Sürüş İzlenimi | Ford EcoSport

Türkiye’deki crossover-SUV pazarında Kuga ve Edge ile temsil edilen Ford, yeni crossover modeli EcoSport ile elini güçlendirdi.

Tüm dünyayla birlikte Türkiye’de de artan crossover-SUV talebinin farkına varan Ford, Türkiye’deki SUV modellerini artırıyor. Son olarak EcoSport’un gelişiyle B crossover sınıfındaki boşluğunu da dolduran firmanın bu hamlesini yakından inceleyeceğiz. Ford EcoSport, aslında çok da yeni bir model değil. 2014’ten beri firmanın ürün gamında bulunan otomobil, Türkiye pazarına ise bu yıl ayak bastı. Firmanın SUV ailesinin en küçük üyesi olan EcoSport, segmentinde öne çıkabilecek özelliklere sahip. B segmenti crossover modellerinin geneline yayılan “kişiselleştirilebilen otomobil” trendine ayak uyduran Ford’un küçük SUV’si, gövde renginden farklı tavan rengi gibi opsiyonları ile kendinize özel bir EcoSport ortaya çıkarmak hiç de zor değil.

Kabininde ise güncel Fiesta’dan alışık olduğumuz bir ortam sizi karşılıyor. Ford’un önceki nesillerindeki tuş karmaşasının ve kaosun hakim olduğu bir kokpitin aksine SYNC 3 işletim sistemine sahip bir dokunmatik multimedya ekranı ve klima kumandalarının tuşları karşılıyor. Kullanımı gayet kolay ve sezgisel olan bu 8 inçlik ekranın Apple CarPlay ve Android Auto gibi sistemlere de sahip olması ise EcoSport’un lehine bir durum. Ayrıca Fiesta’da da sunulan 10 hoparlörlü Bang&Olufsen ses sisteminin alınması gereken bir opsiyon olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Şu an sadece ST Line donanım paketiyle satın alınabilen otomobilin küçük sportif detaylarıysa iç mekanda hoş görüntüler ortaya koyuyor. ST Line’a özel parçalı deri sportif koltuklar, alaşımlı pedallar ve çeşitli yerlerde görülebilen kırmızı dikiş detayları, yerden yüksek bir crossover yerine bir warm-hatch kullandığınız intibası yaratıyor.

Dış tarafta yan marşpiyeller ve yine ST Line’a özel ızgara tasarımıyla bu havayı devam ettiren EcoSport, motor ve şanzıman ayarlamalarında ise farklı bir karaktere sahip. Test aracımızda bulunan Ford’un 1.0 litre hacmindeki ödüllü Ecoboost motoruna sahip otomobil, 125 bg güç ve 170 Nm tork üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen bu motor, EcoSport’a ancak yeterli denebilecek bir performans sunabiliyor. Bu motor, asıl büyüsünü ise yol bilgisayarındaki verilerde gösteriyor. Makul kullanımlarda dizel ünitelerin yokluğunu pek de aratmamayı başarabilen Ecoboost benzinli motor, ortalama 5.8 lt/100 km fabrika verisine sahip. Şehir içi kullanımlarda sağ ayağınıza hakim olabilirseniz 7 lt/100 km civarında bir tüketim elde edebileceğiniz Ecoboost, sahip olduğu ST Line donanım paketindeki dinamik öğelere rağmen sakin kullanımlara yatkın olduğunu gösteriyor.

Performansı yüzünüze anlamsız gülücükler kondurmasa da Fiesta-vari dinamiklere sahip otomobil, virajlı yollarda araçların çok güçlü olmadan da keyifli bir sürüşe sahip olabileceğini sürücüsüne kanıtlıyor. Ağırlığı iyi ayarlanmış ve segmentinin diğer üyelerine göre net bir direksiyona sahip EcoSport, yerden yüksek bir yapısına rağmen iyi bir yol tutuş performansı göstermeye muktedir.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir