonunda ise 10 dakikalık şarj işlemi ile yaklaşık 164 km menzil sunacak.
Beşinci nesil eDrive teknolojisi için de yalnızca yenilebilir kaynaklardan elde enerji sağlamayı amaçlayan BMW Group, bunun için pil hücresi üretiminde rol alan tüm paydaşlarından gereken taahhütleri aldı. BMW i4’ün en son teknoloji pil hücreleri geliştirilirken kullanılan kobaltın miktarı yüzde ondan çok daha düşük bir seviyeye indirildi . BMW Group pil hücrelerinde kullanılan kobaltı önce kendisi tedarik ediyor, daha sonra pil hücresi üretiminden sorumlu iş ortaklarının kullanımına sunuyor. Böylece tüm süreçlerde tam gözetim uygulanması mümkün oluyor. Aynı şekilde gerekli lityum da BMW Group’un uyguladığı şeffaf süreçler ile tedarik ediliyor. BMW i4’ün elektrik motorlarında ise doğada nadir bulunan toprak elementlerinin kullanılmasından kaçınan bir tasarım ilkesi yer alıyor. Bu ilke çerçevesinde BMW i4’ün çok sayıda bileşeni için de yüksek kaliteli geri dönüştürülmüş plastiklerden yararlanılıyor.
0 comments