Sürüş İzlenimi:Honda Forza

Honda’nın iddialı scooter’i NSS300’ü; yani nam-ı diğer Forza’yı kullandık. Japon rakipleri karşısında şansı ne? Beraber bakalım…

Honda Forza

Honda Forza

Dikkatli bakarsanız siz de farkedeceksiniz; son yıllarda Türkiye’deki motosiklet kullanıcı sayısında ciddi bir artış var. Bu büyümenin hatrı sayılır bir kısmını da scooter’lar oluşturuyor. Küçük hacimli motosikletlerini şehir içinde kullananlar da var, maxi scooter’larıyla uzun turlara çıkanlar da. Peki ya hepsini bir arada yapabileceğiniz scooter’lar yok mu? Tam karşınızda.

Honda Forza’nın formülü basit; makul performans, geniş sele ve bagaj, konforlu sürüş.

Her şeyin dengede olduğu bir scooter ile karşı karşıyayız. Hem şehir içinde; sıkışık trafikte rahatça ilerleyebilen, kolay kullanılan hem de uzun yolculuklarda konforlu ve kullanışlı bir scooter Forza. Kusursuz değil ama hiç bir kusuru da affedilmeyecek türden değil.

Honda Forza

Honda Forza

279cc’lik tek silindirli sıvı soğutmalı bir motor kullanan NSS300’ün beygir gücü ve torku aynı sayıyı işaret ediyor; 26. En ciddi rakibi X-Max 250’den hem daha fazla güce hem de daha fazla torka sahip Forza, yüksek sayılabilecek torku sayesinde hızlanmakta sorun yaşamıyor. 3 haneli sayılara kolayca tırmanan Forza, 110-120 km/s ortalamayla yapılacak otoban sürüşlerinde, araç geçişleri sırasında gereken esnekliği sağlıyor. Fakat biraz daha hızlanmak istediğinizde ne yazık ki maksimum devire kolayca ulaşıyorsunuz. Sürekli tam gaz gitmek isterseniz de fatura 5 lt/100km olarak olarak yol bilgisayarına yansıyor. Şehir içi sakin kullanımda ise tüketim 4lt/100km sınırını geçmiyor. Yol bilgisayarı demişken; iki farklı yolculuk geçmişinin kaydını tutmanınızı sağlayan bilgi ekranı, ortalama yakıt tüketimini, sıcaklığı ve saati de gösteriyor.

Yüz tasarımı küçük kardeşi PCX’e selam gönderen Forza, kaslı tasarımıyla kolayca dikkat çekiyor. Yeni bir motor olmasa da kullandığımız süre boyunca bir çok defa ilgili bakışlara maruz kaldığımızı itiraf etmemiz gerek. Özellikle de PCX kullanıcılarının; ‘’Ben de Forza almak istiyorum…’’ ile başlayan cümlelerini bolca duyduk. Fakat hepsine ‘’alırsan kesinlikle tur camı takmalısın’’ tavsiyesini vermekten de geri durmadık. Öyle ki ön kısımın oldukça alçak konumlandırması ve kısa cam yüzünden sürekli maruz kaldığımız rüzgar bizi buna mecbur etti.

Honda Forza

Honda Forza

Hem sürücü hem de yolcu için oldukça geniş bir oturma alanı sunan NSS300, uzun yolculuklarda fazlasıyla konforlu. Rakipleri gibi sele altında 2 kapalı kaskı kolayca muhafaza edebilen scooter, biri kilitli olmak üzere 2 ayrı saklama gözüne de sahip. Kilitli olan bölümün oldukça büyük olduğunu ve içinde 12v güç soketi sakladığını da belirtelim. Fakat bagaj bölmesindeki aydınlatma eksikliği karanlık alanlarda problem anlamına geliyor.

Honda Forza

Honda Forza

Sessiz ve yumuşak bir karakterde ilerleyen Forza’nın gösterge paneli analog. Artık dijital görüntülere alışsak da Forza’nın kırmızı detaylarla süslenmiş devir ve hız göstergeleri eski moda durmuyor. Fakat aynı şeyi ön aydınlatma grubu için söylememiz pek mümkün değil. Halojen aydınlatmalara sahip Forza’nın ışık gücü, şehirde yeterli olsa da tamamen karanlık yollarda sürücüsünü biraz tedirgin ediyor. Ailenin diğer üyelerinde gördüğümüz LED aydınlatmaları Forza’da da aramadık değil. Yine de ilk ortaya çıktığı tarihi dikkate alırsak estetik operasyonla bunun düzeltileceğini tahmin ediyoruz.

Honda Forza

Honda Forza

Forza’nın ABS fren sistemini atlamamız büyük bir ayıp olurdu. Kombine olarak çalışan bir fren sistemine sahip NSS300, her türlü motosiklet ve otomobil için ABS sisteminin ne kadar gerekli olduğunu bize bir kez daha hatırlattı. Haziran ayının ortasında karşımıza çıkan zamansız yağmurlarda görevini layıkıyla yapan fren sistemi, kesinlikle donanım listesinin en önemlilerinden. 192 kilogramlık bu Forza gibi bir scooter arıyorsanız ABS fren sistemini; özellikle de kombine olarak çalışanları ön sıraya koymanızda fayda var.

Honda Forza

Honda Forza

Türkiye’de satışa çıktığı ilk günlerde motor hacminin bir üst sınıfta kategorize edilmesi nedeniyle yüksek denilebilecek bir fiyatla etiketlendirilen Forza, şu anda 21.300 TL’den satışta. Forza’nın fiyatı ufak değişiklikler geçirse de rakiplerinin fiyatları hatrı sayılır derecede yükseldi. Bu sebeple Forza artık orta hacimli scooter arayanların hiç olmadığı kadar radarında. Hem şehir içinde hemde uzun yolculuklarda ‘eskitmek’ için kullanışlı ve konforlu bir scooter arıyorsanız Honda Forza aradığınız isim olabilir.

Mehmet Akİf DOĞAN

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir