İsmi İtalyanca’da “safkan” anlamına gelen Purosangue, markanın ikonik DNA’sını koruma amacıyla tasarlanmış. Ferrari’nin tamamen farklı ve yenilikçi oranlarla tasarladığı Purosangue, sürüş performansıyla segmentinde iddialı olduğunun da sinyalini veriyor. Purosangue’de sportif bir transaks düzeni oluşturmak için vites kutusu otomobilin arka kısmına, motor ise aracın önüne konumlandırılmış. Böylece Maranello mühendislerinin orta-ön yerleşimli motorlu bir spor otomobil için ideal bulduğu yüzde 49:51 ağırlık dağılımı tam olarak sağlanabilmiş. Bu oranlara sahip aracın önüne konumlandırılmış bir V12’ye sahip tek otomobil de Prosangue olmuş durumda.
0’dan 100 km/s’ye 3,3 saniyede ve 0’dan 200’e de 10,6 saniyede ulaşan Purosanque, V12 motoruna sahip. 725 HP güç ve 716 Nm tork üreten Prosangue, her yol şartında maksimum sürüş keyfi için düşük devirlerde bile yüzde 80 tork sağlayacak şekilde geliştirilmiş. Purosangue, bağımsız dört tekerlek direksiyon sistemi ve 6 yönlü Şasi Dinamik Sensörlü (6w-CDS) ABS ‘evo’ dahil olan araç dinamik kontrol sistemlerine de yer veriyor. Yeni Ferrari aktif süspansiyon sistemi ilk kez Purosanque’de kullanılmasıyla dikkat çekiyor. Purosanque’nin tamamen yeni şasisi, otomobilin ağırlığı azaltmak ve ağırlık merkezini düşürmek için standart olarak karbon fiber tavana sahip olarak geliştirildi.
Prosangue’nin geniş ve konforlu bir yaşam alanı sunan kabininde Burmester ses sistemi gibi çok sayıda konfor odaklı içeriğin standart olarak sunulması ve sertifikalı geri dönüşümlü polyesterden elde edilen yeni Alcantara döşeme gibi birçok isteğe bağlı opsiyon da dikkat çeken özellikler arasında.
Prosangue’deki entegre ses yalıtımlı ve tamamen yeni karbon fiber tavan, alüminyum tavandan yüzde 20 daha hafifken, cam bir tavan ile aynı düzeyde dayanım sunuyor. Ergonomik bir bakış açısıyla, dingil mesafesini kompakt tutarken mümkün olduğunca fazla giriş alanı sunmaya odaklanılan yapıda, 63 derece açılabilen (diğer Ferrari modellierinden beş derece daha geniş) ön kapılar geleneksel formda açılırken, arka kapılar ise geriye doğru 79 derecelik bir açıyla açılıyor. Otomobilin bagajı ise şimdiye kadar bir Ferrari’de görülen en büyük kapasiteye sahip olacak şekilde ve kullanım alanını artırmak amacıyla arka koltukları katlanabilir şekilde tasarlanmasıyla ayrışıyor. Prosangue’nin elektrikli alüminyum Stabilus bagaj sistemi, kolay erişim için 73 derece açılarak, büyük ve hacimli eşyaların kolaylıkla yüklenmesi ve boşaltılmasına olanak tanıyor.
Ferrari Purosangue’nin, Türkiye yollarıyla 2023 yılında buluşması hedefleniyor.
0 comments