Sürüş İzlenimi | Fiat Pratico

Fiat, İtalyanca’da “Pratik, kullanışlı, becerikli” anlamına gelen Pratico modeliyle hafif ticari segmentinde yerini sağlamlaştırmak istiyor.

İtalyan otomotiv devi Fiat’ın ticaretle uğraşan kesimin işlerini kolaylıkla çözüme kavuşturmak için ürettiği mini ticari pick-up’ı olan Pratico’ya bir nev’i Doblo’nun pick-up’ı da diyebiliriz. Hafif ticari sınıfında ülkemizde yıllardır zirveye oynayan Doblo’nun altyapısı üzerine kurulan Pratico’nun arka kısmında 1 ton ağırlığa kadar yük taşınabilecek bir alan sunulmuş. Fiat Pratico iki farklı kasa seçeneğiyle ülkemizde satışa sunuluyor. Bunlardan biri bizim kullandığımız versiyonu gibi açık kasalı, diğeri de kasasız açık şaseli olarak alıcılarını bekliyor. 6000 TL’lık bir fark ödenerek bizim test aracımızdaki gibi açık kasalı bir versiyona sahip olunabiliyor.  

Fiat Pratico’nun arkasındaki alüminyum açık kasa oldukça kullanışlı bir şekilde tasarlanmış. Üç köşesinde de yer alan sağ ve sol kısmında yer alan kollarıyla birlikte rahatlıkla açılabiliyor. Bu da yükleme esnasında kolaylık kazandıran bir özellik olarak aracın olumlu notlarına ekleniyor. Ayrıca bu kapakların içinde yer alan aparatlar sayesinde kasaya çıkmak da oldukça kolay. Arka stop far grubunun çelik tamponların çevresinde konumlandırılmış olması size bir kamyon hissiyatı verse de, araçta geri park uyarı sensörü ve kamera gibi özelliğin olmaması geri manevralarda oldukça dikkatli olmanızı ve çevrenizi iyice kolaçan etmenizi gerektiriyor.

Fiat Pratico’ya önden bakıldığında da kardeşi Doblo ile bire bir aynı tasarıma sahip. Standart ve Plus paket ile satılan Pratico’nun yan bölümünde de yakıt deposu girişi ve basamaklar bulunuyor. Aracın içine binildiği andan itibaren de bizi Doblo ile aynı kokpit karşılıyor. Kokpitin deri tasarımı hemen hemen her yerinde sert plastikten imal edilmiş. Orta koltuk 90 derece yatırılarak kol dayanağı haline getirilebiliyor. Yolcu koltuğu da katlanarak altında eşya saklama alanı imkanına sahip olabilirsiniz. Orta konsolda yer alan mutimedya ekranında dokunmatik kumanda imkanı bulunmuyor. Direksiyon üzerinde de kumanda düğmeleri konumlandırılmamış.

Fiat Pratico’nun 1.6 litrelik 120 PS ve 320 N/m gücündeki motorunun performansı yeterli ve makul düzeyde diyebiliriz. Özellikle alt devirlerde sizi üzmeyen sürücü dostu motor olarak da konumlandırabiliriz.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir