Renault’dan yeni Çin Stratejisi

Renault Grubu, Çin pazarına yönelik olarak iki temel ürün grubu olan Elektrikli Araçlar (EV) ve Hafif Ticari Araçlar (LCV) üzerine kurulu yeni stratejisini açıkladı.

Renault Grubu içten yanmalı motorlu binek araçlarla ilgili faaliyetlerini Dongfeng Motor Corporation’a devredeceği bir hisse ön devir anlaşması imzaladı. DRAC, bu anlaşma sonrasında Renault markasıyla ilişkili faaliyetlerini durduracak. Renault Grubu, Çin’deki 300.000 müşterisine Renault bayileri ve İttifak iş birliği üzerinden yüksek kaliteli satış sonrası hizmet sağlamaya devam edecek. Bunun yanı sıra, Renault ve Dongfeng, DRAC’a parça tedariki ve Dongfeng Automobile Co., Ltd. şirketine dizel lisansı gibi yeni nesil motor konularında Nissan ile iş birliğine devam edecek. Renault ve Dongfeng ayrıca, akıllı bağlı araçlar alanında yenilikçi iş birliği yapacak. Aralık 2017’de faaliyetlerine başlayan Renault Brilliance Jinbei Automotive Co., Ltd. (RBJAC), Renault Grubu’nun Çin’deki hafif ticari araçlar alanındaki faaliyetlerini sürdürüyordu.

Renault Grubu, eGT bünyesinde Nissan ve Dongfeng ile olan ortaklığını güçlendirerek K-ZE’yi tüm dünyada tercih edilen bir araç yapmayı öngörüyor. Avrupa pazarı için “Dacia Spring” konseptini temel alan bir model ise 2021 yılından itibaren satışa sunulacak. JMEV, kurulduğu 2015 yılından bu yana elektrikli araç sektöründe atak ve üretken bir oyuncu olarak tanınıyor. Renault’nun kalite ve teknoloji desteğiyle JMEV’in, 2022 yılında dört ana model ile Çin elektrikli araç pazarının yüzde 45’ine hâkim olması öngörülüyor.