Renault Austral E-Tech full hybrid, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltırken, daha iyi performans daha fazla sürüş keyfi sunmayı amaçlıyor. Kendi kendini şarj eden tamamen yeni E-Tech “tam hibrit” güç-aktarma sistemi, 200 hp gücünde motorla kombine ediliyor. Şehir içindeki yolculukların %80’ini elektrikli modda yapmaya imkân sağlayan yeni motorda, batarya; yavaşlama ve frenleme sırasında şarj oluyor, bu sayede prize takmadan elektrikli sürüş imkanı yaşanıyor.
Uygun koşullarda 130 km/s hıza kadar elektrikli modda sürüş, tek depoyla 1100 km’ye varan sürüş menzili ve şehir içi sürüşte benzinli motora kıyasla sürüş şeklini değiştirmeden %40 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor. Bir içten yanmalı motor; iki elektromotor (çekiş için bir ‘e-motor’ ve içten yanmalı motoru çalıştırmak, vites değiştirmek ve bataryayı şarj etmek için bir yüksek voltajlı marş jeneratörü), bir merkezi batarya ve bir akıllı çok modlu şanzımandan oluşuyor.
Austral E-Tech full hybrid’de 96 kW güç ve 205 Nm tork üreten yeni 1,2 litre 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor kullanılıyor. Yüksek güç ve tork üretimine sahip elektromotor (50 kW ve 205 Nm), bir lityum iyon batarya (1,7 kWh / 400 V) ve ikisi elektrik, beşi hibrit mod olmak üzere 7 vitesli bir şanzıman sistemi ile tamamlanıyor. Bu sayede E-Tech full hybrid teknolojisi 146kW/200 hp toplam güç üretebiliyor. Austral E-Tech full hybrid, 80-120km/s hızlanmasını sadece 5,9 saniyede gerçekleştiriyor. Yavaşlama ve fren anında otomatik olarak tetiklenen rejeneratif fren işlevi, yüksek kapasiteli lityum iyon bataryaları şarj ediyor ve E-Tech sisteminin verimliliği ile birleştiğinde optimum yakıt ekonomisi sunuyor. E-Tech full hybrid motorda, sürücü gaz pedalından ayağını çektiğinde veya frene bastığında ne kadar enerji geri kazandığını gösterge paneli ekrandan görebiliyor.
0 comments