Jaguar Vision Gran Turismo Sport Coupe Sanal Dünyada

Jaguar, sanal dünyada iddialı otomobillerden biri olacak Jaguar Vision Gran Turismo Sport Coupé’yi tanıttı.

Dünyaca ünlü Gran Turismo Sport video oyununda yer alacak olan ilk sanal ve tamamen elektrikli spor otomobili temsil eden Jaguar Vision GT Coupé, markanın yarış dünyasındaki geçmişinden iham alınarak tasarlandı. Jaguar’ın, Le Mans yarışlarında bir döneme damgasını vuran ikonik C-TYPE ile D-TYPE modellerinin çizgilerinden ilham alınarak tasarlanan Jaguar Vision GT Coupé, Jaguar’ın I-TYPE 4 Formula E ve I-PACE eTROPHY yarış otomobillerinden edindiği elektrikli altyapısından yararlanıyor. Sanal bir Jaguar modeli yaratmak hedefiyle, tamamen özgür bırakılan Jaguar tasarımcılarının ortaya çıkardığı Jaguar Vision GT Coupé, geleceğin Jaguar modellerinde de örnek teşkil ediyor. Jaguar Vision GT Coupé, Kasım ayı sonundan itibaren Gran Turismo Sport tutkunları tarafından sanal dünyadaki hayranları tarafından kullanılabilecek.

Bu projenin tamamen genç tasarımcılar tarafından yürütüldüğünü söyleyen Jaguar Tasarım Direktörü Julian Thomson, “İnsanın hayatında karşısına bir kere çıkan böylesine önemli bir fırsatı kaçırmak istemeyen tasarımcılarımız, Jaguar’ın geçmişinden ilham alan ve gelecek tasarımının sınırlarını zorlayan bir projeye imza attılar. Sanal dünya için tasarlanan Jaguar Vision GT Coupé’de, toplamda 1.020 PS güç ve 1.200 Nm tork üreten elektrikli 3 motor görev alıyor. Jaguar Vision GT Coupé bu teknik altyapısı sayesinde 0-100 km/s hızlanmasını 2 saniyenin altında tamamlıyor” dedi. Deneysel hafif materyallerden üretilen sanal yarışçı Jaguar Vision GT Coupé’nin monokok gövdesi kompozit karbon-fiber ve gelişmiş alüminyum alaşımdan imal edilmiş. Bu sayede Jaguar Vision GT Coupé 1.400 kg’lık kütlesine rağmen 50:50 ağırlık dağılımına sahip.

Oyuncularda gerçek bir Jaguar kullanıyormuş hissi uyandırmak için Vision GT Coupé’ye özel bir ses de geliştirildi. Jaguar I-PACE’in sahip olduğu sportif sesten sorumlu ekibin öncülüğünde, Vision GT Coupé’ye de kendine özgü sesi, 1957’de Le Mans’ı podyum ile tamamlayan ‘603’ Long Nose D-type’ın ses kayıtları kullanılarak yaratıldı.

O dönemki yarışlara özel olarak geliştirilen 3.8 litrelik XK motorunun sesi, fütüristik ve kendine özgü elektrikli motorların sesi ile harmanlanarak benzersiz bir ses elde edildi.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir