Alfa Romeo Giulia GTA ve GTAm, marka tarihinin en başarılı modellerinden biri olan Giulia Sprint GTA’nın 1960’larda geliştirildiği Balocco Test Pisti’ndeki Autodelta Atölyesi’nde tanıtıldı. Yeni Alfa Romeo Giulia GTA, İtalyancada “hafifletilmiş” anlamında kullanılan Alleggerita kelimesi marka tarihinin önemli kilometre taşlarından biri olan 1965 Giulia GTA’ya (Gran Turismo Alleggerita) bir anlamda tekrar hayat veriyor. Alfa Romeo Giulia GTA, aynı zamanda 111 yıl önce kurulan markanın, performans ve touring dünyasının köklerine dönüş niteliği de taşıyor. Alfa Romeo, sertifikalandırılmış ve numaralandırılmış olarak sınırlı sayıda üretilen Giulia GTA ve GTAm versiyonları için sipariş almaya başladı.
Giulia GTA’nın ağırlığını azaltmak için karbon fiber ve kompozit bileşenler yoğun olarak kullanıldı. Ultra hafif malzemelerle tasarlanan ve Giulia Quadrifoglio’ya kıyasla 100 kg’a kadar ağırlık avantajına sahip olan Giulia GTA, 540 HP güç üreten Alfa Romeo 2,9 V6 Bi-Turbo motorla hayat buldu. Giulia GTA, hem pistteki tur zamanı hem de hızlanma açısından olağanüstü performans ortaya koyuyor ve Launch Mode sistemi ile 0’dan 100 km/s hıza sadece 3,6 saniyede ulaşıyor. Alfa Romeo mühendisleri, aerodinamiği ve yol tutuşu iyileştirmek için çok çalıştı ve 1965 Giulia GTA ile aynı yaklaşımı kullanarak karbon fiber ve kompozit bileşenleri yoğun olarak kullandı ve otomobilin ağırlığını azalttı. Aynı zamanda aerodinami alanında Sauber Engineering’in Formula 1 teknik uzmanlığı ile sağlanan sinerji ile otomobilin yere basma kuvveti artırılarak iyileştirildi.
Giulia GTA’nın aerodinamik iyileştirmeleri kapsamında yeni ve GTAm versiyonunda 4 kademeli olarak ayarlanabilen arka spoyler devreye alındı. Yine GTAm versiyonunda kullanıma sunulan aktif ön lip, pist kullanımında 40 mm’ye kadar uzatılabiliyor. Karbon fiber arka difüzöre entegre edilen titanyum Akrapovič ortadan çıkışlı egzoz sistemi ile bir sedanda ilk kez kullanılan merkezi tek bijona sahip 20 inçlik jantlar ve Pilot Sport Cup 2 Michelin lastikler versiyona özel diğer özellikler olarak öne çıkıyor. Giulia GTA’nın rüzgar tünelindeki kapsamlı testler sadece aerodinamik eklentileri beraberinde getirmekle kalmadı, aynı zamanda özel olarak geliştirilen tamamen kapalı bir alt gövdeyi beraberinde getirdi. GTA ve GTAm’de ayrıca yüksek hızlardaki yol tutuşu arttıran yeni hava çıkış kanalları da bulunuyor.
Giulia GTAm’deki aerodinamik çözüm, daha önce kendi sınıfında referans noktası olan Giulia Quadrifoglio’ya kıyasla üç kat daha iyi sonuç veriyor. Modelin yol tutuşu daha da iyileştirmek için geliştirilen süspansiyon sisteminin ön iz genişliği 25 mm ve arka iz genişliği ise 50 mm arttırıldı ve ön ve arka süspansiyon bağlantıları da yenilendi. Süspansiyon ve direksiyon sisteminde yapılan iyileştirmeler tüm yol yüzeylerinde konforu olumsuz etkilemeden daha yüksek viraj alma hızı ve yüksek hız stabilitesi sağlıyor. Motorun performansını arttırmak için piston soğutma sistemini ve piston kollarınının revize edildiği GTA’nın, Giulia Quadrifoglio’da 510 HP güç üreten tamamı alüminyum Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motoru, Alfa Romeo mühendislerinin iyileştirmeleri sayesinde 540 HP güç üretir hale getirildi.
Alfa Romeo ve Sauber teknisyenlerinin hayata geçirdiği iyileştirmeler sayesinde Giulia GTAm, Giulia GTA’ya kıyasla iki kat ve Giulia Quadrifoglio’ya kıyasla üç kat daha yüksek aerodinamik verimlilik sunuyor. Araçlara entegre edilen karbon bileşenleri ve araçların aerodinamik yapılarının test edildiği Balocco Test Pisti’ndeki çalışmalara Alfa Romeo takımının pilotları, Kimi Räikkönen ve Antonio Giovinazzi katıldı. Dünyaca ünlü pilotlar, limitlerde testler yaparak gerçek yol koşullarında veri topladılar ve aerodinami ile yol tutuşu optimize etmek için mühendislerle yakın iş birliği içerisinde çalıştılar.
0 comments