Sürüş izlenimi: Hyundai Tucson 1.6 D

Geçtiğimiz aylarda Antalya’da yapılan basın lansmanında kendisini tanıma ve sürme imkanı bulduğumuz Hyundai Tucson’u bu kez İstanbul yollarında test ettik. Hyundai’nin Türkiye pazarında SUV segmentindeki iddialı oyuncusu Tucson, her ne kadar piyasada rakipleriyle rekabetçi olmak istemesine rağmen elinde 1.6 litre dizel motorlu bir versiyonu olmaması yüzünden elini bir türlü güçlendirememişti. Geçtiğimiz artık buna bir dur deme zamanının geldiğini düşünen Güney Koreli firma, makyajlanacak Tucson’un 1.6 dizel motorlu ve otomatik DCT şanzımana sahip olacağını müjdeleyerek yolunu gözleyenleri sevindirecek müjdeyi vermişti.

Geçtiğimiz aylarda Antalya’da yapılan basın lansmanında ilk kez kendisini gördüğümüz ve hem asfaltta hem de bozuk toprak yollarda kullanma imkanı bulduğumuz Tucson ile bu sefer İstanbul yollarındayız. Yeni Tucson, dışarıdan bakıldığında 4 basamaklı ön ızgaraya, LED farlarıi geniş girişli ön tamponu, ikiye ayrılmış sis farları ve gündüz sürüş lambalarıyla dikkat çekiyor. Boyutları bir önceki nesile göre uzatılan Tucson’un arka farlarına da led özelliği eklenirken, tamponun alt kısmı ve egzoz çıkışları da da yenilenen parçalar arasında göze çarpıyor.

Yeni Tucson’un sürücü kapısını açıp içine girdiğimiz anda da bizi dışında olduğu gibi içinde de makyajlanmış tasarımı karşılıyor. Üzerinde krom kaplı ve tasarım değiştirilen havalandırma ızgaraları şık görünüyor. Yine kokpit kısmının üst kısmı eskisine nazaran tamamen değiştirilmiş yine bir çok firmada göremediğimiz alt kısımda da kaliteli derinin kullanılması da artı bir özellik. Yine benim çok sevdiğim özellik olan kablosuz şarj imkanı da mevcut ve gerek ön ve arka ile yan camların görüş açıları oldukça rahat. İ30 ve Santa Fe modellerinde gördüğümüz 8 inch genişliğindeki multimedia sisteminin de kumandası kolay. 360 derecelik kamera sistemi sayesinde park manevralarında konfor sağlamış. Günümüz otomobillerinde giderek yaygınlaşmaya başlanan çarpışma önleme sistemi, akıllı hız sabitleyici, stop&go, sürücü dikkat uyarısı gibi sürücü dostu özellikler özellikler sayesinde Tucson bu pazarda elini güçlendirmeye başladı diyebiliriz.

Hyundai Tucson’un makyajlanmasının ardından bu pazarda rakiplerinin neredeyse satışlarının %70’inin dizel otomatik versiyonu olması yüzünden yeni HTRAC elektronik dört tekerlekten çekiş sistemli ve 1.6 dizel motorlu versiyonu 136 HP gücünde. 320 Nm maksimum tork ile bu güç tekerleklere veriliyor ve fabrika verilerine göre 4.8 ortalama tüketimi ile bir SUV otomobilden makul derecede tüketim verisi sağlıyor diyebiliriz. İstanbul’un asfalt yollarında performansı gayet makul seviyelerde. Aracın sürüş modlarında “Sport” tuşuna doğru alındığında 136 HP gücünde bir SUV otomobilden ne kadar maksimum güç elde edilebilecekse onu yolda size hissettiriyor.

Günümüzde çoğumuzun gözlemlediği gibi SUV otomobiller büyük şehirlerde daha çok asfalt yollarda kullanılmasına rağmen, Tucson bozuk yollarda ve çok zorlu olmayan off-road parkurlarında da sizi üzmeyecek bir performans sergiliyor. Tucson bu zevki yeni nesil HTRAC çekiş sistemiyle sunuyor. Sistem, sol ve sağ tekerlekler arasındaki frenlemeyi kontrol etmek için araç hızını ve yol koşullarını izliyor ve virajlarda veya kaygan yollarda sürüş sırasında güvenliği sağlamak için ön-arka tekerlekler arasındaki denge gücünü sağlıyor. Ayrıca araç sağa veya sola dönerken, tekerleklerdeki fren kuvveti kontrolü ile bozuk yollarda bile maksimum güvenlik sağlanıyor. HTRAC, gaz pedalına uygulanan güç ile en uygun performansı, ön ve arka tekerleklere dağıtıyor. Fakat, Sport modda iken arka tekerleklerdeki güç aktarımını en üst düzeye çıkararak dinamik sürüş hissi sağlıyor. Eco modda ise sadece ön tekerleklerle hareket ederek yakıt ekonomisi elde etmiş oluyor. Bu sistem, geleneksel 4×4 çekiş sistemleriyle büyük benzerlik gösteriyor. Fakat, HTRAC çekiş sisteminin fonksiyonları ve çalışma prensibi, sürüş moduyla seçilerek dinamizmi değiştirebiliyor. Gösterge tablosundan da ön veya arka lastiklerin ne kadar çekiş yaptığını da takip etmek mümkün. Böylelikle hem sürüş keyfi artırılıyor hem de yakıt ekonomisi ön planda tutulmuş oluyor.

 

 

Hyundai Tucson 1.6D

Motor: 4 silindirli, 1598 cc, turbo dizel

Güç: 136 bg @ 5500 d/d

Maksimum Tork: 320 Nm @ 1650 d/d

Ağırlık: 1582 kg

Şanzıman: 7 ileri DCT Otomatik

0-100 km/s: 11.2 sn

Maksimum hız: 180 km/s

Yakıt Tüketimi: 4,8 lt / 100 km

Co2: 125 g/km

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir