Önceki nesli ile tüm dünyada yaklaşık 1,2 milyon adet satış gerçekleştirilen Peugeot SUV 2008 yeni tasarımı ile Türkiye’deki tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Pazara iddialı bir şekilde giriş yapmayı planlayan yeni SUV 2008’in benzinli ve dizel motor seçenekleri olacak. Peugeot SUV tarihinde tamamen yeni bir sayfa açmayı hedefleyen SUV 2008 bir yandan özgün bir tasarım ortaya koyarken, diğer yandan markanın SUV modelleriyle uyumlu bir görünüm sergiliyor. Yatay motor kaputu, cam konumu ve omuz çizgisi de dahil olmak üzere her bir tasarım detayıyla tipik SUV görünümüne sahip Peugeot SUV 2008 yere sağlam basan ve güven veren bir duruş göstermeyi amaçlamış.
Marka aidiyetine vurgu yapan ön ızgarayla birlikte, yeni tasarlanmış motor kaputu ve LED gündüz farları da yine marka tasarım kodlarına gönderme yapan detaylar olarak dikkat çekiyor. Profilden bakıldığında alışılmışın dışında çizgiler kadar farklı üçgen formlar da hemen fark ediliyor. Hacimli çamurluk bölgeleri güçlü bir görünüm sergiliyor. Önden başlayarak arkaya doğru devam eden çizgiler bagaj kapağında son buluyor. Arkaya doğru genişleyen omuz çizgisi kadar stop lambalarının arasını birleştiren siyah şerit ve PureTech 130 motor seçeneğinde tampona entegre çift egzoz çıkışı gibi detaylar da mevcut. Yine arkadan bakıldığında aslan pençesi tasarımlı üç şeritli LED stop lambaları da marka aidiyetine vurgu yapmayı amaçlamış. Bu marka imzası tüm versiyonlarda standart olarak bulunuyor. 2008’de var olan standart renkler dışında sunulan Elixir Kırmızı, Vertigo Mavi ve Fusion Turuncu gibi gövde renkleri de yer alıyor. GT Line versiyonunda sunulan Black Diamond siyah tavan, cam direkleri ve C sütunu kaplamaları da bu versiyona ait özellikler arasında.
Yeni CMP (Common Modular Platfrom) platformu bulunan Peugeot SUV 2008, 4,30 metre uzunluğa ve 2,60 metre dingil mesafesine sahip. Ayrıca 434 litrelik bir bagaj hacmine sahip. Arka koltuklar katlandığında düz bir yükleme zemini oluşan bagajda, versiyona bağlı olarak sunulan iki katlı ayarlanabilir bagaj zemini bagajın fonksiyonelliğini destekliyor. Kapı panellerindeki ceplerin yanında ayrıca araç içinde birçok fonksiyonel saklama alanı bulunuyor. Sürücü ve beraberindeki yolcular, versiyona göre isteğe bağlı ya da standart olarak sunulan açılır tavan yer alıyor. Açılır cam tavan, arka koltuk yolcularının baş mesafesini kısıtlamamak için dışarıya doğru açılıyor.
Peugeot i-Cockpit kompakt boyutlu direksiyon simidi ve geniş dokunmatik HD ekran ile kullanım ergonomisi sunmayı amaçlamış durumda. Buna ek olarak bir 3D yükseltilmiş holografik gösterge tablosu da eklenmiş. Tanıtıldığı günden bu yana beş milyon kullanıcının beğenisini kazanmış Peugeot i-Cockpit yeni versiyonuyla yeni Peugeot SUV 2008’de tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Yeni Peugeot i-Cockpit 3D ile tüm bilgiler doğrudan sürücünün görüş alanında toplanıyor. Versiyona bağlı olarak Peugeot i-Cockpit 3D gösterge paneli bilgiyi bir hologram gibi yansıtıyor; dinamik göstergeler önem derecesine veya aciliyete bağlı olarak görüş alanına yaklaşarak sürücünün reaksiyon süresini yarım saniye kadar kısaltıyor. Versiyona bağlı olarak 10 inçe kadar büyüklüğe sahip olan dokunmatik ekran kısa yol butonları üzerinden veya yeni sesli komut sistemi üzerinden kumanda ediliyor. İç mekan, Nappa deri dahil olmak üzere dokunma hissi uyandıran yumuşak malzemelerle bezenmiş. Kapı panelleri ve konsoldaki detaylarda karbon görünüm dikkat çekerken, EAT8 şanzımana ait vites kolu elektrikli kumanda sistemiyle bir kullanım sunuyor.
Yarı otonom sürüşe giden yolda önemli bir adımı temsil eden Drive Assist Plus kapsamında, şeritte aracın konumunu belirlemeye yardımcı olan şerit konumlandırmayla bağlantılı aktif şerit takip sistemi ve EAT8 otomatik şanzımanla birlikte dur-kalk özelliğini destekleyen adaptif hız sabitleme sistemi bir arada kullanılıyor. Park Assist, bir park yerine girerken ve çıkarken otomatik olarak direksiyon simidini yönetiyor. Otomatik acil durum fren sistemi, gece ve gündüz sürüşlerinde 5 km/s ile 140 km/s arasındaki hızlarda yayaları ve bisikletlileri algılıyor. Aktif şerit takip sistemi, takip mesafesi uyarısı, otomatik uzun far yardımcısı, ‘Girilmez’ ve ‘Dur’ dahil gelişmiş trafik işareti tanımlama sistemi ve hız sınırı önermesi, aktif kör nokta uyarı sistemi ve elektrikli el freni gibi sistemler sürücünün hayatını kolaylaştırırken sürüş güvenliğine katkı sağlıyor.
Yeni CMP platformunu kullanan Peugeot 2008 farklı motor tipleri olan bir ürün ve müşterilerine benzinli veya dizel motor ve altı ileri manuel ya da sekiz ileri tam otomatik EAT8 vites kutusu olmak üzere iki farklı güç ve aktarma organı tipinden birini seçme özgürlüğü sunuyor. Ayrıca kullanıcının sürüş deneyimini versiyona bağlı olarak “Eco”, “Normal” ve “Sport” olmak üzere farklı sürüş modları da mevcut durumda. Daha etkin bir sürüş güvenliği için isteğe bağlı olarak sunulan Grip Control eğim iniş yardımcısı (HADC) ile destekleniyor. Benzinli ya da dizel tüm güç ve aktarma organları; Active, Active Sky Pack, Allure, ve GT Line olmak üzere dört farklı donanım seviyesiyle sunuluyor. Ürün gamının en üst noktasını oluşturan GT Line versiyonunda üç aslan pençesi tasarımıyla Full LED projektörler, 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar ve Adamite dikişli siyah döşemeler, dinamik koltuklar ve alüminyum pedallardan oluşan daha seçkin ve şık bir iç mekân olmak üzere görsel farklılıklar bulunuyor.
Mart ayında Türkiye’de satışa sunulması planlanan üç silindirli 1,2 litre hacimli turbo benzinli ve Euro 6d normuna uygun PureTech 130 S&S, 6 ileri manuel veya EAT8 8 ileri otomatik vites kutusu ile sunuluyor. 29 Ocak itibariyle satışta olacak dizel cephesinde ise, her biri dört silindirli 1,5 litre hacimli turbo dizel ve Euro 6d normuna uygun iki farklı seçenek sunuluyor: BlueHDI 100 S&S 6 ileri manuel, BlueHDI 130 S&S ise EAT8 8 ileri otomatik vites kutusu ile tercih edilebilecek.
Yeni Peugeot SUV 2008’in versiyon bazlı fiyatlarını aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz:
0 comments