İtalyan firma, ilk bataryalı elektrikli aracının nasıl bir form alacağına dair henüz herhangi bir ayrıntı vermedi ancak Vigna aracın 2026’da satışa çıkmadan önce gelecek yılın sonlarında tanıtılacağını doğruladı.
Son casus fotoğrafları, değiştirilmiş Maserati Levante kaportasını kullanan Ferrari EV test araçları olduğunu gösteriyor ve son otomobilin benimseyebileceği form hakkında bazı ipuçları veriyor. Siluet olarak Levante ile açıkça karşılaştırılabilir olup olmayacağını ise zaman gösterecek. Bununla birlikte, Ferrari’nin ilk Purosangue prototiplerinin temeli olarak Maserati’nin SUV’unu kullanması dikkat çekicidir ve bu otomobil yerden yüksekte durmasına ve arka koltuklara sahip olmasına rağmen İtalyan çağdaşından kökten farklı.
Ferrari’nin, akülerin kütlesini şaside merkezileştirerek içten yanmalı otomobillerinin karakteristik dinamik niteliklerini taklit etmeye çalışması mümkün. Tıpkı mevcut otomobillerinin önden orta motorlu veya arkadan orta motorlu olması gibi. Vigna, yeni EV’nin hem mevcut Ferrari müşterilerine hem de markaya teknoloji meraklısı yeni gelenlere hitap etmesini beklediğini söyledi. Ayrıca ekledi: “Aslında bir kalıp yok. İnsanlar bir Ferrari satın alıyor çünkü bir Ferrari satın aldıklarında çok eğleniyorlar. A, B, C, D ya da tek bir unsur yüzünden Ferrari almıyorlar. Bu, birçok şeyin birleşimi. Elektrikli otomobil yaptığımızda onları doğru şekilde üreteceğiz.”
Vigna ayrıca: “Halihazırda yolda birkaç bin kilometre kat etmiş prototiplerimizin olduğunu ve şirketimizde çok nitelikli müşterilerimiz olduğunu düşünün: test sürücüleri. Araçlarımızın ilk müşterileri test sürücüleridir. Çok fazla otomobil kullanıyorlar ve birbirleriyle kolayca karşılaştırma yapabiliyorlar. Dolayısıyla bu bizim için referans yaptığımız önemli bir ölçüm.” diyor.
Ferrari EV, firmanın yakın zamanda Maranello kampüsünde açılan yeni E-binasında üretilecek. Tesis, Ocak 2025’te devreye girecek gelişmiş yeni bir üretim hattını içeriyor. Buradaki üretimin, EV’nin 2026’da katılmasından önce Purosangue ve SF90 ile başlaması da muhtemel görünüyor.
Kaynak: Autocar UK
0 comments