İlk Sürüş | Seat Arona

Her geçen gün artan B segmenti crossover rekabetine Seat da Arona modeliyle katılıyor. Biz de Arona’yı Barselona’da düzenlenen lansmanda kullanma fırsatı elde ettik.

Seat Arona, markanın İbiza ve Ateca modelleri arasında konumlanan bir model. Bu iki modelin arasında konumlanmasına rağmen model İbiza ile önemli ölçüde benziyor. Özellikle ön tarafta bu benzerlik öne çıkıyor. Model yandan baktığımızda ise yerden yüksek yapısı öne çıkıyor. Yan kısımda dikkat çeken bir diğer detay ise renkli tavan seçenekleri ve tavan rayları. Bu iki detay modelin crossover olmasına vurgu yapıyor.

Otomobilin arkasına geçtiğimizde ise Ibiza ile olan benzerlikler yerini Ateca’ya bırakıyor. Arka tampon yapısı modelin crossover tasarımına katkıda bulunuyor.  Stop grubu ise Ateca’nın stop grubuyla benzerlik gösteriyor. Bu sayede modelin arkadan görünüşü iddialı olmuş.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde ise İbiza’nın yerden yüksek versiyonuna binmiş gibi hissediyorsunuz. Orta konsol ve tasarım unsurları genel anlamda İbiza ile aynı. Artan yükseklik sayesinde yola daha hakim bir sürüş pozisyonu elde edilmiş. İbiza’da da yer alan orta konsoldaki 8 inçlik multimedya sistemi bu modelde de yerini korumuş.

Arona’da kullanılan malzemeler ise İbiza’da kullanılan malzemelerle aynı. Sert plastiğin yoğun olarak kullanıldığı Arona’da İbiza’dan farklı olarak kapı içerisinde plastik yerine kumaş parça kullanılmış.

Otomobilin arkasına geçtiğimizde ise B sınıfı crossover’dan beklemediğimiz bir yaşam alanı sunuluyor. Bu sayede arkada iki kişi rahatlıkla yolculuğunu gerçekleştirebilir. Ortadaki yüksek şaft tüneli ise ortada oturacak üçüncü kişi için biraz rahatsızlık verecektir.

Arona ülkemize ilk etapta iki adet benzinli üntie ile gelecek. 1.0 litrelik TSi motorlar 95 beygir 5 ileri manuel şanzıman ve 115 beygir 7 ileri DSG şanzıman  seçenekleriyle sunulacak. Dizel motorlu versiyon ise ilk etapta satışa sunulmuyor. Satışa sunulacak dizel ünite ise 1.6 litrelik 95 beygir güç üreten motora sahip. Bu seçenek ise 5 ileri manuel olarak sunulacak. Dizel – otomatik kombinasyonuna sahip model ise 2018’in ilk yarısında satışa sunulacak.

Lansman süresince Arona’’nın 1.5 TSI motorlu versiyonunu kullandım. FR donanım seçeneğine sahip bu modeli ülkemizde görmemiz mümkün olmayacak gibi. Fakat Arona’nın dinamik çizgisine bu motorun çok yakıştığını söylemeden edemeyeceğim. FR donanım seviyesinde sunulan spor süspansiyon ve 17 inçlik jant/lastik sayesinde başarılı bir yol tutuş elde edilmiş.

Ülkemizde satışa sunulacak 1.0 TSI motorun İbiza’da sergilediği başarılı performansın Arona’da da sergilemesi şaşırtıcı olmayacaktır. İbiza ile arasında önemli ağırlık farkı olmaması sayesinde modelin performans rakamları birbirine çok yakın. Eğer performans odaklı kullanım düşünüyorsanız çok yeterli olmayacağını söyleyebilirim.

Lansman kapsamında Arona ile uzun kilometre yapma imkanı bulduk. Gerek otoyol gerekse dağ yollarında gerçekleştirdiğim sürüşte Arona yol tutuş anlamında gayet başarılı işlere imza attı. Yerden yüksek yapısına rağmen Arona başarılı yol tutuşa sahip.

Arona’nın lansmanı kapsamında seyahat ettiğimiz yollar çok temiz asfalta sahip olsa da yol sesini içeri alma konusunda çok başarılı değil. Kullandığımız otoyolun çok rüzgar alması nedeniyle Arona’nın içerisinde rüzgar sesi de hissediliyor. Ama çok rahatsızlık veren bir ses olmadığını belirtmek isterim.

92.00 TL’den başlayan fiyatları sayesinde oldukça rekabetçi olan Arona’nın en önemli eksikliği dizel versiyonlarının henüz ülkemizde satışa sunulmamış olması. Fakat benzinli motorların başarılı karakteri bir çok dizel müşterisini kendisine çekecektir.

Egemen Özten

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir