Teknoloji yüklü Q8 2018’de hazır

Audi Q8, BMW X6 ve Range Rover Sport’a zarif ve yüksek teknolojili bir cevap olacak ve firmanın SUV ailesinin başını çekecek.

SUV model ailesini genişletmek isteyen Audi, lüks odaklı yeni bir model olan Q8’i duyurdu. Beş kişilik SUV’nin önümüzdeki iki yıl içerisinde üretime alınması planlanıyor. Q8, Alman üreticinin SUV modelleri içerisindeki amiral gemisi olacak. BMW X6, Mercedes-Benz GLE ve Range Rover Sport gibi araçlarla rekabet edecek olan Q8’in 3.0 litrelik dizel motorlu başlangıç versiyonu ile İngiltere’de yaklaşık 55.000 sterline satılması bekleniyor. Yeni SUV, Audi’nin şu an gelişim aşamasındaki yedi otomobilinden biri ki bu araçların tamamı 2020’den önce yollarda olacak. Buyurun bu modelleri hızlıca hatırlayalım: Tamamen yeni Q2, Q3 ile Q5’in yeni gövdeleri, yeni Q1 ile Q4 ve geçtiğimiz yılki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gördüğümüz Audi e-tron Quattro concept isimli konseptin üretim versiyonu olan elektrikli Q6. Peki Audi’nin SUV’lere bu kadar yoğun yatırım yapması neden? Bir: Dünyadaki SUV satışları her yıl ciddi artış göstermeye devam ediyor. İki: Audi’nin sattığı her üç otomobilden birisi Q logosu taşıyor.

Static photo,  Colour: Citrine yellow

Q8’in mekanik altyapı itibarıyla Q7’ye kardeş olması planlanıyor. 2018’in ikinci yarısında satışa sunulacağını düşündüğümüz araç için çok sayıda benzinli ve dizelin yanında, hibrit güç ünitesi de mevcut olacaktır. Söz konusu hibrit mimarinin Porsche ile ortak geliştirildiğini ve Q8 boyutlarında bir aracı yaklaşık 50 km boyunca sadece elektrikle yürütebildiğini biliyoruz. Audi’nin sayısız opsiyonuna ek olarak, Q8’in teknolojik açıdan, şu an gelişim aşamasında olan dördüncü nesil A8 için hazırlanan sistemlerden faydalanacağını düşünüyoruz. 48 voltluk elektrik tesisatı, OLED yüksek çözünürlüklü  dijital paneller ve son teknoloji otonom sürüş fonksiyonları bunlara örnek olarak gösterilebilir. Q8’in tasarımsal anlamda Q7’den ciddi biçimde ayrılması bekleniyor. İçerideki kaynaklarımızın söylediğine göre, Audi tasarım şefi Marc Lichte tarafından tasarlanan otomobil çok daha keskin ve şık bir tasarıma sahip olacakmış. Yeni SUV’nin en ayırt edici tasarımsal detaylarından birisi, sekiz köşeli ve tek parçalı bir forma sahip olan öz ızgarası olacak ki bu tasarım ögesinin gelecekteki birçok Audi modeline uyarlanacağı neredeyse kesin gibi. Zira Lichte daha önce Autocar’a bu durumu doğrulayan bir açıklama yapmıştı.

Audi Q7 finishing

Yakında tanıtılacak olan Q4 ve Q6 gibi, Q8’de de beş kapılı bir mimari yer alacak. Tahmin edeceğiniz gibi, beş adet kapının dördü alıştığımız türden kapılar, beşincisi ise liftback tarzında şık bir bagaj kapağı olacak. Audi yöneticileriyle Ocak ayındaki bir buluşmamızda Q8’in taslaklarından birisini görmüş ve otomobilin 5050 mm uzunluğundaki, 1970 mm genişliğindeki Q7 ile çok ama çok yakın boyutlara sahip olduğunu fark etmiştik. Ne var ki, yeni modelin sportif tasarımındaki alçak tavan hattından dolayı, 1690 mm’lik Q7’den yaklaşık 50 mm daha alçak kalacağını düşünüyoruz. Karşılaştırma yapmanız açısından Mercedes-Benz GLE ve Range Rover Sport için uzunluk, genişlik ve yükseklik verilerini paylaşalım: 4900 mm, 2000 mm, 1700 mm ve 4850 mm, 1985 mm, 1780 mm. Q8 projesinin startı, geçtiğimiz yılın ilk aylarında, Audi’nin bir önceki arge müdürü olan Ulrich Hackenberg tarafından verilmişti. Devam eden dönemde Volkswagen’daki dizel skandalıyla birlikte işini kaybeden yöneticilerden birisi de Hackenberg oldu ve proje şu anki ar-ge müdürü olan Stefan Knirsch’e devredildi.

Static photo,  Colour: electric green

Q7’de olduğu gibi, Q8’de de Audi’nin 2990 mm ölçüsündeki MLB isimli platformu kullanılıyor. Fakat Q8’in sportif kaygıları olduğu için, içeriden aldığımız bilgilere göre, bu otomobilin iz genişliği Q7’nin önde 1680 mm, arkada 1690 mm ölçüsündeki iz genişliğine kıyasla daha fazla olacakmış. Bir başka Q7 benzerliğiyle devam edelim: Q8 ailesinin başlangıç modellerindeki ağırlığı iki tonun altında tutmak isteyen Audi mühendisleri, çareyi bol bol alüminyum kullanmakta bulmuş. Diğer bir hafiflik kaygılı detay ise, tıpkı R8’de olduğu gibi, gövdenin yük binmeyen bölümlerinde karbonfiber kullanılması. Q8’de kullanılan en kayda değer motorlar, şu an gelişim aşamasında olan V6 ve V8 benzinli güç üniteleri olacak. Audi ve Porsche tarafından ortaklaşa geliştirilen bu güç üniteleri şirket içerisinde KoVoMo (Almancadaki ‘Konzern Vee Otto Motoren’ ifadesinin kısaltılmış hali) olarak adlandırılmış. Ayrıca bu motorları geleceğin Bentley ve Volkswagen modellerinde görme ihtimalimiz oldukça yüksek. Yeni V6 ve V8 motorların 90 derecelik silindir açılarının yanında, silindir başına 500 cc’lik hacimleri de aynı olduğundan; toplam hacim sırasıyla 3.0 litre ve 4.0 litre olacak.

Static photo Colour: Mango Yellow

Audi ve Porsche’nin mevcut V6 ve V8 ünitelerinin yerini alacak olan bu motorların ilk aşamada gazla çalışan standart turbolara sahip olacağını öğrendik fakat Q8’in çıkışıyla birlikte elektrikli turbo besleme teknolojisinin hazır olması ve sistemin ilk olarak Q8’de yer alması muhtemel. KoVoMo motorların sadece yeni olmalarından dolayı bu kadar el üstünde tutulduğunu sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Bu güç üniteleri şirketin oldukça gizli tutulan yeni plug-in hibrit mimarisinin temelini oluşturabilir. Resmi bir açıklama yapılmamış olsa da, söz konusu hibrit güç ünitesini Q8’de ve üçüncü nesil Porsche Cayenne’de görebiliriz. Bu plan çalışırsa, Audi’nin iki adet hibrit mimarisi olacak demektir ki dizel ve elektrik karışımı olan diğer mimari Q7 için çoktan hazırlandı.

Static photo

Birçok Avrupa ülkesi dizeli bekliyor. Audi’nin 3.0 litre hacmindeki V6 motoru en az iki farklı güç seçeneğiyle Q8’de yer alacaktır ki bu sayı artarsa şaşırmayız. SQ8 isimli sportif bir Q8 varyantı görmemiz de mümkün. Otomobilde SQ7 için geliştirilen 4.0 litre hacmindeki 4.0 litrelik V8 motor yer alacaktır diye düşünüyoruz. İç mekanda Q7’nin zaten harika olan kokpitinin biraz daha sürücü odaklı ve biraz daha sportif bir versiyonunu görmeye hazır olun. Fakat yedi koltuklu Q7’nin aksine, Q8 sadece beş kişilik olacak şekilde tasarlandı. Connectivity teknolojilerinin bir parçası olarak, Audi mühendislerinin MMI (Multi Media Interface) isimli bilgi-eğlence sistemini bulut üzerinden güncelleme imkanı üzerinde çalıştığını öğrendik. Ayrıca gerçek zamanlı navigasyon verisi işleyen ve BMW ile Mercedes tarafından ortaklaşa geliştirilen ‘Here’ isimli uygulamanın Q8’de de kullanımı mümkün görünüyor. Volkswagen’ın Slovakya’daki Bratislava fabrikasında Q7 ile beraber üretilecek olan Q8’e ek olarak, aynı fabrikada sonraki nesil Porsche Cayenne ve Volkswagen Touareg de üretiliyor olacak.

İLLÜSTRASYON:BEN SUMMERELL-YOUDE 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir