Şık tasarımlı Audi Q4’ün gözü Range Rover Evoque’ta

Tamamen elektrikli Q6, A8 standartlarını arazide sunan Q8 derken üç yıl geçmiş olacak ve o yıl Audi’den bir başka hamle gelecek: Q4. SUV ailesini her yıl genişleten Alman üreticinin bu modelle BMW X2, Range Rover Evoque ve Mercedes-Benz GLA’yı hedeflediği ortada. Q4’te, tıpkı ikinci nesil Q3’te olduğu gibi, MQB isimli platform yer alacak. Q6 ve Q8’in çıkışından sonra lanse edilmesi beklenen otomobil, 2019 yılında yaklaşık 28.000 sterlinden satışa sunulacak. Bir sonraki nesil Q3’ün minik kardeşi Q2’ye yer açmak için boyutsal anlamda büyüyeceğini biliyoruz. Dolayısıyla Q4’ün boyutları en sıkı rakibini az da olsa geride bırakacaktır. Henüz resmi bir açıklama yapılmamış olsa da, içerideki kaynaklarımız 4500 mm civarında bir uzunluğun mümkün olduğunu söylüyor ki bu veri mevcut Q3’ün uzunluğundan tam 110 mm daha fazla.

audi_q1_final

Q4’le ilgili planlar ilk olarak Audi’nin TT Offroad  konsepti ile vurgulanmıştı. 2014 yılının Beijing Otomobil Fuarı’nda tanıtılan konseptte olduğu gibi, yol versiyonunda da alçak bir tavan ve bolca cesur çizgi görmeyi umuyoruz. İç mekanda, Volkswagen’ın MQB platformlu modelleri için zaten geliştirmekte olduğu teknolojilerden yararlanmasına kesin gözüyle bakılan Q4’te dijital gösterge paneli, 9.2 inçlik dokunmatik navigasyon ekranı, kablosuz telefon şarjı ve son nesil connectivity teknolojileri olacaktır diye düşünüyoruz. Motor seçenekleriyle ilgili olarak kulağımıza gelen bazı şeyler var: Q4’te tamamı 1.5 litre hacmindeki dizel ve benzinli motorların yanısıra, 2.0 litrelik dört silindirli dizel ve benzinli seçenekler de olacak. RS Q4 içinse 2.5 litre hacmindeki beş silindirli yeni motorun 400 bg civarında güç veren bir versiyonu mantıklı görünüyor. Q4 e-tron isimli model ile, otomobilin plug-in hibrit güç ünitesine kavuşması da mümkün. Yaklaşık 50 km’lik elektrikli menzil sunacak olan otomobil, özellikle Çin’in elektrikli araç yasalarıyla oldukça iyi anlaşacaktır.

RACHEL BURGESS
SUV’ler: Henüz doyum noktasına ulaşmadık

Otomobil üreticilerinin tek haneli sayılarla ifade edilen model çeşitliliğe sahip olduğu yıllar geride kaldı. Eskiden bir minik, bir hatchback, bir sedan, bir steyşın ve belki bir spor otomobil yeter de artardı fakat artık gün geçmiyor ki pazara yeni bir niş model sunulmasın. Audi bu noktada incelenmeye değer firmalardan birisi çünkü şu an bile gayet kalabalık bir model çeşitliliği sunan firma, 2020 itibarıyla model sayısını 60’a çıkarmak istiyor. Şu an model, şanzıman ve donanım değişikliği yaparak 473 farklı Audi modeli yaratabilir ve bunların 196’sında quattro dört tekerlekten çekiş sistemiyle sahip olabilirsiniz. Bu durumlar gösteriyor ki, Audi’nin model stratejistleri piyasadaki SUV doyumsuzluğunun sonunu göreceğimizi düşünmüyor. Audi ve diğer büyük üreticilerin yıllık satış adetleri, mevcut stratejilerin yerinde olduğunu kanıtlıyor. Şu an SUV segmenti globaldeki otomobil satışlarının dörtte birini oluşturuyor ve bu oran günden güne artıyor. Gördüğünüz üzere henüz yüksek gövdeli ve dört tekerlekten çekişli araçlara olan doyumsuzluğumuz bitmemiş. Bakalım bu moda son bulacak mı? Her markadan, birbirinden farklı SUV’ler veya crossover’lar görmeye hazır olun derim.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir