Sürüş İzlenimi: Land Rover Discovery Sport

İngiliz SUV devi Land Rover’in kendine özel hayran kitlesi bulunan Discovery modelinin Sport versiyonu yenilendi.

Spor kelimesini yüksek performanslı bir otomobille veya en azından üstü açılabilen sahip bir cabrio ile ilişkilendirebilirsiniz. Ancak dikkate değer birkaç istisna var. Land Rover Discovery Sport, tam boyutlu ve daha kompakt ve uygun fiyatlı bir alternatif isteyenler için iyi bir örnek aslında. Esasında Discovery Sport’un ağabeyi Range Rover Evoque ile pek çok ortak noktası olduğunu dikkatli baktığınız an görebilirsiniz. Bununla birlikte, Evoque’un keskin hatları ve duruşuyla premium stiline odaklandığı yerlerde, Discovery Sport, aileler için daha geniş bir iç mekan oluşturmak için yeterli bir duruşu içinde barındırıyor.

2019’un sonlarında yapılan güncelleme ile Discovery Sport yeni bir platforma geçerken, dış görünüşü zarif bir şekilde değiştirildi ve iç kısmı da daha yumuşak ve pratik hale getirildi. Bilgi-eğlence teknolojisine de bir destek verildi ve çoğu model daha yüksek verimlilik için hafif hibrid teknolojisini kazandı. Tam boyutlu Land Rover Discovery’den çok daha ucuz olmasına rağmen Audi Q5, Mercedes GLC ve BMW X3 gibi modellerle rekabet edebilecek deredede olduğunu söyleyebilirim.

Discovery Sport’un geniş sürücü koltuğu oldukça rahat. Bizim test otomobilimiz R-Dynamic versiyonuna sahip olunca kafalıklar da elektrikli ayarlara sahipti. Yükseltilmiş merkez kabininin yanı sıra koltukların arasına iyi yerleştirilmiş bir kol dayanağı mevcut ve gösterge panosunun anlaşılması ve kumanda edilmesi oldukça kolay seviyede. Klima kontrolünün sıcaklığını ayarlamak ve yol dışı modlarını devreye sokmak için fiziksel kadranlar olmasına rağmen, fan hızı veya sürüş modu gibi ayarların değiştirilmesi, hareket halindeyken kullanmak için daha hassas dokunmaya duyarlı düğmelere basmanızı gerektiriyor. Üstteki iki süslemede, direksiyon simidinin arkasındaki analog gösterge kadranları “etkileşimli sürücü ekranı” ile değiştirilebiliyor. Bu, normal hız ve motor verilerinin yanı sıra müzik parçaları veya uydu navigasyon haritası gibi bilgileri gösteren net bir dijital ekran kullanılmış. Discovery Sport’un iç mekanında kaliteli hissettiren malzemeler, iyi konumlandırılmış döner ısıtma kontrolleri ve metal süslemeler de dahil olmak üzere şık dokunuşlar mevcut. Bazı Alman rakiplerinin, özellikle de Q5 ve X3’lerin içinde olduğu kadar kaliteli bir şekilde olduğunu hissettiriyor.

Uzun boylu sürücülerin de Discovery Sport’ta rahat edebileceklerini söyleyebilirim. Vites düğmesinin arkasına yerleştirilmiş iki bardak tutucusu büyük paketli bardakları güvenli bir şekilde tutabilecek kapasitede. Kapı ceplerinin her biri 750 ml’lik bir şişe alabilecek büyüklükte; torpido gözü ise ön cam kazıyıcı ve otomobilin el kitabı gibi birkaç küçük eşya saklayacak kadar büyük.

Range Rover Discovery Sport ülkemizde iki model seçeneği ile satışa sunuldu. Bunlardan biri Yarı hibrit olarak adlandırılan MHEV versiyonlu 150 BG dizel, diğeri de 180 BG gücünde dizel modele sahip. Discovery Sport’unuzu süper büyüklükteki 20 inç jantlarla kullanmayı seçtiyseniz, engebeli yol şartlarında rahat bir sürüş yapmanız zor görünüyor. Neyse ki 18 veya 19 inç tekerlekler arazi şartlarında imdadınıza yetişecek kapasitedeler. Ancak otoyolda, Discovery Sport, kilometrelerce bir zevk yaratan rahat bir sürüş hissine sahip. Discovery Sport’da viraj alırken göze çarpan bir miktar kasasında yatma eğilimi var. Direksiyon, otomobilin doğası göz önüne alındığında biraz fazla hızlı tepki veriyor. Neyse ki, Discovery Sport sıkı bir kavrama özelliğine sahip ve aslında yolu oldukça iyi tutuyor diyebilirim.

Discovery Sport’un şık dikiz aynaları size arkadan iyi bir görüş sunuyor Tüm Discovery Sport modelleri ön ve arka park sensörleriyle birlikte standart olarak bir geri vites kamerası ile birlikte geliyor. Ayrıca 360 derece ‘kuş bakışı’ monitörü, dikiz aynasını değiştiren bir kamera ve arabanın ön kısmının altındaki zemini dokunmatik ekrana dokunmatik ekrana yansıtan ClearSight Ground View adlı bir özellik de mevcut.

Bütün bu yazdıklarımız ışığında yeni Range Rover Discovery Sport, kolay kullanılabilir kumanda ünitesi, rahat iç hacmi ve Alman rakipleri kadar başarılı plastik kalitesiyle bu markanın tutkunlarını yine memnun edecek kapasitede iyi.

Fiyat: 726.486 TL

Motor: 4 silindirli, 1999 cc, turbo dizel

Güç: 180 bg @ 4000 d/d

Maksimum Tork: 430 Nm @ 1500-3000 d/d

Ağırlık: 1916 kg

Şanzıman: 9 ileri Otomatik

0-100 km/s: 9.7 sn

Maksimum hız: 202 km/s

Yakıt Tüketimi: 5.8 lt / 100 km

Co2: 152 g/km

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir