Geçen yıla göre yüzde 116 büyüyerek 90 bin 619 adede ulaşan Eylül ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarında, Fiat markası satışlarını yüzde 182 arttırarak 17 bin 290 adet otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Fiat markası bu yılın 9 ayı toplamında ulaştığı 87 bin 266 adetlik satış performansıyla pazar payını geçen yıla göre 2,5 puan daha arttırarak yüzde 17,7’ye yükseltti. 5 yıldır Türkiye’nin en çok tercih edilen modeli olan Egea Sedan’ın satış adedi Eylül ayında 10 bin 79 adet olurken, tüm Egea modellerinin 9 aylık satış rakamı ise 56 bin 558 adet olarak gerçekleşti.
Eylül ayı sonuçlarını ve markanın 2020 yılı performansını değerlendiren Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, “Fiat markası olarak otomobil ve hafif ticari araçlar pazarında hem Eylül ayında, hem de yıl toplamında pazar payımızı artırarak lider olmanın memnuniyetini yaşıyoruz. Geçen yıldan bu yana devam eden istikrarlı satış performansımız pandemi döneminde daha da arttı ve son 4 ayda Türkiye’de satılan her 5 araçtan birisi Fiat oldu” dedi.
Türkiye pazarının yüzde 50’sinin yerli üretim modellerden oluştuğu Eylül ayında Fiat markasının satışlarının da yine yüzde 95’inin Tofaş’ta üretilen yerli modellerden oluştuğuna dikkat çeken Aytaç, “Fiat Egea’nın otomobil pazarındaki başarısının yanı sıra Fiat Professional modellerinin de markanın performansında çok önemli bir katkısı var. Doblo, Fiorino ve Ducato modellerimizle hafif ticari araç pazarındaki payımızı geçen yıla göre yaklaşık 8 puan artırarak yüzde 28,5 seviyesine yükselttik. Uzun yıllardır kendi sınıflarının lider modelleri olan Fiat Doblo ve Fiorino ile minivan segmentinin de en çok tercih edilen markası olmayı başardık.” diye konuştu.
0 comments