Yeni Mercedes-Benz Vito tanıtıldı

AIRMATIC havalı süspansiyon, 9G-TRONIC otomatik şanzıman ve 239 HP’lik yeni güç seviyesi gibi özelliklerle yeni Mercedes-Benz Vito’nun 2020’nin üçüncü çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.

Yeni dört silindirli turbo dizel motor ailesinden OM 654, performansı ve yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. Havalı süspansiyon AIRMATIC ve DISTRONIC ve Aktif Fren Yardımcısı gibi sürüş yardımcıları da güvenliğe katkı sağlıyor. Mevcut duruma göre bir ileri seviyeye taşınan geri görüş kamerası, dijital iç dikiz aynası, yeni bilgi-eğlence sistemi ve daha kaliteli iç mekan sürüş konforunu desteklerken; yeni ön ızgara aracın tasarımını daha modern bir seviyeye getirmeyi amaçlamış durumda.

Yenilenmeyle birlikte tüm arkadan itişli Mercedes-Benz Vito versiyonları, verimlilik ve emisyon açısından optimize edilmiş, tamamen Mercedes-Benz teknolojisi ile üretilen, OM 654 kodlu dört silindirli 2.0 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. Dört farklı güç versiyonu ile sunulan motor, giriş seviyesinde 136 HP (100 kW) güç ve 330 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,6-5,8 lt/100 km, CO2 emisyonu karma 173-154 gr/km) değerine sahip Vito 114 CDI olarak adlandırılıyor. Bir üst seviyede 163 HP (120 kW) güç ve 380 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100 km, CO2 emisyonu karma 169-156 gr/km) değerine sahip Vito 116 CDI var. En üstte ise 190 HP (140 kW) güç ve 440 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100 km, CO2 emisyonu karma 169-154 gr/km) değerine sahip Vito 119 CDI bulunuyor.

Buna ilave olarak yeni nesil ile birlikte sınıfının en güçlü motoru Vito 124 CDI da sunuluyor. Bu motor seçeneği, 239 HP (176 kW) güç ve 500 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-6,3 lt/100 km, CO2 emisyonu karma 168-166 gr/km) üretiyor. Hızlanma anında mevcut 500 Nm’ye ek olarak 30 Nm “Overtorque” devreye giriyor. Vito 124 CDI, 0’dan 100 km/s hıza 7,9 saniyede ulaşıyor ve 210 km/s maksimum hız yapıyor.

Tüm arkadan itişli Vito versiyonlarında 9G-TRONIC otomatik şanzıman sunuluyor. Bugüne kadar sadece Vito Tourer versiyonlarında bulunan tork konvertörlü otomatik şanzıman, 7G-TRONIC’in yerini almış durumda. Sürücü, DYNAMIC SELECT seçim düğmesi üzerinden “Konfor” ve “Spor” sürüş modlarından birini seçerek vites değişim zamanını ayarlayabiliyor. Sürücü ayrıca “Manuel” modu seçerek direksiyon üzerindeki kulakçıklarla manuel olarak da vites değiştirebiliyor.

Yenilenen Vito’da sunulan bilgi-eğlence sistemlerinin de kapsamı genişliyor. Giriş seviyesinde Audio 10 dâhil yeni Vito’nun tüm radyo seçeneklerinde dijital radyo (DAB+) kullanıma sunuluyor. Böylece uzun yolda da radyo yayını net ve berrak bir şekilde dinlenebiliyor. Bunun dışında Audio 10’da Bluetooth üzerinden eller serbest telefon görüşmesi veya müzik aktarımı gibi fonksiyonlar da sunuluyor ve akıllı telefon USB girişi üzerinden şarj edilebiliyor. Yeni bilgi-eğlence sistemi Audio 30 ve Audio 40 ile birlikte 7 inç dokunmatik ekran ile birlikte Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon entegrasyonu devreye giriyor. Audio 40 versiyonunda ayrıca entegre navigasyon da ekran üzerinden yönetilebiliyor. Bunun dışında Audio 30 ve Audio 40 versiyonlar, 180° açılı geri görüş kamerasının ekranı olarak görev yapıyor.