Jaguar Yeni Çağına Radikal Type 00 Concept ile Giriyor

Yeni konsept, £120.000 üzerinde fiyatla satışa sunulacak yeni nesil elektrikli araçları için radikal tasarımını ortaya koyuyor

Uzun zamandır vaat edilen konsept coupé, 90 yıllık markaya tamamen yeni bir tasarım stili kazandırıyor ve 2026’dan itibaren showroomlara gelecek tamamen elektrikli serisi için ton belirliyor.

Konsept otomobil iki kapılı sabit başlıklı bir coupe, bize üretilmeyeceği söylenen bir gövde tipi. Yine de bu tasarım 1961 Jaguar E-Type’ın düzenine gevşek bir şekilde gönderme yaptığı için ustaca seçilmiş olabilir. E-Type, Jaguar tasarımında önceki büyük sıçramanın öncüsü olarak neredeyse herkesin referans gösterdiği bir modeldir.

Firma içindeki kaynaklar konsept coupé’nin boyutlarının, oranlarının ve en önemlisi tasarım stilinin, markanın ilk yeni nesil üretim otomobiline “çok yakın” olduğunu söylüyor. Geçtiğimiz ay test edilirken görüntülenen ve Porsche Taycan’a rakip olacak köşeli bir süper-GT. Bu otomobil ve radikal tasarımı ilk kez 2023’te Autocar tarafından ortaya çıkarılmıştı ve Type 00 konsepti, kaynaklarımızın ne kadar doğru olduğunu gözler önüne seriyor.

Type 00, yaklaşık bir yıl arayla tanıtılacak ve özel olarak tasarlanmış JEA mimarisi üzerine inşa edilecek olan üç modelin ilki olacak. Jaguar, bu platformun 690 km menzil sunacağını ve 15 dakikalık şarjla 320 km eklenebileceğini tahmin ediyor. Bu, 100 kWh’ın üzerinde bir aküden güç alındığını düşündürse de Jaguar henüz bir batarya boyutunu doğrulamadı.

Adı birçok harika Jaguar modelinde kullanılan “Type” kelimesini yeniden canlandırarak, gelecekteki adlandırma sisteminin geçmişten çok uzaklaşmayacağını da ima ediyor.

Bu, ağır ve temelde gereksiz bir arka camı terk etmiş, ve yerine çift yan kamera ve Defender kuzeninde sunulan dijital bir dikiz aynası kullanan yeni nesil otomobillerden bir tanesi.

İç mekan, deri yerine modern, sürdürülebilir kumaşlar olan Kvadrat gibi malzemeleri tercih eden, iki kişilik, etkileyici krem rengi bir bölme. Görünür dikişlerden kaçınarak tasarlanmış zarif bucket koltuklara sahip. Ayrıca, merkezi konsolda Travertine Stone adı verilen bir yüzey (gerçek taş kaplama) bulunuyor ve kabinin uzunluğu boyunca bir pirinç omurga yer alıyor.

Anlaşıleceği gibi Jaguar’ın üst düzey yöneticilerinden hiçbiri Jaguar ile aldıkları riskin boyutu hakkında bir tartışmaya girmek istemiyor, ancak çoğu böyle bir tartışmanın olduğunu kabul ediyor.

Gerçekten devrim niteliğinde bir EV olabilmesi için, sürücüsünü elektrikli motorların dinamik potansiyeliyle diğerlerinden farklı bir şekilde bağlantıya geçirmesi gerekiyor. ‘Hızlı’ olmak yeterli olmayacak. Jaguar, bir sonraki seviyedeki sürücü etkileşimine odaklanmak zorunda.

Kaynak: AUTOCAR UK

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir