2018 yılında Audi e-tron’u pazara sunduğu günden bu yana, dört halkalı marka, prototipleri ve tek seferlik modelleri özel giydirmelerle donatıyor. Audi buna “dış görünüm tasarımı” adını veriyor. Son örneğini ise S1 Hoonitron ve Formula 1 gösteri otomobilinde gösterdi. Dört halkalı marka bugüne kadar Audi’de Giydirme Tasarımından Sorumlu olan Marco dos Santos tarafından tasarlanan bu özel giydirmeye sahip 20’nin üzerinde aracı tanıttı. En güncel vizyonu ise şimdi Audi Q6 e-tron prototipini süslüyor.
Audi’nin tasarım dilinin, Q6 e-tron ile bir sonraki seviyeye geçtiğinisöyleyen Marco dos Santos, “Biz bunu giydirmeyle vurgulamak istedik. Her aracın mimarisi ve karakteri benzersiz ve her giydirme tasarımı da öyle. İş her zaman araçta hangi unsurları vurgulamak ve öne çıkartmak istediğinize karar vermekle başlıyor.” dedi. Marco dos Santos’a göre yeni proje, Audi Q6 e-tron’da da kullanılan ve 2018 Audi e-tron’daki giydirmeden aslında oldukça tanıdık gelen neon kırmızı renk gibi önceki tasarım unsurlarından yararlanıyor, ancak her yeni model aynı zamanda yeni bir sayfa da açıyor. Marco dos Santos “Audi’de teknoloji ve tasarım birbiriyle ayrılmaz bir şekilde bağlantılı ve tek bir varlık oluşturuyor. Teknolojilerimiz daha güçlü ve hassas hale geldikçe, bu durum tasarımımızda, malzeme seçimimizde ve hikaye anlatımımızda da kendini gösteriyor.” dedi.
Tam bu noktada Marco dos Santos’un tasarım süreci gerçekten başlıyor. Marco dos Santos’un: “Kafa, kalem ve el arasındaki bağlantıya ihtiyacım var” olarak yorumladığı bu süreçte kağıt üzerine çok sayıda elle çizilmiş eskizler, görüntü ve grafik yazılım kullanılarak araca uyarlanıyor. Otomobil tamamen giydirmeyle kaplanırken, işlem hassas ve titiz süreç nedeniyle birkaç gün sürüyor. Yine dos Santos’a göre: “Bu gerçeğin anı. Çünkü daha önce düz görünen çizgiler, köşeleri ve kenarları nedeniyle gövde üzerinde artık hiç de düz görünmüyor.” Marco dos Santos bu süreci: “Çalışmanın bu aşamasında birçok şey çöpe atılıyor, yeniden düşünülüyor ve yeniden tasarlanıyor.” Marco dos Santos tüm bu sürç boyunca her zaman insanların tasarımı daha sonra nasıl göreceğini düşünmek zorunda: “Herhangi birinin Audi Q6 e-tron’u ilk kez hangi açıdan göreceğini asla bilemezsiniz. Önce buraya, sonra da oraya odaklanmaya karar verdiğiniz kameralı bir filmdeki gibi değil. Otomobil bir heykel. Giydirmeler her zaman tüm otomobilin etrafında 360 derece çalışmak zorunda.” şeklinde konuştu.
0 comments