FIA tarafından motorsporlarında alternatif enerjiyi teşvik etmek için gerçekleştirilen ERRC’nin önemi her geçen gün artıyor. Yaz aylarında başlayan, sekiz yarışlık bir takvim olarak tanıtılan 2020 FIA ERRC, tarihin en zorlu sezonu olarak öne çıkıyor. Etkinliğe Fransa, İtalya, İspanya, Portekiz’den birçok ulusal ve beş uluslararası şampiyon ile bir çok üretici katıldı. Sadece seri üretim otomobillere özel olan yarışta, yarış süresi saniyenin onda biri şeklinde hassasiyetle ölçülüyor ve bu bilgi Watt-saat (Wh) şeklinde verimlilik ile kombine ediliyor.
Artur Prusak ve co-pilot Thierry Benchetrit pilotajındaki Opel Corsa-e, İzlanda’daki ilk turda liderliği ele geçirdi. Opel, Portekiz ve İspanya’daki diğer yarışlarda iki podyum daha alarak şampiyonluğunu perçinlemiş oldu. Yüzlerce kilometre boyunca saniyenin onda biri hassasiyetiyle zamana karşı yarışan Opel Corsa-e, 100 km’de 12,7 kWh ile şampiyonada ortalama enerji tüketimine imza attı. “FIA ERRC, fazladan enerji tüketmeden yönetmeliklerle belirlenen ortalama hızları korumak için olabildiğince sorunsuz bir sürüş gerektiriyor.” diyerek değerlendirmesine başlayan 2015, 2016 ve 2020 şampiyonu Artur Prusak sözlerine: “Şampiyonayı bu kadar ilginç kılan şey tam da bu denge. Giderek daha fazla katılımcının yarışa dahil olma nedeni de bu. Opel Corsa-e sayesinde önemli bir avantaj elde ettik ve her yarıştan sonra rakiplerimizle aramızdaki farkı açmaya devam ettik.” şeklinde devam etti.
0 comments