Bir süredir Autocar ekibi olarak merak ettiğimiz modellerden birisiydi Mazda 6. Geçirdiği makyaj operasyonu ile birlikte şahsen bir önceki modele göre albenisini yüksek bulduğum bu model ile birkaç gün geçirme fırsatı buldum. 90’lı yılların başlangıcında bu modelin babası sayılabilecek 626 serisini de oldukça beğenmiş birisi olarak yeni Mazda 6’dan da beklentilerim yüksek sayılırdı. Mazda 6’yı teslim aldığımda yine çok iddialı sayılabilecek ve “hereketin ruhu” adını verdikleri bir tasarım otoparkta karşıma çıktı. Son bir kaç yıldır kıvrımlı ve köşeli hatları çok iyi harmanladıkları kaliteli tasarımlara imza atmayı başaran Japonlar, bu modelde de geleneği bozmamışlar diyebilirim. Karşıdan bakıldığında yine Mazda geleneği büyük ön ızgara ve çekik gözlü ön far tasarımı çoğu kalbi çalacak türden. Mazda 6 açıkçası ülkemiz yollarında rakiplerine nazaran çok karşılaşabileceğimiz bir model değil. Bunun da sebebi ülkemize sadece 2.0 benzinli motorlu versiyonu ile geliyor. Böylece yüksek fiyat etiketi ve ÖTV dezavantajı da yanına eklenince satış rakamları maalesef D sınıfında 1.6 motorlu modeli olan çoğu rakiplerine göre pazarda şansı zayıf kalıyor.
Otomobilin sürücü koltuğuna oturup kontağı çevirmeden önce karşımıza kaliteli plastikten tasarıma ve kullanışlı sade tasarıma sahip bir kokpit çıkıyor. Ancak elektrikli ve ısıtmalı (hatta soğutmalı da) sürücü koltuğu ayarlamak için tuşuna bastığınızda size ilk sürprizi yaşatıyor. Kulağınıza gelen tırmalayıcı koltuk ileri geri ayar sesine bu konularda takıntılı biriyseniz aklınızın köşesinde bir dursun derim. Ön konsoldaki 8 inçlik multimedya ekranının kullanımı kolay olmasına rağmen 360 derecelik kameraların da görüntü kalitesinin çok başarılı olmadığını söylemekte de fayda var. Bir de bu ekrana seyir esnasında Mazda 6 kesinlikle kumanda imkanı vermiyor. Gerekli kumandaları vitesin alt kısmında bulunan joystick aracılığı ile yapabiliyorsunuz.
Mazda 6’nın artık günümüzde fazla kalmayan atmosferik beslemeli 2.0 litrelik 165 PS gücündeki motorunun performansı hızlanmalarda bu sınıf bir araç için yeterli seviyede. 6 ileri tork konvertörlü şanzımanın da geçişleri iyi diyebilirim. Bu motor özelliklerine sahip bir otomobilden yüksek yakıt tüketimi riski bekleyenlere ise enseyi fazla karartmamalarını belirtmekte fayda var. Fabrika verisi ortalama 6.1 verilerine sahip bu otomobilde ağırlıklı İstanbul trafiği kullanımlarımızda 8 litrelik rakamlar elde ettik. Performanstan ziyade konfor odaklı bir D sınıfı otomobilim olsun, piyasada sıklıkla görünenlerden de farklı olsun diyorsanız bir Mazda Yetkili Satıcısı’na uğramanızda fayda var diyebilirim.
0 comments