Sürüş İzlenimi | Volvo XC40

İsveçli markanın SUV segmentinde yer alan ağabeyleri XC 60 ve XC 90’a yüksek maliyeti nedeniyle ulaşamayanlar için yeni XC 40’ı inceledik.

İlk kez 2002 senesinde XC 90 ile SUV sınıfında rekabete soyunan Volvo, o tarihten sonra çıkardığı XC 60 ile bu segmentte yerini sağlamlaştırmaya başlamıştı. Fakat güçlü Alman rakipleri ile ürün geliştirme sürecinde rekabete fazla giremeyen Volvo, aradığı finans kaynağını Çinli Geely firmasından bulunca hızla zirveye doğru yola koyulmuştu bile. Kısa adı CMA (Compact Modular Architecture) olan platform üzerine kurulmuş olan XC 40, ardından gelecek olan S40 ve V40 modellerine de altyapı olarak ortaya çıktı.

Volvo XC 40, ağabeyleri XC 60 ve XC 90’a göre daha köşeli hatlara sahip. Ön ve arkadan bakıldığında ağabeylerine nazaran belirgin farklar görülmese de yanından bakıldığı zaman farkı ortaya çıkıyor. Özellikle arka kısımdaki C sütunu bariz bir şekilde tüm sıradışılığını ortaya koymuş. Kullandığımız XC 40, ön ve arka çıtalarında ve tavanıyla arka C sütununda siyah renk ağırlığı olması sebebiyle R Design donanımına sahipti. Üzerinde bulunan 20 inch’lik opsiyonel jantlar, görüntü itibariyle oldukça şık görüntü sağlamış. Arka kısımda C sütunundan tampona doğru uzanan stop farlar SUV segmentindeki klasik Volvo tasarımını devam ettirmiş. Bagaj kapağının üstünde büyük bir arka spoiler estetiği tamamlayıcı seviyede. XC 40’ın elektrikli açılan bagaj düğmesine bastığınız zaman 430 lt. genişliğindeki bagaj kısmı eşyalarınızı koymanız için hazır bekliyor. Bu değer rakipleri ile karşılaştırıldığında üstünlük kazanacağı bir veri değil ne yazık ki. BMW X1 505 lt. bagaj hacmine sahipken, VW Tiguan ise 615 lt’lik bagaj hacmiyle Volvo XC 40’a karşı üstünlük sağlıyor. Bagajın yanındaki düğmeler sayesinde arka koltuklar yatırılarak 1300 lt. hacmine yükseltilebiliyor.

Volvo XC 40’ın sürücü koltuğuna oturduğumuzda bize ağabeylerinden miras ortasında 9 inch’lik ekran tasarımlı konsol tasarımı karşılıyor. Bu 9 inch’lik ekranda Sensus bilgi eğlence sistemi yer almış ve oldukça başarılı. Ekranın yanındaki havalandırma kanalları otomobile vintage bir hava katmış. Ön konsoldaki gümüş kanallar yan kapılarda da devam ediyor ve kullandığımız R Design’a özgü bir özellik. Ön konsolun alt kısmında cep telefonunuzu kablosuz şarj edebileceğiniz bir yer var. Yine ön koltuğun altında eşya çekmecesi bulunuyor. Aracın gösterge ve dijital kadranlarının olduğu ekranı ise 12,5 inch boyutunda. Minik sayılabilecek vites kolu bu yapısıyla fazla yer kaplamadığı için sürücüyü rahatsız etmiyor. XC 40’ın hoparlör sistemi Harmann Kardon marka ve bir hayli başarılı. Direksiyonun arkasında vites kulakçıkları bulunuyor ve kullandığımız R Design pakedine özgü bir özellik. Otomobilin ön görüş açıları gayet yeterli ve park manevralarında orta ekranda yer alan 360 derecelik kamera da size yardımcı olmak için devreye giriyor. Dikiz aynalarının büyüklüğü yeterli seviyede ve kör nokta dahil görüş açıları sürücüyü memnun edecek seviyede.

Volvo XC 40’ın marjinal C sütunu tasarımı dışarıdan bakıldığında size arka koltukta kasvetli bir ortam sağlayacağı hissiyatı yaratsa da içine binildiğinde o duygu kayboluyor diyebilirim. Orta kol dayama yeri yükseklik ve genişlik açısından başarılı bir şekilde konumlandırılmış. Ön koltukların arka kısımlarındaki oluklar size arkada yeterli diz mesafesi sunuyor. Baş mesafesi de uzun boylu yolcular için gayet iyi seviyede. Arka koltuktaki yolcular için ortada yer alan havalandırma ızgaraları önlerdeki ile aynı tasarıma sahip. Sürücü ve ön koltuktaki yolcular için tavan tutamaçları bulunurken, arkada ise mevcut değil. Arka kısımda yine yolcular için okuma ışığı bulunuyor. Düğmesine basılı tutulduğunda da kademeli olarak azalıp çoğalabiliyor. Arka koltuklarda dik bir oturma düzeni bulunuyor. Koltukların sünger tasarımı sert ve uzun yol seyahatlerinde fazla konforlu olmayabilir. Bunu da es geçmemek gerek. Ön kapılarda geniş sayılabilecek eşya gözleri yer alırken, arkalarda aynı imkan mevcut değil.

XC 40’ın 2.0 litre çift turbolu dizel motorun 190 Hp gücündeki performansı oldukça başarılı görünüyor. 4 tekerlekten çekişli ve 0’dan 100’e 7,9 saniyede çıkıyor. Firma verilerine göre son sürat 210 km/s olarak açıklanmış. Yakıt tüketim ortalaması 5,1 olarak geçiyor. XC 60 ve XC 90’da bulunan bütün güvenlik sistemleri XC 40’da da mevcut. Otomobilin sürüş konforu oldukça yeterli seviyede.

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir