Türkiye’de satışa sunulan yeni B-Serisi’nin ön cephesi daha ilk bakışta dikkat çekiyor. Yeni tasarım LED farlar ve radyatör ızgarası, cam alanlara yumuşak bir geçiş yaparak B-Serisi’ne dinamik bir görünüm kazandırmayı amaçlamış. İki parçalı arka stop lambaları standart olarak LED teknolojisine sahip. Aynı zamanda aerodinamiği de iyileştiren arka camın yan tarafındaki aero spoyler de mevcut.
B-Serisi’nde sürücüyü eğlence ve bilgilendirme için 10,25 inçlik standart olarak sunulan çift ekran karşılıyor. İki adet 10,25 inç ekran ise opsiyonel donanımda. Yeniden tasarlanan orta konsol, siyah panel görünümüyle dikkat çekerken, yeni nesil direksiyon da standart olarak napa deri ile sunuluyor. İç mekâna yönelik renk ve malzeme seçimleri ileri seviyede kişiselleştirmeye olanak tanıyor. Sunulan “Progressive” donanım versiyonunda siyah, siyah/macchiato ve yeni siyah/adaçayı yeşili renklerini içeren palet kullanılmış. Ayrıca siyah veya bahia kahverengisi deri koltuklar da tercih edilebiliyor.
Öte yandan Mercedes-Benz, Ambition 2039 stratejisi ile 2039 yılından itibaren yeni binek otomobil ve hafif ticari araç filolarının tüm değer zinciri ve yaşam döngülerinin net karbon nötr olarak sunulması hedefini belirledi. Alınan önlemlerden biri geri dönüştürülen malzemelerin kullanımı. Bu doğrultuda, yeni B-Serisi’nin tasarımında kullanılan malzemelerin bileşimi gözden geçirildi ve daha sürdürülebilir alternatifler için olasılıklar incelendi. Koltukların orta bölümünde yüzde 100 geri dönüştürülmüş malzemeden yapılan kumaşlar bulunuyor. ARTICO/MICROCUT koltuklarda bu oran koltuk yüzeyinde yüzde 65 ve altındaki malzemede yüzde 85’e kadar çıkıyor.
B-Serisi’ndeki en güncel MBUX nesli için üç ekran stili yeniden tasarlanmış. ‘Klasik’ tüm sürüş bilgilerini içeriyor, ‘Sportif’ dinamik devir sayacıyla dikkat çekiyor ve’ Yalın’ azaltılmış içerikleriyle sadelik getiriyor. Üç mod (Navigasyon, Destek, Servis) ve yedi renk seçeneği kişiselleştirilebilen detaylar arasında. Merkezi ekran daha önce de olduğu gibi navigasyon, medya, telefon, araç gibi işlevleri sunuyor ve dokunmatik ekran olarak kullanılabiliyor. Revize edilen telematik sistemi yeniden tasarlanmış. Kablosuz Apple Carplay veya Android Auto üzerinden akıllı telefonlarla bağlantı seçenekleri mevcut.
Yeni B-Serisi’nin motor seçenekleri de güncellendi ve elektrikli hale getirildi. İlk hareket anı 48 voltluk entegre güç kaynağı ve 14 HP/10 kW ek güç ile destekleniyor. Çalıştırma anında geleneksel çözümlere kıyasla daha az titreşim ve ses üretiyor. Ayrıca “süzülme” işlevi ile sabit hızda sürüş sırasında içten yanmalı motorun devreden çıkmasına olanak tanıyor. RSG ayrıca fren ve sabit hızda süzülme sırasında enerji geri kazanımı sağlıyor ve 12 voltluk dahili sistemi ve 48 voltluk bataryayı besliyor. Elde edilen enerji, içten yanmalı motoru destekleme ve hızlanma anında kullanılabiliyor. Otomobilde bulunan 1.3 litrelik motor 163 bg gücünde. 0-100 km/s hızlanmasını 8.4 saniyede tamamlarken, 100 km’de ortalama yakıt tüketimi ise 6.0-66 lt. değerlerine sahip.
0 comments