DS 7 Crossback E-TENSE 4X4 Türkiye’de

DS Automobiles’in şarj edilebilir hibrit DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 modeli Türk tüketicisiyle buluştu.

DS Automobiles tarafından sunulan şarj edilebilir hibrit sistem bir adet turbo beslemeli benzinli ve iki adet elektrik motorundan oluşmakta. Bu üç motorlu sistem toplamda 300 BG güç üretirken, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 bünyesinde barındırmış olduğu teknolojiyle pazarda referans noktası oluşturma gibi iddialı bir hedefleri de mevcut.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4; 300 BG güç, dört tekerlekten çekiş sistemi, 58 km tamamen elektrikli sürüş menzili, 34 gr/km CO2 emisyon değeri ve yeni WLTP sertifikasyon döngüsünde karma koşullara göre 100 km’de 1,5 litre benzin tüketimi gibi özellikleri bir arada sunan ilk SUV oldu. Yeni ölçüm yöntemi daha önceki yöntem ile karşılaştırıldığında günlük kullanım özelliklerini daha fazla yansıtıyor.

Fransa’da geliştirilen bu teknoloji pazardaki en gelişmiş SUV’a hayat veriyor. 200 HP güç üreten 1.6 litre hacimli PureTech motoru her bir aksa entegre edilen ve her biri 109 BG güç üreten iki adet elektrikli motor destekliyor. Elektrik motorları, 13,2 kWh kapasiteli, arka koltukların altına yerleştirilmiş bataryadan enerji alıyor. Sistemin ürettiği toplam 300 BG ve 520 Nm tork DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4’ü, 0’dan 100 km/sa hıza sadece 5,9 saniyede ulaştırıyor ve 235 km/sa azami sürate taşıyabiliyor.

Sürücü, farklı sürüş modlarından birini seçebiliyor. İlk çalıştırma anında ‘Elektrikli Sürüş’ modu devreye giriyor. Sistem 13,2 kWh kapasiteli batarya ile 58 km tamamen elektrikli menzil kullanıma sunuyor. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 tamamen elektrikli sürüş modunda 135 km/s hıza ulaşabiliyor. Otomobil bu modda kullanılmakta iken dinamik ihtiyaçlar haricinde arkadan itişli olarak çalışıyor. Yolculuk, açık bir yolda başlayıp elektrikli sürüşün en verimli olduğu sıkışık şehir trafiği ile buluşacak ise elektrikli sürüş menzili, eSAVE seçeneği ile sürüşün ilerleyen bir etabına kadar muhafaza edilebilir hatta ihtiyaca göre sürüş sırasında bu menzil artırılabiliyor.

İstenirse sürüşün başında da seçilebilecek olan “Hibrit” sürüş modu, otomobilin enerji seçimine kendisinin karar vermesini sağlıyor. Koşullara göre en verimli olacak enerji kaynağını, ya da iki enerji kaynağını birlikte değişken oranlar ile kullanarak örnek teşkil edecek yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu sağlıyor. Gösterge tablosundaki güç grafiği üzerindeki zarif bir ikon, sürücüye benzinli motorun ne zaman devreye gireceğini belirterek, sürücünün de çevreci elektrikli sürüş yoğunluğunu ayarlayabilmesini sağlıyor.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 ise enerji geri kazanımı ve elektrik enerjisinin kullanımı alanlarında E-TENSE FE20 yarış otomobilinin geliştirilmesindeki tecrübelerden azami düzeyde faydalanıyor. Prizden şarj edilebilmesinin haricinde her frenleme sırasında önce “elektrikli fren” devreye giriyor. Şehir içi kullanım koşullarında neredeyse tamamen durmak hariç her koşulda elektrik motorlarının enerji geri kazanım fonksiyonu, otomobilin fren ihtiyacına yeterli geliyor ve etkin kullanıldığı durumda elektrikli sürüşün %20’si mertebesinde enerji geri kazanılmasına olanak veriyor. Enerjiyi geri kazanmanın ötesinde elektrik enerjisinin verimli ve yüksek performanslı kullanılması Formula E’den edinilen bir diğer kazanım.

Otomobilin sürüş sırasında kendi kendisini şarj edebilmesinin haricinde DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4,herhangi bir ev ya da iş yerine kolaylıkla kurulumu gerçekleştirilebilen bir 7,4 kW gücündeki DS şarj ünitesi otomobilin şarjını %0’dan %100’e 1 saat 45 dakika içinde şarj edebiliyor. Bu istasyonun kurulum hizmeti ile ilgili danışmanlık tüm DS STORE’larda otomobil siparişi ile eşzamanlı olarak sunuluyor. DS şarj ünitesi haricinde otomobilin şarj edilebilmesi için ise standart donanımında iki adet kablo sunuluyor. Bunlardan birincisi, halka açık şarj istasyonlarında kullanılması için mod 3 kablo iken diğeri ise güvenli bir geleneksel topraklı prizden 1,8 kW güç çekilebilmesini sağlayan mod 2 kablo. Halka açık şarj istasyonları DS şarj ünitesi ile aynı şarj performansını sunarken mod 2 kablo ile otomobil yaklaşık 7 saatte (örneğin gece boyunca) %0’dan %100 şarj seviyesine ulaşmasını sağlıyor.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4, Grand Chic isimli donanım paketi, Performance Line, Rivoli ve Opera olmak üzere üç tasarım konsepti altında beş farklı iç mekan tasarımı , iki tanesi metalik, beş tanesi sedefli toplam yedi gövde rengi seçeneği, üç tanesi 19 inç ve bir tanesi 20 inç olmak üzere toplam dört jant seçeneği ile geniş bir kişiselleştirme yelpazesi sunuyor.