Mercedes-AMG GT sahnede

Mercedes-Benz’in performanslı otomobiller üreten bölümü AMG’nin geliştirdiği 4 kapılı GT,  Cenevre Motor Fuarı’nda üzerindeki örtüyü kaldırdı.

Mercedes-AMG’nin coupe görünümlü 4 kapılı otomobili GT, Cenevre’de resmen tanıtıldı. Geçtiğimiz yıl düzenlenen Cenevre Motor Fuarı’nda konsept haliyle tanıtılan Mercedes-AMG GT küçük değişikliklerle meraklılarının karşısına çıktı. Mercedes-Benz’in ürün gamını tepesine yerleştirilen otomobil, Avrupa’da Eylül ayında satışa sunulacak. 4 kapılı coupe olarak nitelendirilen Mercedes-AMG GT, markanın CLS modelinin mekaniklerini üzerinde şekillendirildi. Bagajı fastback tarzında arka camla birlikte açılan otomobil yeni nesil AMG tasarımını taşıyor.

Model isimlerinden de anlaşılacağı üzere Mercedes-AMG GT’nin tüm otomobilleri, Mercedes’in 4 tekerlekten çekiş sistemi 4Matic ile birlikte sunulacak. E63 4Matic+’tan da tanıdığımız 9 ileri otomatik şanzımanla birlikte satışa çıkacak otomobil, ilk kez 4 kapılı fastback modellerde kullanılan Mercedes-Benz’in MRA platformu üzerinde üretilecek. Mercedes-AMG GT, elektrikli üniteye de uygun bu platformu CLS ve E Serisi otomobilleriyle paylaşacak. GT53 4Matic+ modeli, 48V gücünde bir elektrikli motoru da içerecek. CLS53 4Matic’te de kullanılan bu motor, fren esnasında oluşan kinetik enerjiyle kendini şarj edebilme özelliğine sahip.

Arka ve ön kısmı GT coupe ve Roadster modelleriyle benzeşen otomobilin tamamen eşsiz bir tasarıma sahip olduğunu belirten Mercedes-Benz, yeni AMG GT’de kullanılan hiçbir parçanın diğer Mercedes-AMG modelleriyle paylaşılmadığını açıkladı. Markanın tasarım patronu Gordon Wagener; “GT 4 kapılı coupe, en sıradışı tasarım deyimlerini düzenliyor ve özerk bir AMG profili altında sunuyor.

Mercedes-AMG GT ve CLS, aynı platformu paylaştıklarından dolayı her ikisinin de aks mesafesi 2939mm uzunluğunda. Buna rağmen yeni GT, CLS’den daha uzun, daha alçak ve daha geniş. 4 kişilik tasarlanan otomobil, iç mekanda diğer Mercedes-Benz modellerinden de alışkın olduğumuz birleştirilmiş kadran ve multimedya ekranına sahip olacak.

Giriş seviyesi GT53 4Matic+, CLS53 modelinde de kullanılan 3.0 litre hacmindeki hafif hibrit V6 motoru kullanacak. 700 Nm tork ve 434 bg güç sunan bu motor, maksimum torkunu 1700 d/dak’dan itibaren verecek. Benzinli motorla birlikte 22 bg güç ve 250 Nm tork üretecek elektrikli bir motora da sahip olacak otomobil 9 ileri otomatik şanzımanla satışa sunulacak. Bir üst versiyon GT63 4Matic+’ta ise AMG’nin 4.0 litre hacmindeki çift turboşarjlı V8 motor, 800 Nm tork ve 585 bg güç sunacak. En üst versiyon GT63 S 4Matic+ modelinde kullanılacak 4.0 litre hacmindeki V8 motor ise 638 bg güç, 900 Nm tork değerleri sunacak. Bu değerlerin yardımıyla 0-100 km/s hızlanmasını 3.2 saniyede tamamlayacak otomobilin maksimum sürati ise 313 km/s olarak belirtildi.

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir