Sürüş izlenimi Peugeot 208 1.2 Puretech Gt-Line

Eski bir Peugeot kullanıcısıyım 206 ve 207 modellerini yıllar önce uzun bir dönem tecrübe etme şansım oldu. O kadar zaman geçti, özellikle hala 206’nın tasarımını beğeniyorum . Peugeot mühendisleri de 207’nin küçük sınıf için biraz “iri” kaçtığını anlamış olacak ki 2011’de 208’i tanıtırken altını çizerek otomobili küçülttüklerini belirtmişlerdi.

grkn3538

GT Line donanım seviyesiyse 208’i daha yakışıklı hale getirmiş. Caesium adlı 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar ve kırmızı boyalamalı radyatör ızgarasıyla öne çıkan otomobilin ayna kapakları için de siyah renk tercih edilmiş. Kırmızı Peugeot yazıları da minik detaylardan. LED stoplar ve LED gündüz farları dışında keşke olsa dediğim donanımsa bi-xenon/LED farlar. Tabii GT Line etkisi iç mekanda da devam ediyor. Kırmızı dikişli deri-kumaş spor koltuklar, kırmızı-siyah kapı kolları, altı düzleştirilmiş kırmızı dikişli direksiyon simidi, kırmızı şeritli emniyet kemerleri, alüminyum kapı eşikleri, alüminyum pedal takımı gibi ayrıntılar 208’in iç mekanında göze çarpan detaylar. Geri kalansa bildiğimiz 208; geniş cam yüzeyleri ve yüksekte konumlandırılan koltukları sayesinde oldukça ferah ve görüş açıları çok iyi olan 208’i kullanmak şehir içinde çok kolay. GT Line koltukların yan destekleri de çok başarılı. Gösterge tablosu ve cam tavan çevresinde kullanılan mavi LED ambiyans aydınlatmalarıysa iç mekanı biraz daha renklendiriyor. 7 inçlik dokunmatik ekranın kullanımı zor sayılmaz ve neyse ki 308’in aksine ekranın altında da fiziksel havalandırma kumandalarına yer veriliyor.

grkn3399

İlk kez 308’de deneyimlediğimiz, 1,2 litrelik turbo beslemeli benzinli motora 208’de ilk defa rastlıyoruz. 1199 cc hacminde 3 silindirli motor, 5500 d/dak’da 110 bg güç (308’de 130 bg), 1500 d/dak’da 205 Nm tork üretirken, gücü 6 ileri tam otomatik EAT6 şanzımanla ön aksa aktarıyor. Motor, maksimum devre kadar dolu dolu ve canlı hissettirerek karakteriyle ve sesiyle keyif veriyor. Otomatik şanzımansa sportiflikten ziyade konforlu kullanım için geliştirilmiş ve bu sebeple çok hızlı vites değişimleri beklememek gerekiyor. 100 km’de 5,8 litrelik ortalama yakıt tüketim verisiyse mutlu edici.

grkn3368

208’in direksiyon ve süspansiyon sistemi sınıfındaki birçok rakibinden daha eğlenceli sürüşlere imkan tanıyor. Direksiyon net, geri bildirim seviyesi idare eder düzeyde ve sıkı süspansiyon sistemi darbeleri sönümlemekte yer yer zorlansa da asıl kabiliyetini limitlerde gösteriyor. Zorlandığında ataları gibi arkadan kayma eğilimi gösteren ve uzunca süre ESP müdahalesine izin vermeyen 208, zıpır bir küçük HB istiyorsanız iyi bir seçenek olabilir.

YAZI:KEREM TOKMAK

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir