Sürüş İzlenimi | Toyota Yaris Hybrid

Toyota’nın hibrit modellerini incelediğimiz dosya konumuzda Auris Hybrid’ten ve RAV4 Hybrid‘ten sonra son konuğumuz Yaris Hybrid. 

Testimize konuk olan Yaris Hybrid’i diğer Yaris modellerinden ayırmak ilk bakışta mümkün olmuyor. Hybrid logolarının dışında mavi renkli logolar Yaris’in Hybrid olduğunu gösteriyor. Bunun dışında yanınızdan sessizce geçtiğinde de Yaris’in Hybrid olduğunu anlayabilirsiniz.

Yaris Hybrid’i çalıştırdığınızda beklediğiniz motor sesini duymuyorsunuz. Otomobil başlangıçta elektrik motorunu devreye alıyor. Harekete geçtiğiniz anda otomobil elektrik motoruyla seyahat başlıyor. Hızlanmaya başladığınızda ise benzinli motor, elektrik motoruna katkıda bulunuyor. Bu geçiş hızlanma sırasında fark edilmiyor. Hızlanma bitip normal tempoda sürüşe geçtiğiniz anda benzinli motor ve elektrikli motor ortak çalışmaya devam ediyor.

Toyota’nın kullandığı hibrit sisteminde dışarıdan şarj mümkün olmadığı için otomobilde bulunan bataryaları şarj etmek için farklı yöntemler kullanılıyor. Bunların başında fren geliyor. Bu sırada ortaya çıkan kinetik enerji bataryaları şarj etmek için bataryalara aktarılıyor. Ayağınızı gazdan çektiğiniz anda da benzer şekilde bataryalara güç aktarımı oluyor. Eğer bu şarj yöntemleri yeterli değilse benzinli motor bataryaları şarj etmeye başlıyor. Bu sırada ortaya çıkan vibrasyon ilk başlarda tedirgin edici olabiliyor.

Yaris Hybrid testimize konuk olduğu sürece yaptığım her kilometre benim için oyun gibi oldu diyebilirim. Trafikte elektrik motoruyla devam etmeye gayret ettim. Çoğu zaman bunun başarsamda İstanbul’un servis minibüsçüleri ve dolmuş şoförlerinden kaçabilmek adına ara hızlanmalarda bulundum. CVT şanzıman ve hibrit motor ikilisi başta tedirginlik yaratsa da hızlanmalar konusunda sıkıntı yaratmadığını belirtmek isterim.

Yaris Hybrid ile İstanbul’un sıkışık trafiğinde çok rahat 4.0 – 4.5 litre arasında tüketimlere imza attım. Hibrit sistemi, %100 elektrikli otomobiller kadar etkileyici olmasa da elektrikli otomobillerin menzil ve şarj problemleri çözülene kadar en iyi çözümlerden biri bence.

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir