Modelin DNA’sını yeni teknolojilerle birleştiren Land Cruiser Prado iddiasını daha ileriye taşımış görünüyor. Toyota, yeni Land Cruiser Prado modelini 2024’ün üçüncü çeyreği sonunda Türkiye’de satışa sunmayı planlıyor.
72 yıl önce 1 Ağustos 1951’de “Toyota BJ” olarak doğan Land Cruiser, tanıtılmasından kısa bir süre sonra Fuji Dağı 6. İstasyonuna kadar tırmanabilen ilk kara aracı olarak dikkatleri üzerine çekmişti. Toyota, ilk günden bu yana Land Cruiser’ı zorlu şartları aşarak güvenli bir şekilde yolcularını hedeflerine ulaştırabilecek şekilde tasarlamıştı. 170’in üzerinde ülkede ve bölgede şimdiye kadar 11.3 milyonu aşkın satış adedine ulaşan Land Cruiser, bu sayede Toyota’nın en çok satan modellerinden biri olarak tarihe geçti.
Yeni nesil Land Cruiser Prado modeli köşeli keskinleştirilmiş ön-arka hatları, ön aksa göre geriye yerleştirilmiş uzun kabini, dik ön camı ve köşeli çamurluklarıyla klasik Land Cruiser siluetini taşıyor. Bu şekliyle özellikle 40 ve 70 Serisi klasik Land Cruiser modellerine tasarımıyla net bir şekilde gönderme yaptığını beliretlim. Daraltılmış alt gövdesiyle birlikte çok daha yüksek bir off-road performansı sunmayı hedefleyen Land Cruiser Prado, 4.920 mm uzunluğa, 1.980 mm genişliğe ve 1.935 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi ise 2.850 mm.
Land Cruiser Prado’da dikey olarak tasarlanmış sinyalleri ve gündüz sürüş farları dikkat çekiyor. Toyota, yeni Land Cruiser Prado’yu tasarlarken görüş açılarına da öncelik vermiş. Bu sayede özellikle zorlu arazi şartlarında aracın köşelerinin daha net görülmesi sağlanarak yol hakimiyeti arttırılmış bir görüş açısı sunulmuş. Land Cruiser Prado 20 inç jantlar ve yeni gövde rengi seçenekleriyle satışa sunulacak.
Land Cruiser’ın karakteristiğini yansıtan köşeli ön konsolda ise sürücü göstergesi ve multimedya ekranı kolay görünürlük için yükseğe konumlandırılmış. 12.3 inç büyüklüğündeki multimedya ekranı sürücüsünü karşılayacak. Araç kabinde fonksiyonelliği öne çıkararak beş veya yedi koltuklu olarak tercih edilebiliyor. Land Cruiser Prado Türkiye’de ise mevcut modelde olduğu gibi yedi koltuklu olarak satışa sunulmaya devam edilecek. Düz bagaj zemininde önceki nesle göre daha geniş bir alan sunan Land Cruiser Prado, üçüncü sıra koltuklar kullanımdayken iki 55 cm’lik valiz sığacak kadar alana sahip oluyor. Üçüncü sıra koltuklar katlandığındaysa, üç 86 cm’lik valizin yanı sıra bir 81 cm ve bir 69 cm’lik valiz taşımak mümkün olacağı belirtildi.
Prado’da 2.8 litrelik turbo beslemeli dizel motor bulubacak. 204 HP güç üreten bu motor, yeni 8 ileri Direct Shift otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Önceki nesil 6 ileri otomatik şanzımana göre yüzde 25 daha hızlı tepkiler veren yeni şanzıman aynı zamanda daha sessiz ve düşük tüketime sahip bir sürüş sunuyor. Bu motorun çekme kapasitesi 3.500 kg olarak açıklandı.
0 comments