Bu yaklaşım, otomobillerde en kötü çarpışma senaryolarında karşılaşılabilecek hasarlara benzer hasarlar oluşturmaya yardımcı olduğu belirtildi. Volvo Cars Trafik Kazaları Araştırma Ekibi’nde kıdemli bir araştırmacı olan Håkan Gustafson, ” İsveç kurtarma hizmetleriyle yıllardır çok yakın bir şekilde çalışıyoruz. Hedefimiz aynı: yolların herkes için daha güvenli olması. Umarız hiç kimsenin başına çok şiddetli bir kaza gelmez. Ancak bütün kazaları önlemek mümkün değil. Bu nedenle, çok şiddetli bir kaza meydana geldiğinde elimizde hayat kurtarmaya yardımcı olacak yöntemler olması büyük önem taşıyor” dedi.
Kazalardan ve kurtarma çalışmalarından elde edilen tüm sonuçlar, kapsamlı bir araştırma raporunda toplanacak. Bu rapor, diğer kurtarma çalışanlarına ücretsiz olarak sunulacak. Bulgulardan yararlanmalarına ve hayat kurtarma yeteneklerini daha da geliştirmelerine olanak sağlanacak.
Farklı modellerden oluşan toplam on adet Volvo, birkaç kez bir vinçten aşağı bırakıldı. Volvo Cars güvenlik mühendisleri, otomobilleri vinçten aşağı bırakmadan önce, istenen hasar düzeyinin oluşması için her otomobilin ne kadar basınç ve kuvvete maruz kalması gerektiği hakkında kesin hesaplamalar yaptı.
0 comments