Skoda Octavia Yeni Nesli ile Geleceğe Adım Attı

Skoda markasının lokomotifi konumunda olan Octavia’nın yeni nesli, Prag’da gerçekleştirilen dünya prömiyerinde tanıtıldı.

Üretiminin 60. yılını kutlayan Octavia, Çek markanın gelmiş geçmiş en çok satan modeli olarak olarak öne çıkıyor. Dördüncü nesil Octavia, 2020’nin son çeyreğinden itibaren Türkiye pazarındaki yerini alacak. Dördüncü jenerasyon Octavia, segmentinde iddialı olan boyutlarını daha ileriye taşıyarak büyüdü ve genişledi. Daha büyük bagaj hacmine sahip olan Octavia, yeni Skoda tasarım diliyle daha duygusal bir tasarıma kavuştu.

Skoda Octavia tamamen yenilenen tasarımıyla daha keskin çizgilere sahip oldu. Son neslinde olduğu gibi Sedan ve Combi karoserle satışa sunulacak Octavia’nın boyutları ve uzunluğu artırıldı. Buna göre Octavia Sedan’ın uzunluğu 19 mm artarak 4,689 mm, genişliği 16 mm artarak 1,829 mm oldu. Her zaman olduğu gibi sınıfının standartlarını aşan geniş bir iç hacim sunan Octavia, 2,686 mm dingil mesafesine sahip. Octavia daha keskin tasarım hatlarıyla birlikte dünyanın en aerodinamik otomobilleri arasına girdi. Octavia Sedan 0.24 cd hava sürtünmesi katsayısı ile yakıt verimliliği arttırılıp ve CO2 emisyonunun düşürülmesi amaçlanmış.

Yeni Octavia’da mevcut geniş kabin hacmi bir adım daha ileriye taşınmış. Arkada oturan yolcular için daha geniş diz mesafesiyle rahat bir alan sağlandığı açıklandı. Segmentinin en büyük bagaj hacmine sahip Octavia, Sedan ile 600 litre ve Combi ile 640 litre hacim sunacak.Yeni iki kollu direksiyon simidi krom bir kaplamaya sahip ve çok yönlü özelliğiyle 14 farklı fonksiyon buradan kolayca kontrol edilebilecek. Orta konsol, kapı kolları ve ön konsol da yeniden tasarlandı. Sırt dostu ergonomik koltuklar, ısıtma-soğutma ve masaj özelliğiyle daha fazla konfor getiriyor. 2020 yılı içerisinde arazi odaklı sürüş sunan Octavia Scout ve performanslı Octavia RS de ürün gamına eklenecek. Son teknolojiye sahip Octavia’da iki 10 inç’lik cama yansıtmalı gösterge ekranı bulunacak. Bu ekranda hız, navigasyon gibi önemli bilgiler cama yansıtılarak sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüşe devam etmesi sağlanacak. Skoda Octavia aynı zamanda daha da geliştirilmiş Sanal Kokpit sistemini sunuyor. Son jenerasyon kişiselleştirilebilir sistem 10 inç ekranla geliyor. Sürücü farklı temalardan istediğini seçerek pratikliği ve sürüş keyfini artırıyor.

Yeni Skoda Octavia, yeni jenerasyonunda daha çevreci, daha az yakıt tüketen ve daha az emisyon salımı olan TDI dizel ve TSI benzinli motorlar kullanacak. Bununla birlikte Skoda, şarjlı hibrit ve yarı hibrit teknolojisini de sunmaya başlayacak. 7 ileri DSG şanzımanlı 110 HP’lik üç silindirli 1.0 TSI ve 150 HP’lik dört silindirli 1.5 TSI motorlar 48-V marş motoru ve 48-V lityum iyon bataryaya sahip. Bu sayede yolda motor kapatılarak daha az yakıt tüketirken, frenleme esnasında enerji depolanarak motorun elektronik kullanımı için desteklenmesi sağlanıyor. 190 HP’lik 2.0 TSI motor ise dört çeker ve 7 ileri DSG şanzımanla sunulacak. Tüm TSI motorlarda benzin partikül filtresi yer alacak. Skoda, şarj edilebilir Superb iV ile bir ilke imza atmıştı ve şimdi ise yeni Octavia’nın 1.4 TSI benzinli motoru da, Octavia iV versiyonu ile elektrikli sürüşe sahip olacak. 204 HP ve 245 HP güç seçenekleriyle tercih edilebilecek Octavia iV, 6 ileri DSG şanzımanla eşleştiriliyor.

Octavia’nın yeni jenerasyon EVO dizel motorları ise yüzde 80 daha az nitrojen oksit salımına sahip. Yeni Octavia 115 HP’den 200 HP’ye kadar olan aralıklarda üç farklı dizel motor sunuyor. Benzinli, hibrit ve dizel motorların yanı sıra Octavia, sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) kullanan G-TEC modeli de sunulacak. 130 HP güç üreten 1.5 TSI motor, CNG ile çalışacak şekilde tasarlandı. Skoda, Octavia’yı standart şasinin yanı sıra 15 mm daha alçak spor süspansiyon veya 15 mm daha yüksek bozuk yol şasisi ile de sunacak. Farklı sürüş modları ile süspansiyonu ve sönümlemeyi en iyi şekilde ayarlayan Dinamik Şasi Kontrolü ise opsiyon olarak tercih edilebilecek. Yeni Octavia aynı zamanda DSG şanzımandaki elektronik bağlantı teknolojisini kullanıyor. Buna göre vites kolu artık vites kutusuyla mekanik olarak yapılmıyor. Bunun yerine vitesler elektronik olarak seçiliyor. Octavia’nın orta konsolunda ise vites kolu yerine sürüş modlarının seçildiği bir düğme bulunuyor. Dördüncü jenerasyon Octavia, bir dizi yenilikçi asistan sistemi ve güvenlik teknolojileriyle birlikte geliyor.

Yeni Çarpışma Önleyici Asistan, yaya, bisiklet veya bir başka araçla çarpışmayı engellemek adına direksiyonu çevirerek daha kontrollü bir manevra yapılmasını sağlıyor. Araçtan Çıkış Uyarı sistemi ise, sürücüyü kapıyı açmadan önce bir başka araç veya bisikletli yaklaşması durumunda uyarıyor. Eller Direksiyonda Tespit Sistemi ise sürücünün ellerinin direksiyonda olup olmadığını kontrol ediyor. Sürücünün potansiyel bir tıbbı acil durumla karşılaştığının tespit edilmesiyle ise, Acil Yardım Asistanı devreye girerek aracı uygun bir şekilde durduruyor.

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir