Peugeot’nun şehir otomobillerindeki dokuzuncu jenerasyon temsilcisi olan 208, Temmuz 2023 itibarıyla yeni bir görünüm ve teknik iyileştirmelerle tanıtıldı. 2019 yılı sonundaki lansmanından günümüze dünya genelinde yaklaşık 1 milyon adet üretilen 208, 2021 ve 2022 yıllarında tüm Avrupa’nın ve Fransa’nın tüm segmentlerde en çok satılan otomobili de oldu. Bu rakamın en büyük oranı E-208’den geldi. E-208, 2022 yılında B Segmenti’nde Avrupa’nın en çok satılan elektrikli otomobili oldu. Yeni Peugeot E-208’in Avrupa satışları Kasım 2023’de başlayacak. ALLURE, ACTIVE, GT olmak üzere üç donanım seviyesinde üretilecek olan yeni Peugeot 208, 400 km menzil sunan (WLTP ortalama verileri onay sürecinde) yeni 115 kW/156 HP’lik tamamen elektrikli E-208’e ek olarak, yeni HYBRID 100 ve HYBRID 136 dahil olmak üzere 5 farklı güç-aktarma sistemiyle tercih edilebilecek. E-208’in bataryası 8 yıl veya 160.000 km garanti ile yollara çıkıyor. Peugeot E-208 yine aynı kompakt dış boyutları korumaya devam ediyor. 4.055 mm uzunluğa, 1.745 mm genişliğe (Aynalar hariç) ve 1.430 mm yüksekliğe sahip otomobilin 309 litrelik bagaj hacmi de mevcut.
İlk olarak 9X8 Hypercar’da tanıtılan, ardından yeni 508 ve 508 SW’de ve son olarak yeni 2008’de kullanılan yeni Peugeot ışık imzası, yeni E-208’e kullanılmış. Üç uzun dikey ışık pençesi bu imzanın ayırt edici bir unsuru ve tampondaki parlak siyah eklere entegre edilmiş durumda. Tüm yeni 208 versiyonlarında bu yeni ön ışık imzası bulunuyor. Tüm yeni 208 versiyonlarının merkezinde markanın yeni logosu ön ızgarada sunuluyor. Bu ızgara tamponla uyumlu gövde renginde bir desene sahip. Izgara ve gövde bölümlere ayrılmayarak bir bütün oluşturmuş durumda. E-208, yan yana yerleştirilen üç kırmızı pençeden oluşan, markanın simgesel arka ışık imzasını yeniden yorumluyor. Siyah şerit bagaj kapağının etrafına uzanırken, LED şeritler genişlik algısını destekliyor. GT versiyonunda geri vites lambaları ve sinyaller de LED ile geliyor.
Yeni E-208, tamamı yeni 16 inç (NOMA elmas kesim iki renkli) veya 17 inç (YANAKA elmas kesim iki renkli ve keskin uçlar) olmak üzere farklı alaşım jant tasarımlarıyla yollara çıkıyor. Tüm alaşım jantlar, bijon somunlarını gizleyen Peugeot logosu ile damgalanan 4 kollu bir merkeze sahip. 208’in iç mekanı, Adamite Yeşil dikişli (GT versiyonunda opsiyon) yeni siyah Alcantara döşeme ve diğer seçeneklerle zengin bir çeşitlilik sunuyor. GT versiyonu, Adamite Yeşil dikişlere sahip ön konsol kaplaması ve kol dayama alanı ile detaya gösterilen özeni yansıtıyor.
İlk nesil 208’de Peugeot’nun i-Cockpit sistemi tanıtılmıştı. Göstergeler sürücünün görüş hizasında yer alıyor. Ayrıca ALLURE ve GT versiyonlarında bir dijital ekran da devreye giriyor. 10 inçlik dijital ekran yeni bir tasarıma sahip. Ayrıca GT versiyonunda standart olarak bir 3D ekran da devreye giriyor. Sürücüler, tercihleri doğrultusunda ekranın rengini, bilgilerin düzenini ve sunumunu kişiselleştirilebiliyor. ACTIVE versiyonu 3,5 inç renkli ekran ve analog gösterge paneli ile yollara çıkıyor. tüm yeni 208 versiyonlarında merkezi 10 inçlik dokunmatik ekrana yer veriliyor. Arayüz, yeni nesil Peugeot i-Connect ve PEUGEOT i-Connect Advanced bilgi-eğlence sistemlerini kontrol etmeyi kolaylaştırıyor. Yeni 208 ALLURE ve GT versiyonlarında merkezi ekran HD teknolojisine sahip. Tüm versiyonlarda buton işlevlerine hızlı erişim için piyano kısayol tuşları, merkezi ekranın altında yer alıyor. 208’in kompakt direksiyon simidinin ortasında yeni PEUGEOT logosu ve donanıma bağlı olarak alt kenarında yeni GT logosu yer alıyor. Optimum ergonomi için, multimedya sistemi (ses, telefon) kumandalarının dışında ses kontrolünü de barındırıyor.
Yeni E-208, 51 kWsa batarya ve 115 kW/156 HP’lik tamamen elektrikli motoruyla yaklaşık 400 km (WLTP ortalama verileri onay sürecinde) menzil sağlıyor. Tüm kullanım gereksinimlerini ve şarj çözümlerini karşılamak üzere iki tip entegre şarj cihazı da sunuluyor. Standart olarak 7,4 kW tek fazlı şarj cihazı ve opsiyonel olarak 11 kW üç fazlı şarj cihazı seçenekleri mevcut. Yüzde 20’den yüzde 80’e tahmini şarj süreleri, hızlı şarj cihazıyla (100 kW) 25 dakikadan, Wallbox ile (7,4 kW) 4 saat 40 dakikadan ve güçlendirilmiş prizle (3,2 kW) 11 saat 10 dakikadan kısa sürüyor. İlk kez elektrikli deneyimlemek isteyen müşteriler için, iki yeni PEUGEOT 48V HYBRID güç-aktarma sistemi devreye giriyor. Sistem, bir elektrik motoru içeren e-DCS6 çift kavramalı elektrikli 6 kademeli şanzıman ile birleştirilen yeni nesil PureTech 100 HP ve 136 HP benzinli motordan oluşuyor. Sürüş anında şarj olan bataryasıyla bu teknoloji, düşük devirlerde ekstra tork ve yüzde 15’e varan yakıt tüketimi avantajı sağlıyor. Yeni 208 HYBRID 100 ve HYBRID 136, şehir içi sürüşlerinde zamanın yarısından fazlasını, tamamen 0 emisyonlu, elektrik modunda çalışabiliyor.
0 comments