Sürüş İzlenimi | Toyota RAV4 Hybrid

Toyota’nın hibrit modellerini incelediğimiz dosya konumuzda Auris Hybrid’ten sonra ikinci konuğumuz RAV4 Hybrid. Sıradaki isim ise Yaris Hybrid.

Toyota’nın ilk hibrit SUV’u olma özelliğini taşıyan RAV4, diğer iki modelden farklı olarak; daha büyük bir içten yanmalı motora ve 2 farklı elektrikli motora sahip. Hacim ve ebatların bir sonucu olarak 1765 kilogramlık gövde ağırlığına ulaşan RAV4, Toyota’nın hem en ağır hem de en güçlü hibriti.

Geleneksel kısımda 155 beygir güce ve 206 Nm torka sahip 2.5 litrelik  atmosferik motoru kullanan RAV4, manyetik tipteki iki elektrikli motorunda toplam 143 beygir güç ve 270 Nm tork üretiyor. Sistemin karma gücü 200 beygir olarak tekerlere ulaşıyor. Tüm sistemin devrede olduğu hızlanmalarda toplam 8.3 saniyelik 0-100 km/s hızlanma verisi sunan RAV4, yüksek süratlere çıkıldığında heyecan verici ivmesini kaybetmeye başlıyor. Fakat yine de düşük süratlerdeki hızlanmaların SUV sınıfının da ötesinde kompakt sınıftan bile fazlasıyla iyi olduğu bir gerçek.

Ağırlık ve yüksek hacimli atmosferik motor dezavantajıyla diğer hibrit Toyotalar kadar ekonomik tüketim değerlerine imza atamayan RAV4, yine de kendi sınıfındaki benzinli-otomatik SUV’lardan çok daha az yakıt tüketiyor. Motor hacmi her ne kadar göz korkutucu olsa da, Auris ve Yaris’e kıyasla daha az devreye giren elektrikli motorlar RAV4’ün ortalama yakıt tüketimini 7 lt/100km civarında tutmayı başarıyor.

Ekonomi göz etmeden yapılan sürüşlerde bile kolayca bu rakamı yakalayabilen RAV4 Hybrid, Sport modunun devrede olduğu agresif kullanımlarda kolaylıkla 11-12 lt/100km civarındaki tüketim sınırana ulaşıyor. Ekonomik sürüşlere fazlasıyla yardımcı olan e-CVT şanzıman ise ne yazık ki dinamik sürüşlere ayak uyduramıyor.

En güçlü, en ağır ve en hacimli gibi özelliklerinin yanında aynı zamanda hibrit ürün gamının en konforlu modeli olmayı da başaran RAV4, konfor odaklı süspansiyon sisteminin yardımıyla ve başarılı yalıtımıyla fiyat etiketinin hakkını veriyor. RAV4’ün de tıpkı diğer hibrit Japonlar gibi fazlasıyla sessiz çalıştığını ve elektrik motoruna geçişlerin asgari düzeyde hissedildiğini söylemek gerek.

Kaliteli kokpit materyalleri, JBL ses sistemi ve deri koltuklarla SUV sınıfın son trendi “premium” algısı oluşturma hareketine başarıyla uyum sağlayan RAV4 Hybrid, geniş ve ferah yaşam alanıyla da kullanışlılık yönünü ön plana çıkarıyor. Fakat tüm bu yapıya gölge düşüren eski nesil multimedya ekranı, diğer modellerdeki gibi tat kaçırıyor. 252.400 TL’lik fiyatın karşılığında daha iyi bir bilgi-eğlence sistemi görmeyi beklerdim.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir